Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 19-11-2013, 02:00
xDiiCE xDiiCE is offline
Forum Newbee

Thumbs down Golf 2 start niet. aanduwen gaat wel.

Hallo,

ik heb gezocht op jullie forum om een oplossing te zoeken voor mijn probleem. maar niet echt iets gevonden.

Het probleem:
Een paar weken geleden begon mijn Golf 2 1600 Diesel zonder turbo 1988 slechter en slechter te starten. Tot op een keer hij helemaal niet meer starte. De batterij is nieuw, de batterij laad op en de starter is ook nieuw. Nu als ik de auto aanduw, start hij direct... en draait hij ook gewoon normaal. Maar als ik hem nu een nacht of dag stil zet en hem dan probeer te starten, start hij ofwel heeel moeilijk of gewoon niet.
Nu weet ik als een diesel veel zwarte uitlaat gasse aflaat dat eventueel de injectoren kapot/versleten zijn; kan dit misschien tot slecht/niet starten leiden? Deze blokjes dompe zowizo al veel... nah ik weet het niemeer...

Wat ik heb gedaan:

Ik heb nu net de gloeibougies vervangen ( hij starte nog niet, maar de batterij was een beetje plat van al dat starten, dus ffe aan de lader gehangen en morgen nog is proberen.)

Nieuwe batterij
Nieuwe starter

Ik hoor het graag,

Groetjes Frank
Reply With Quote
Old 19-11-2013, 07:58
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

als je probeerd te starten, gaat de startmotor dan goed rond?
al eens een startkabel geprobeerd tussen motor en accu massa klem?
zit de 12V nog goed op de dieselpomp vast en blijft er 12V als je probeerd te starten.

volgens mij hebt je ergens een slecht contact, waardoor de 12V spanning op dat punt een pak minder wordt (bv 8V) en hierdoor 'iets' uitvalt.

bij het aanduwen, heb je de grote startstroom niet, is die 12V altijd aanwezig en start die direct
Reply With Quote
Old 19-11-2013, 10:41
bramvw bramvw is offline
Forum Regular

Contactblokje kapot(elektrisch gedeelte bij contactslot)
Reply With Quote
Old 19-11-2013, 18:27
jettaJaime jettaJaime is offline
Forum Newbee

loopt de diesel leiding niet leeg/terug? zijn de retour leidinkjes (die rubberen) nog heel?
Lekt je diesel pomp op de as van de hevel?
Reply With Quote
Old 20-11-2013, 05:18
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur

vaak gaat de hoofdzekering van de gloeibougies oxideren na jaren, gevolg: hogere weerstand etc etc. Volg de draad vanaf je gloeibougies eens tot de hoofdzekering, controleer deze en indien nodig vervangen. hoeveel spanning meet je tijdens het gloeien op de gloeibougies?
Reply

Posting Rules