#1
|
|||
|
|||
'84 Golf 2 1.9D (1y) > 1.9TDI (AFN)
Hallo allemaal,
Vandaag ben ik begonnen met het ombouwen van de Golf naar een TDI. (origineel was de golf een benzine, eerste thread hier te vinden: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=108286 De motor, het dashboard en de kabelboom zijn er nu helemaal uit, en deze week zullen er meer foto's en vorderingen volgen, maar voor nu de eerste fotookes
__________________
Current: '87 Golf cabrio GLI (DX) '84 Golf 1.9D (1y) |
#2
|
||||
|
||||
Een.hele klus ofniet
|
#3
|
|||
|
|||
ja t slopen is maar 1 dag werk, maarja daarna...
__________________
Current: '87 Golf cabrio GLI (DX) '84 Golf 1.9D (1y) |
#4
|
||||
|
||||
Dash en al gaat over in de mk2?
|
#5
|
||||
|
||||
Weet er alles van maar wel een mooie klus!
|
#6
|
|||
|
|||
dash gaat inderdaad ook over als ik.het netjes passend krijg, anders ga ik alleen voor de tellers.
En ik hoop dat alles een beetje vlot gaat verlopen zonder al teveel tegenslagen, en zodoende leren we he :thumpup:
__________________
Current: '87 Golf cabrio GLI (DX) '84 Golf 1.9D (1y) |
#7
|
|||
|
|||
vandaag maar eens proberen de motor erin te hangen.
Gister heel de dag bezig geweest met het dashboard. Fotos volgen als het niet te laat wordt
__________________
Current: '87 Golf cabrio GLI (DX) '84 Golf 1.9D (1y) |
#8
|
|||
|
|||
gaat lekker rap!
__________________
Gr, Maarten |
#9
|
|||
|
|||
Als je het dashboard er ook in wil hebben, zal je ook wel wat aan de bobbel die nu nog in zit , moeten doen.
Ik heb het zelf ook gedaan, maar vooral het pas maken is veel werk. Vooral aldoor met dash in en uit de auto om weer wat pas te maken. veel geduld en succes ermee. |
#10
|
||||
|
||||
Komt er een golf 3 dash in?
|
#11
|
|||
|
|||
zo, eind van de week, lekker een paar biertjes gedronken om de week af te sluiten en nu even tijd om mn thread te updaten. Veel leesplezier
Dinsdag: Dashboard ingebouwd, de achterste balk is weggeslepen en de kniebalk van de golf 3 in de golf 2 gelast. Ook de pedalenbak van de golf 3 zit nu in de golf 2 (na wat gaatjes boren pastie die vrijwel meteen, er moest alleen nog wat van af geslepen worden om de kniebalk goed te laten passen). Het past boven verwachtingen en na een dag en avond passen en meten paste het dashboard netjes (extra gaatjes pedalenbak) Woensdag: het subframe weer terug op zn plaats gehangen. Nu zit het complete subframe van de golf 3 onder de golf 2. Ik moet nu wel op zoek naar wielen met een hogere ET omdat alles wat breder is geworden. Verder zijn we begonnen met de bedrading, ook een leuk klusje, heel de golf 3 kabelboom in de golf 2 vouwen. De stuurkolom van de golf 3 moest ook wat aangepast worden zodat je hem ietsjes meer kan inschuiven, en nu past die ook perfect Donderdag: Voorste motorsteun aangepast. De voorste balk van de golf 3 past niet op de golf 2 en de motorsteun van de golf 3 pas niet op de golf 2 voorbalk... Na een dagje lassen slijpen en hammerite smeren paste de steun weer. Ik heb helaas geen foto van de motorsteun, als iemand die graag wil zien maak ik er volgende week wel een foto van Vrijdag: Vandaag een rustige dag gehad, eerst hebben we de voorbalk weer goed vastgezet zodat de motor weer op eigen kracht in de auto kon zitten. Daarna zijn we verder gegaan met de bedrading (de motor kan bijna weer starten). Ook hebben we een mooi intercoolertje gevonden die netjes bij de radiator paste na wat afslijpen van de kapjes aan de zijkant(ik heb geen flauw idee van wat voor auto dit afkomt er staat ook geen merk o.i.d. op) en zijn er nog wat kleine dingetjes aan de auto gedaan zoals de vacuüm slangetjes, rustig alles opgeruimd en een welverdiend biertje gepakt.
__________________
Current: '87 Golf cabrio GLI (DX) '84 Golf 1.9D (1y) |
#12
|
|||
|
|||
Gaat voorspoedig, nu nog chippen
__________________
Gr, Maarten |
#13
|
||||
|
||||
gaat lekker zo ,zondag proefrit dus
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Laten we het daar niet over hebben, m'n vader helpt me 300% met de ombouw en zijn door zijn 25 jaar ervaring ervaring als monteur bij een vw dealer lukt dit allemaal zo vlot, maar het chippen van deze auto vind hij geen goed idee, dus ga ik het niet doen... En zondag proefritje gaat m ook niet worden, morgen is er niemand in de garage te vinden door cursussen e.d. en zondag is de zaak ook dicht maaaaar volgende week ga ik vast weer rijden in de golf
__________________
Current: '87 Golf cabrio GLI (DX) '84 Golf 1.9D (1y) Last edited by Timo2012 : 09-11-2013 at 00:04. |
#15
|
|||
|
|||
Zo, gister weer heel wat verder gekomen aan de golf.
De TDI heeft gister weer gelopen en 90% van de bedrading zit weer op zn plek. Ook de hydraulische koppeling werkt weer en de remmen zijn ontlucht, dus alle pedalen Werken weer. Nu is het een kwestie van afbouwen en weer rijden. Het enige wat nkg gepast moet worden is Het schakelmechanisme. Groeten,
__________________
Current: '87 Golf cabrio GLI (DX) '84 Golf 1.9D (1y) |
#16
|
||||
|
||||
gaat mooi vlotjes hier
|
#17
|
|||
|
|||
Ja het gaat inderdaad sneller dan verwacht. Deze week zal het iets langzamer gaan doordat ik minder tijd heb, maar verder kan ik niet klagen Ik ben nog geen grote tegenslagen tegengekomen
__________________
Current: '87 Golf cabrio GLI (DX) '84 Golf 1.9D (1y) |
#18
|
||||
|
||||
snelle ombouw zo, zie je vast wel eens rijden regio schouwen duiveland en rotterdam.
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged. |
#19
|
|||
|
|||
Wat rij jij momenteel?
__________________
Current: '87 Golf cabrio GLI (DX) '84 Golf 1.9D (1y) |
#20
|
|||
|
|||
Leuke ombouw maar ik zie wel zaken waarmee je het jezelf moeilijker maakt dan nodig
Zoals de motorsteun aanpassen, je kan er gewoon een passende voorste motorsteun van een golf 2 voor gebruiken En ik raad aan om de stuurstangen in te korten en een paar cm extra draad op te tappen en de draagarmen en assen vervangen voor mkII exemplaren, je spoorbreedte word voor dan een stuk werkbaarder en de hoek tussen het montage punt van je schokdemper Bovenaan en je fusee kogel zou ook wel eens anders kunnen zijn dan bij een mkIII |