Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-11-2013, 19:20
phlaro phlaro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 20
Default warme start 1.6 td t3

beste,

als mijn t3 koud is hoef ik maar naar de sleutel te kijken en hij loopt.
Echter met warme motor nie zo.......wel direct na afzetten maar als ik even ergen geparkeerd sta en wil na een klein uurtje door dan ist van jan........

lucht in de leidingen sluit ik uit omdat hij koud zo loopt, echt maar een halve toer nodig en hij is weg.

wat denken jullie?
Reply With Quote
  #2  
Old 15-11-2013, 21:49
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Pomptiming goed staan? Volgens mij als t inspuitmoment nogal vroeg staat, kan dat bij warme motor problemen geven.. Weet niet heel zeker of dit ook voor de 1.6d opgaat, maar misschien iets om na te lopen!
Succes
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #3  
Old 15-11-2013, 23:04
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Als het 1 is met mechanische stoters zou ik eerst de klepspeling eens controleren.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #4  
Old 16-11-2013, 20:03
phlaro phlaro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 20
Default

Het is een td uit 89.
Zijn dus hydraulische stoters volgens mij.

Paul
Reply With Quote
  #5  
Old 16-11-2013, 20:29
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Er wordt weleens wat gewisseld met motoren zo door de jaren maar een motorcode zegt alles. Is het een jx motor?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 17-11-2013, 13:19
DGio DGio is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 35
Default

vervang eens het elektrisch blokje in je startslot veel kans dat het opgelost zal zijn.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-11-2013, 15:55
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

In deze begin winterse periode rookt de mijne de hele straat blauw + stotterende motor als ik de shoke niet gebruik, met shoke 1 a 2 maal stotteren en voor de rest alleen witte damp (condensrook)

Ik denk dat het met je pomp timing te maken heeft.
Golf II TD
Reply With Quote
  #8  
Old 17-11-2013, 17:02
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
In deze begin winterse periode rookt de mijne de hele straat blauw + stotterende motor als ik de shoke niet gebruik, met shoke 1 a 2 maal stotteren en voor de rest alleen witte damp (condensrook)

Ik denk dat het met je pomp timing te maken heeft.
Golf II TD



Quote:
Originally Posted by phlaro
beste,

als mijn t3 koud is hoef ik maar naar de sleutel te kijken en hij loopt.
Echter met warme motor nie zo.......


De TS vraagt dus duidelijk naar het starten met warme motor.
En als die van jou nu al rokend en stotterend loopt sochtends zou ik eerst je gloeiers of je compressie eens controleren.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 18-11-2013, 09:53
phlaro phlaro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 20
Default

Johan ik kan aannemen dat de motor nog origineel is met de 90000 km die aantoonbaar zijn
Waar staat de code dan kijk ik er naar.
Paul
Reply With Quote
  #10  
Old 18-11-2013, 12:20
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Mag je wel aannemen dan ja, maar ik weet niet exact of deze motoren nu wel of geen hydrostoters hebben.
Staat op het onderblok tussen de 3e en 4e verstuiver ongeveer.
Timing kan je natuurlijk altijd controleren en pomp goed afgesteld met zo'n klokje?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #11  
Old 18-11-2013, 14:02
phlaro phlaro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 20
Default

Riem is pas vervangen bij vorige eigenaar hoe of dat de pomp ook afgesteld weet ik niet daar moet ik ff naar informeren. Heb er nu met nieuwe accu nog mee gereden en warm start hij wel maar niet zo snel als koud. Gloeilampje is dan nog uit en ik zal eerst eens met een extra draad proberen om een bypas te leggen voor het gloeien. Zo sluiten we een en ander uit.

Groet paul
Reply With Quote
  #12  
Old 18-11-2013, 14:05
phlaro phlaro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 20
Default

Denk overigens wel te horen dat het hydrostoters zijn hoor.
Als hij een paar dagen stil staat en ik start dan is de eerste paar seconden wat rumoeriger en je hoort het dan stiller worden volgens mij omdat de stoters dan allemaal weer vol zitten.
Reply With Quote
  #13  
Old 19-11-2013, 12:27
phlaro phlaro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 20
Default

Zover lijkt de temp switch voor de gloeiinrichting niet ok want met de hand gegloeid geen probleem meer.
Volgende punt is de klepdekselpakking. Kan het zijn dat een 1.6 td het type klepdeksel heeft met de drie moeren bovenop? Vind voor de 1.6 td alleen pakkingen met boutjes aan de rand van het deksel
Paul
Reply With Quote
  #14  
Old 19-11-2013, 13:28
phlaro phlaro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 20
Default

Zover lijkt de temp switch voor de gloeiinrichting niet ok want met de hand gegloeid geen probleem meer.
Volgende punt is de klepdekselpakking. Kan het zijn dat een 1.6 td het type klepdeksel heeft met de drie moeren bovenop? Vind voor de 1.6 td alleen pakkingen met boutjes aan de rand van het deksel.
Weet het motornummer maar kan er even niet goed bij nu
Paul
Reply With Quote
  #15  
Old 19-11-2013, 14:54
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

als je een klepdeksel hebt met 3 moeren dan heb je een 1.9(t)d motor in je bus zitten.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #16  
Old 19-11-2013, 21:16
phlaro phlaro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 20
Default

Dan de code.....3bc of bx 079643 heb er een foto van maar hoe plaats ik die ff
Reply With Quote
  #17  
Old 19-11-2013, 21:46
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #18  
Old 19-11-2013, 22:51
phlaro phlaro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 20
Default

Heb je ff een pb gestuurd
Reply With Quote
  #19  
Old 20-11-2013, 09:35
phlaro phlaro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 20
Default

Snap niks van die code. Vind wel op ggl dat een sb een 1.6 td met intercooler is en het zou kunnen dat de drie een s is op het blok, is nogal ingevreten aldaar.
Dan is de vraag past een 1.9 kop op een 1.6 onderblok? Zo origineel is de bus toch ook niet meer dus...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum