#1
|
|||
|
|||
warme start 1.6 td t3
beste,
als mijn t3 koud is hoef ik maar naar de sleutel te kijken en hij loopt. Echter met warme motor nie zo.......wel direct na afzetten maar als ik even ergen geparkeerd sta en wil na een klein uurtje door dan ist van jan........ lucht in de leidingen sluit ik uit omdat hij koud zo loopt, echt maar een halve toer nodig en hij is weg. wat denken jullie? |
#2
|
|||
|
|||
Pomptiming goed staan? Volgens mij als t inspuitmoment nogal vroeg staat, kan dat bij warme motor problemen geven.. Weet niet heel zeker of dit ook voor de 1.6d opgaat, maar misschien iets om na te lopen!
Succes
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#3
|
||||
|
||||
Als het 1 is met mechanische stoters zou ik eerst de klepspeling eens controleren.
|
#4
|
|||
|
|||
Het is een td uit 89.
Zijn dus hydraulische stoters volgens mij. Paul |
#5
|
||||
|
||||
Er wordt weleens wat gewisseld met motoren zo door de jaren maar een motorcode zegt alles. Is het een jx motor?
|
#6
|
|||
|
|||
vervang eens het elektrisch blokje in je startslot veel kans dat het opgelost zal zijn.
|
#7
|
|||
|
|||
In deze begin winterse periode rookt de mijne de hele straat blauw + stotterende motor als ik de shoke niet gebruik, met shoke 1 a 2 maal stotteren en voor de rest alleen witte damp (condensrook)
Ik denk dat het met je pomp timing te maken heeft. Golf II TD |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
De TS vraagt dus duidelijk naar het starten met warme motor. En als die van jou nu al rokend en stotterend loopt sochtends zou ik eerst je gloeiers of je compressie eens controleren. |
#9
|
|||
|
|||
Johan ik kan aannemen dat de motor nog origineel is met de 90000 km die aantoonbaar zijn
Waar staat de code dan kijk ik er naar. Paul |
#10
|
||||
|
||||
Mag je wel aannemen dan ja, maar ik weet niet exact of deze motoren nu wel of geen hydrostoters hebben.
Staat op het onderblok tussen de 3e en 4e verstuiver ongeveer. Timing kan je natuurlijk altijd controleren en pomp goed afgesteld met zo'n klokje? |
#11
|
|||
|
|||
Riem is pas vervangen bij vorige eigenaar hoe of dat de pomp ook afgesteld weet ik niet daar moet ik ff naar informeren. Heb er nu met nieuwe accu nog mee gereden en warm start hij wel maar niet zo snel als koud. Gloeilampje is dan nog uit en ik zal eerst eens met een extra draad proberen om een bypas te leggen voor het gloeien. Zo sluiten we een en ander uit.
Groet paul |
#12
|
|||
|
|||
Denk overigens wel te horen dat het hydrostoters zijn hoor.
Als hij een paar dagen stil staat en ik start dan is de eerste paar seconden wat rumoeriger en je hoort het dan stiller worden volgens mij omdat de stoters dan allemaal weer vol zitten. |
#13
|
|||
|
|||
Zover lijkt de temp switch voor de gloeiinrichting niet ok want met de hand gegloeid geen probleem meer.
Volgende punt is de klepdekselpakking. Kan het zijn dat een 1.6 td het type klepdeksel heeft met de drie moeren bovenop? Vind voor de 1.6 td alleen pakkingen met boutjes aan de rand van het deksel Paul |
#14
|
|||
|
|||
Zover lijkt de temp switch voor de gloeiinrichting niet ok want met de hand gegloeid geen probleem meer.
Volgende punt is de klepdekselpakking. Kan het zijn dat een 1.6 td het type klepdeksel heeft met de drie moeren bovenop? Vind voor de 1.6 td alleen pakkingen met boutjes aan de rand van het deksel. Weet het motornummer maar kan er even niet goed bij nu Paul |
#15
|
||||
|
||||
als je een klepdeksel hebt met 3 moeren dan heb je een 1.9(t)d motor in je bus zitten.
|
#16
|
|||
|
|||
Dan de code.....3bc of bx 079643 heb er een foto van maar hoe plaats ik die ff
|
#17
|
||||
|
||||
|
#18
|
|||
|
|||
Heb je ff een pb gestuurd
|
#19
|
|||
|
|||
Snap niks van die code. Vind wel op ggl dat een sb een 1.6 td met intercooler is en het zou kunnen dat de drie een s is op het blok, is nogal ingevreten aldaar.
Dan is de vraag past een 1.9 kop op een 1.6 onderblok? Zo origineel is de bus toch ook niet meer dus... |