#1
|
|||
|
|||
Aanschaf Golf MKII
Hallo mede-liefhebbers,
Ik sta op het punt om een Golf MkII uit 1990 te halen, echter vroeg ik me af waarop te letten? Mankementen, roest, minpunten (pluspunten mag uiteraard ook), etc.? Er is een twingo schuifdak ingeplaatst en lekt niet en is aardig netjes weggewerkt. Er gaat al wel een kenner mee kijken zondag, maar tips zijn altijd wel kom en wie weet show ik vanaf volgende week hier ook me eigen MKII! Greetz Mark. |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Ojah ding heeft 185xxx km gelopen, is een 1.3 met 4-bak en kost 350 euro! |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Qua roest, onder die show-plastic spatbordjes, daar is het meestal wat aardig geroest, alee bij de mijne, dus heb ik die erop gelaten zodat het niet zichtbaar wordt. euhm bij het rubber gedeelte van je ruit, of waar je ruitenwisser is, die parafan ijzerplaat kan ook aardig geroest worden. onder het reservewiel natuurlijk ook.. dorpels.. onderkant van je auto.. Qua benzine heb ik er niet zoveel ervaring mee hoe deze blokken zijn. ik heb al de 3 diesel versies gereden de onverwoestbare non turbo (verkocht) de 1600td (JR) (verkocht) en de 1600gtd (sb) (die ik nog steeds heb) wat ik wel weet is dat je vaak bij benzine moet letten op de bougies, kan zijn dat ie stottert of niet mooi stationair draait.. heb ik er hier allemaal gelezen |
#4
|
||||
|
||||
1300 rijd vaak wel prima, maar is uiteraard geen raket. Voor de rest is het in z'n algemeenheid bekijken. Mk2 is best een goeie auto. Kijk maar om je heen hoeveel er nog rijden !
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt! in mijn stad staan er hier 3 mk2 GTI's zelfs en nog een paar leuke diesels, zolang je er maar zorg voor draagt, brengt hij je zuinig en comfortabel van A naar B. Maar voor de tuners geldt er een ander verhaal |
#6
|
||||
|
||||
Wanneer je de zoekfunctie had gebruikt was je op bijvoorbeeld dit topic gestuit:
http://www.volksforum.com/forum/sho...t=Aanschaf+tips Ook is het wel zo netjes je even voor te stellen. http://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145 |
#7
|
|||
|
|||
achterkant van de veerpoten in de kofferbak goed bekijken
en je kriksteunen onder de auto |
#8
|
|||
|
|||
Morgenavond kijken naar een mk2 1.6cl 3traps automaat!
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Die heb ik ook De mijne is van '84 (officieel van '83 maar in '84 op kenteken gezet) Rijdt prima hoor. |
#10
|
|||
|
|||
Een II rijd opzich wel heel leuk, old school gevoel.. Zeker als je geen stuurbekrachtiging hebt, dan voel je je echt in een old school car
Roest zijn ze wel gevoelig voor maar voor de rest zijn het sterke auto's. Hoe meer hoe liever. Ik zie hier meer en meer Golf-genoten rondrijden Succes! Last edited by StefTurboDiesel : 21-10-2013 at 11:49. |
#11
|
|||
|
|||
Reed vandaag in de passat, en schrok me dood hoe ligt dat stuurt!
|
#12
|
||||
|
||||
Hahaha, mijn daily is een 110pk TDI Golf Mk4, is ook een enorm verschil met de Mk2
|
#13
|
|||
|
|||
Als ik van mijn DS3 in de Golf (1.3 CL van 1988) stap moet ik altijd erg wennen, maar wat rijdt het toch leuk, basic en heerlijk!
|
#14
|
|||
|
|||
De MK2 staat alweer in de verkoop, heb een hoop ideeën die ik in een MK1 wil steken.
Dan denk ik aan 13" velgen, verlaagd, kuipstoelen met 4 puntgordels, rolkooi, appart kleurtje en zo nog wel meer. Een buurman van mij zit met zijn zaak voor tuning in Hengelo en die heeft mij een beetje geholpen met ideeën opdoen. Echter zit ik ook nog aan een polo 6n2 en lupo te denken. |