#1
|
||||
|
||||
Help, wat is dit voor een ring ?
komt dus van mijn 16V af alleen we weten niet waar vandaan :frown:
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#2
|
||||
|
||||
tis een keerring.......
|
#3
|
|||
|
|||
een oliekeerring om precies te zijn ...
|
#4
|
||||
|
||||
Tussenas- en/of nokkenaskeerring (zelfde). Of krukaskeerring van de distributiekant.
Lijkt mij. Als je hem even opmeet kan je het in de ED-ka opzoeken. Maar je motor loopt en je mist deze ring???
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#5
|
||||
|
||||
auto loopt niet, en we kwamen deze ring dus tegen.... heb de ring niet thuis dus kan hem niet opmeten. hij past net niet in het gat waar de ontsteking in gaat.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#6
|
||||
|
||||
het is idd een oliekeerring. staat er geen vw nummer op? zou makkelijk zijn. als je die voor me hebt, kan ik hem voor je proberen op te zoeken
__________________
Always VW |
#7
|
||||
|
||||
staat geen nummer op
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#8
|
||||
|
||||
't is de nokkenas keerring of krukas-keerring (distributie-riem-zijde).
D'r zit niet/nauwelijks verschil tussen deze twee keerringen, behalve het onderdeelnummer. (8v gewijs, bij een 16v: geen idee) Aan de onstekingskant zit (ook bij de 16v) geen keerring, maar een o-ring...
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#9
|
||||
|
||||
zou eventueel de ring zijn achter de krukaspully... kan deze een lekstroom gaan veroorzaken ?... met een spanning over de kop en massa van 0,4 volt tijdens het starten.
Zou dan nummer 8 zijn. die pully hebben we eraf gehad en die rubberen O-ring zit erin...
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka Last edited by vwleusden : 25-04-2005 at 22:18. |
#10
|
||||
|
||||
Wat heeft lekstroom met een oliekeering te maken ?
|
#11
|
||||
|
||||
geen idee... we snappen er geen hol meer van. Zelfs ron21 heb slecht geslapen naar die heb mogelijk het probleem gevonden, we hebben de bruin/witte draad aan massa gelegd en dat is mogelijk niet helemaal juist. Maar als dat het probleem niet is gaat de auto richting ridderkerk. Overigens heb ik nu nergens olielekkage.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#12
|
|||
|
|||
je hebt 2 problemen dus? 1 keerring over en leukstroom...?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#13
|
||||
|
||||
Je bent gewoon een prutser Dennis, wie raakt er nu een oliekeerring kwijt tijdens een ombouw en monteert er Digifant! Bij deze wel sterkte gewenst jongen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#14
|
||||
|
||||
wat te vaak een waterpolobal op je hoofd gehad dennis?whehehhehehhe..komt wel goed.rustig nadenken en alles effe nalopen..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#15
|
|||
|
|||
Kijk elk nadeel hep se voordeel.
Als de keering niet gemonteerd zit kan hij ook niet slijten :biggrin: . Die jongen is gewoon zuinig op z'n spullen gr, Doenja
__________________
MK2 C Diesel 01-11-1983 daily |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk, da vind ik nou eens een slimme opmerking... :p :biggrin:
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#17
|
||||
|
||||
Er ligt nergens een plas olie onder de 16 klapper... kan maar zo van een andere auto zijn die we gedemonteerd hebben... 2 golfjes 16V en 2 Corrado's G60. Van mijn auto hebben we alleen de krukaspully eraf gehad en verder niet. Nokkenstokken en de rest van de kop heb ik in elkaar laten zetten door diegene die de kop heb bewerkt en andere nokkenstokken heb geplaatst.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#18
|
||||
|
||||
Is de maat toevallig 47x32x10? ik denk je nokkenaskeering. Maare ik snap het niet.
Je kunt wel een digifant met throthle boddies op een 16klepper bouwen. Maar je weet niet waar die keering vandaan komt? Let op forumleden, dit is strikvraag. Vwleusden wil kijken hoeveel verstand wij er van hebben. |
#19
|
||||
|
||||
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#20
|
||||
|
||||
ik zie daar een hele mooi carterontluchting. Maar ik ben bang dat het niet gaat werken. Je zult zo'n carterontluchtingbottle moeten hebben. Als je het zo laat zitten dan heb je binnen no time alles onder de smurie zitten. Zie het als een advies.
. |