|
||||
|
||||
koelvloeistof druk te hoog T5
nou heeft een kennis van me een t5 75kw van 2007, nou gooit deze op lange ritten er koelvloeistof uit bij de dop ook de slangen zijn knoepert hard
hij is al bij de garage langs geweest (garantie) deze hebben het systeem op druk gezet maar bleef ook op druk dus volgens hun geen lekke koppakking er geen lek te vinden , maar zou er een lek zijn dan zou er ook niet zoveel druk in het systeem staan lijkt mij . wat is jullie mening hier over , ook gezien dat er nog garantie op zit en de garage ervan op de hoogte is maar nog geen grote acties wil doen(wat ik ook wel snap) alvast bedankt voor de nuttige reaties |
|
|||
|
|||
is de thermostaat al nagekeken (vervangen )
|
||||
|
||||
Quote:
zal het even navragen |
|
|||
|
|||
Heb ik ook gehad, elke garage zei koppakking, werd daar misselijk van.
totdat ik de thermostaat vervangen had, hup slang word niet meer knetterhard, en alles is weer normaal. Een nieuwe doet wonderen |
|
||||
|
||||
thermostaat is al vervangen volgens de garage
|
|
|||
|
|||
En wanneer is deze vervangen? levensduur is kort, na een 4 tal jaren is ie stuk. ofwel staat die altijd open, ofwel blijft die dicht..
Misschien dat je waterpomp niet genoeg draait.. |
|
||||
|
||||
is de laatste 4 maanden vervangen
|
|
|||
|
|||
ook nieuwe thermostaten willen kapot gaan of zijn dus dat zegt natuurlijk niks
ik zou zeggen haal hem er eens uit en test hem in kokend water maar als het garantie gewoon terug gaan en laat ze het maar oplossen
|
|||
|
|||
ook nieuwe thermostaten willen kapot gaan of zijn dus dat zegt natuurlijk niks
ik zou zeggen haal hem er eens uit en test hem in kokend water maar als het garantie gewoon terug gaan en laat ze het maar oplossen voor dat het wel een lekke kop wordt
|
||||
|
||||
ook met de nieuwe is het nooit goed geweest, dus wat zou het anders nog kunnen zijn
ik zou zelf zeggen een kleine lek van de koppakking maar wil graag meer meningen hier over |
|
|||
|
|||
Of je een klein lek kunt zien aan de koppakking weet ik niet zo zeker.
Borrelt het expansievaatje? Ik had zeker een 1000km gereden met druk op de radiatorslang. Druk is er altijd maar zolang het niet eruit gedrukt wordt met dop erop is er geen ramp. Ik heb verschillende dingen vervangen, ander reservoir,nieuw sensor op de reservoir, sensor van de radiator, en een thermostaat. Darm wordt ook wel hard maar kzie geen probleem, rookt niet wit bij warme motor, moet alleen 2-300ml bijvullen elke week. Vraag eens of hij naar een hobby monteur gaat, die vind het probleem direct zonder veel te betalen.. |
|
||||
|
||||
om dit maar even af te sluiten , de koppakking is vervangen en het probleem is daarmee verholpen
|