Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-01-2010, 15:47
Wus Wus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 17
Default Blower/verwarming golf 1

Ik heb problemen met de verwarming in mijn golf 1
De blower van mijn verwarming blaast niet met constante toeren maar zakt heel vaak weg of stopt gewoon met blazen en alle 3 de standen.
Maar ook als de blower in stand 2 staat te blazen en ik zet hem naar stand 3 stopt de blower even en gaat dan na ongeveer een minuut pas harder blazen of doet het helemaal niet meer.
Ik dacht eerst dat het probleem in de schakelaar zou zitten dus deze heb ik vervangen maar ik heb nog steeds het zelfde probleem.

Heeft iemand een idee

Alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 22-01-2010, 16:02
Kaj_A's Avatar
Kaj_A Kaj_A is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 569
Default

Kachelmotor kapot?
Reply With Quote
  #3  
Old 22-01-2010, 17:33
wildeknak's Avatar
wildeknak wildeknak is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 776
Default

ik had het zelfde..!!

keuze schakelaar kapot.. bij was er iets weg gesmolten!

succes
__________________
Bad news : Time Flies
Good News:
You're The Pilot
Reply With Quote
  #4  
Old 22-01-2010, 22:26
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

denk ook aan kachelmotor,koolborstels versleten.......en anders kachelweerstand.
suc7
Reply With Quote
  #5  
Old 22-01-2010, 23:28
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Waarschijnlijk kachelmotor, vervangen wij ook steeds vaker....ik heb ze op voorraad.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #6  
Old 23-01-2010, 08:11
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

WD40 op het lager en de borstels spuiten[van de kachelblower]
Een paar x herhalen en de rechtstreeks 12 volt op de kachelmotor zetten
Wil dit niet helpen dan alles vervangen
Reply With Quote
  #7  
Old 23-01-2010, 11:29
Skup Skup is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 36
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
WD40 op het lager en de borstels spuiten[van de kachelblower]
Een paar x herhalen en de rechtstreeks 12 volt op de kachelmotor zetten
Wil dit niet helpen dan alles vervangen


Dat was bij mij ook de oplossing. Bij mij liep hij zo strak, dat je met de hand redelijk wat kracht moest zetten om 'm rond te draaien. Na een beetje WD40 loopt hij weer soepel.
Reply With Quote
  #8  
Old 23-01-2010, 12:02
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Mijn broer heeft ook zo een probleem gehad.

Maar zijn blower zelf maakte ook veel lawaai.

Andere blower en nieuwe relais gestoken.

Heb dit langs de motorkap gedaan. Kabels van de oude relais doorgeknipt en nieuwe fichen op gezet en blowe terug ingebouwd.

Is een beetje frul werk maar op een half uurtje tot een uurtje ben je klaar.

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #9  
Old 23-01-2010, 18:39
Wus Wus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 17
Default

Bedankt voor de tips
Reply With Quote
  #10  
Old 08-02-2010, 17:22
Wus Wus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 17
Default

Ik ben laatst met mijn blower bezig geweest.
Als ik er 12v op zet begint hij te draaien maar niet snel.
Verder doet hij het ook in stand 1 tot 3 als ik hem met de hand een beetje op gang help. In stand 0 meet ik geen spanning en in stand 1 tot 3 wel dus dat zit goed
Hebben jullie verder nog tips en anders Bolku waar kan ik een nieuwe op jou site vinden?
Reply With Quote
  #11  
Old 08-02-2010, 21:51
Michaelknight's Avatar
Michaelknight Michaelknight is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 423
Wink

__________________
Current:
Golf 2 1.3 '89
Golf 2 1.8 GTI '86


Past:
Golf 1 GTI 1.8 '83
Golf 4 V5 GTI 2.3 '98
Reply With Quote
  #12  
Old 09-02-2010, 09:53
Kaj_A's Avatar
Kaj_A Kaj_A is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 569
Default

Hier voor een gti: http://volkswagen.msk.ru/electro/golf83.zip
Even rechtermuisknop opslaan als doen of die link naar je adresbalk kopiëren.
Reply With Quote
  #13  
Old 11-02-2010, 21:18
Wus Wus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 17
Default

Ik heb helaas totaal geen verstand van elektronica maar vraag mij dus wel af wat het groene ding waar drie kabels in zitten is. Dit zit voor op mijn blower
Reply With Quote
  #14  
Old 12-02-2010, 07:21
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

dat is je kachelweerstand, daardoor heb je de 3 standen vd kachelmotor.
Maar eerst WD40 proberen, 9,5 vd 10 keer, is het dan al opgelost.
Reply With Quote
  #15  
Old 02-11-2010, 13:26
Joy_Goessens's Avatar
Joy_Goessens Joy_Goessens is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 273
Default

Heb t zelfde probleem gehad, heb nu met WD40 gedpoten en hij draait al beter. Maar als ik de blower zou willen vervangen moet ik dan n gedeelte van het Dashboard los halen of kan ie er van buiten uit?
mvg Joy
__________________
[1983] Golf 1 4-deurs Automaat

Wij komen uit Limburg man, ken je dat niet horen dan?
Reply With Quote
  #16  
Old 02-11-2010, 13:53
Skup Skup is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 36
Default

Bij mij hielp WD40 perfect (werkt nu weer een jaar probleemloos). Kachelmotor vervangen hoeft niet van binnen uit, maar je moet onder de motorkap zijn. Rooster losdraaien (2 schroeven) en vervolgens de houder van de kachelweerstand verwijderen. Diezelfde schroef houd de ventilator ook op z'n plek. Bij mij zat er toen nog geen beweging in (afdichtband met zeer goede lijm), maar wat lompigheid heeft ervoor gezorgt dat hij los kwam. Om hem te verwijderen moet je overigens wel het ruitenwissermechanisme verwijderen...

Succes ermee!
Reply With Quote
  #17  
Old 29-11-2010, 09:50
Joy_Goessens's Avatar
Joy_Goessens Joy_Goessens is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 273
Default

K heb m vervangen lager was kapot. was idd niet moeilijk.
__________________
[1983] Golf 1 4-deurs Automaat

Wij komen uit Limburg man, ken je dat niet horen dan?
Reply With Quote
  #18  
Old 01-12-2010, 14:04
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Ebay in Duitsland of Engeland zoeken. Kosten rond de 40euro. Even uitkijken met de verzendkosten. Ben je rond de 55euro klaar.
Reply With Quote
  #19  
Old 22-11-2013, 21:21
LowMk1 LowMk1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 49
Default

Sinds ik de relais van mijn pinkers heb vervangen gaat gy gewoon niet meer aan mijn chauffage en ervoor wel .. en vroeger maakte die soms echt een krijsend en irritant geluid iemand die weet wat dit zou zijn ? rijd met een 1100 cc van 82
Reply With Quote
  #20  
Old 22-11-2013, 22:00
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Klinkt alsof je relais 17 niet helemaal goed erin zit. Doet je ruitenwisser het wel? Anders even met de hand aanslingeren onder de kap? Kan zijn dat je koolborstels op zijn... Ik ga hier morgen zelf ook naar kijken want die van mij heeft een vogel aan boord, een hele irritante vogel wel te verstaan!
__________________
Golf MK1
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum