Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1281  
Old 30-11-2013, 19:36
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by jellehier
je startstroom eens meten
Dat zal niet meevallen... Een startmotor trekt 80 á 90A, maar de aanloopstroom kan 4 of 5 keer zo groot zijn. Omdat dat maar een korte piek is zal de meter deze niet aangeven.
Overigens vraag ik me af waarom er een zekering in die leiding moet, dat heeft toch geen enkele auto?
Reply With Quote
  #1282  
Old 30-11-2013, 19:47
svenergy svenergy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 39
Default

enigste hoe je dat kan gaan meten denk ik is als je er een oscilloscoop op gaat hangen , maar waar ben je dan mee bezig :p voor de rest van je auto , heel erg veel bewondering hoe je het allemaal hebt aangepakt , petje af !!
Reply With Quote
  #1283  
Old 30-11-2013, 19:52
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Hoi Erik,
Ik heb de zekering er tussen gedaan om overbelasting en kortsluiting op te vangen.
Op zich toch niks mis mee ?


Quote:
Originally Posted by Style

En hoe noem je deze kabel bla bla heb geen idee maar ik zoek hier wel nog een metertje van ongeveer




Deze heb ik al hier gevonden en bestelt leuke site trouwens

http://www.rdae.nl/montagemateriaal...en-c-49_80.html
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1284  
Old 30-11-2013, 19:53
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by svenergy
enigste hoe je dat kan gaan meten denk ik is als je er een oscilloscoop op gaat hangen , maar waar ben je dan mee bezig :p voor de rest van je auto , heel erg veel bewondering hoe je het allemaal hebt aangepakt , petje af !!


Nee dat gaat idd te ver en als de ontsteking dadelijk goed is gebeurt er ook niks meer met de zekering.
Gaat alleen fout als ik de ontsteking te ver verdraai
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1285  
Old 30-11-2013, 19:56
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hoi peter

als je nou eens goed pompt met remmen.
en je gooit achter de nippel open en laat effe lope dan is je lucht wel weg lijkt mij .
Reply With Quote
  #1286  
Old 30-11-2013, 20:19
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Denk ook idd dat het ergens achter zit had ook wel eens gehoord van je klauwen er af en om draaien zo dat daar de eventuele lucht weg kan ????
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1287  
Old 30-11-2013, 21:09
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Voor 13€ in huis kan je zelf niet gaan tobben


Stationair bout


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1288  
Old 30-11-2013, 21:37
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Ha mooi!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #1289  
Old 30-11-2013, 21:48
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Dat zal niet meevallen... Een startmotor trekt 80 á 90A, maar de aanloopstroom kan 4 of 5 keer zo groot zijn. Omdat dat maar een korte piek is zal de meter deze niet aangeven.
Overigens vraag ik me af waarom er een zekering in die leiding moet, dat heeft toch geen enkele auto?




Tja eerlijk dan doe je even voor de zekerheid (je wilt immers niet dat de zekering klapt tenzij je kortsluiting hebt) 100A aanhouden keer 4 of 5

Dat is dus 400-500 Ampère afzekeren en niet 250A


Verder moet het met zon ding wel te meten zijn als je een goede hebt http://www.toolstation.nl/shop/Hand...10/sd170/p61650


Origineel is dit niet afgezekerd omdat het maar een kort kabeltje is met weinig risico en alles zit onder de motorkap en niet in de auto
Reply With Quote
  #1290  
Old 03-12-2013, 17:40
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Jelle ik heb zo'n zelfde als jouw gehaald met vervroeging




Spulletjes voor de kabelboom zijn ook binnen




En de raammechanismes voor me meisjes Cabrio


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1291  
Old 03-12-2013, 18:39
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Netjes hoor, beetje bij beetje schiet je wer op, goed dat je de stationair kabel gevonden hebt.

Gunson lamp is een leuk speelgoedje, voor dat geld doet ie gewoon wat ie moet doen, METEN en flitsen.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #1292  
Old 06-12-2013, 20:28
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Laatste nieuwe rubber om het linker klapraam gelegd nieuw lager er op.
En morgen hem er maar weer eens letterlijk in klappen laatste keer hield ik er een beurse handpalm aan over.

En dan beide scharniertjes nog op het glas lijmen gaat hem niet worden ben ik bang met deze temperaturen.
Vanmiddag ook wat sterkere slang klemmen gehaald

Hopelijk wat meer geluk met het ontluchten loop alles nog een keer na klauwen achter er af en dan maar eens ontluchten wie weet

Stationair bout is nog niet binnen verwacht hem Maandag pas


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1293  
Old 07-12-2013, 16:25
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Wat een kut dag had ik vandaag kan geen Golf1 meer zien ...voor vandaag.

Begon uiteraard met het vergeten van me geheugen kaartje van me fototoestel, eerst de brandstofdruk regelaar er tussen gezet.
Dit lijkt zo ver goed te werken stationair op 1000 toeren afgesteld timer light er op netjes naar de 14GR gedraaid.
Lijkt nu beter te lopen alleen met flink gassen verslikt hij zich nog wel vet maar goed staat nog niet synchroon en misschien zijn de sproeiers ook nog niet goed.

Jammer genoeg sprong de fan aan in het filmpje stond al een tijdje te draaien.




Dan aan het linker raam begonnen sierlijst er op so fa so good.
Klapraam er in en dan weer rustig tobben met een halve knijper om het rubber er netjes in te drukken.
Weer wat klapjes met de handpalm en een handdoekje raampje gaat steeds verder in de onderste hoek.
Op een gegeven moment moest hij nog een mm of 10 de onderhoek in zie ik in eens dat het rubber gescheurd is .............

Heb me er van kunnen weer houden om het raampje niet in bonken te slaan maar was er wel gelijk klaar mee.







__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1294  
Old 07-12-2013, 16:30
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Balen man. Dan kun je idd beter even alles aan de kant leggen en op een later moment verder gaan.
Is het niet te lijmen met speciale lijm?
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #1295  
Old 07-12-2013, 17:37
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Klinkt zalig die carbu's
Doet me terugdenken aan mijn scooter "tuning" tijd

Soms heb je van die dagen.
Dat gaat weer even snel over.

Komt goed !
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
  #1296  
Old 07-12-2013, 18:59
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

Loopt zo al best netjes hoor
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #1297  
Old 07-12-2013, 21:21
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Probleem met het rubber is al weer opgelost was er zo ziek van dat me meisje zelfs dacht dat ik er helemaal mee zou stoppen

Nieuw klapraam rubber is al weer onderweg kon niet anders 2 dichte hoekraampjes met rubbers waren waarschijnlijk nog duurder

Zie de zwarte vlek rechts boven op de muur die is van me uitlaat




Had de rm's ook mee genomen om te kijken hoe het valt





__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1298  
Old 07-12-2013, 22:49
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

netjes hoor klinkt leuk die carbs!!!
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #1299  
Old 08-12-2013, 08:45
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Mooi zo, zit echt schot in de zaak. Je weet wat er gezegd wordt over de laatste loodjes
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #1300  
Old 08-12-2013, 10:13
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Je weet wat er gezegd wordt over de laatste loodjes


Wou dat stukje eigenlijk over slaan nee normaal ben ik best rustig maar gisteren had ik planning gemaakt wat er allemaal gedaan moest worden.
En dit is zeg maar even niet door volledig gehaald

Maar goed de vrije dagen komen er weer aan en dan kunnen we er weer tegen aan.
En het aller eerste wat ik ga doen is opruimen het is zo'n bende in de box niet normaal meer.
Flikker de MK1 even op de zomer welen van me meisje kan hij naar buiten gerold worden.
En dan kan alles van de vloer moet even een werk bankje maken achter in en ik denk dat ik de auto nu met de neus voor uit in de garage zet.Is wat beter voor me gezondheid als hij een tijdje staat te draaien ,en het is wat meer uit de wind mocht het dadelijk koud worden
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum