Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 09-10-2013, 17:08
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

Mij lijkt dat er op een bepaald moment ook wel het een en ander door elkaar gebruikt is. Tijdens de overgang van ''oud naar nieuw'' zijn vast niet alle oude schermen eerst opgemaakt zijn, en dan pas de nieuwe. Ik neem aan dat schermen apart gespoten werden, dat bekent dus dat bijvoorbeeld rode en groene schermen niet op het zelfde tijdstip die overgang hadden . 35-40 jaar geleden was voorraadbeheer nog veel minder goed en efficient geregeld Daarnaast werden de golfjes natuurlijk in verschillende fabrieken gebouwd, wat ook een deel van de verschillen verklaard.
Reply With Quote
  #22  
Old 09-10-2013, 17:10
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Idd, dat denk ik ook wel. Behalve dat schermen los worden gespoten. Dat is niet waar. Alles wordt afgemonteerd, afgekit en dan pas gespoten. Geldt voor alle plaatwerkdelen, behalve het schuifdak
Reply With Quote
  #23  
Old 09-10-2013, 19:42
swallowtail1975's Avatar
swallowtail1975 swallowtail1975 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 216
Default

Hier een paar foto's van een US 75'er Rabbit.
Verhaal er achter is dat deze geïmporteerd is door een toen in Duitsland gestationeerde Amerikaanse soldaat, maar dat terzijde.
Zie de voorschermen, die hebben geen U-profieltje, geen gestanste "lip" over het binnenscherm en geen gestanste vorm voor de dorpel-sierstrip.














Reply With Quote
  #24  
Old 09-10-2013, 19:46
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Juist, dus wat ik denk, die vorm bij de dorpels moet vlak zijn, wat van bovenop zit is per fabricaat verschillend en heeft niks te maken met het zijnde swallow of niet swallow.

Zijn we er eindelijk uit??
Reply With Quote
  #25  
Old 09-10-2013, 20:09
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Het verhaal swallowtail voorschermen , is dus niet swallowtail alleen , blijkt wel weer. maar rond 1978 lijkt mij veranderd , maar misschien hebben ze deels nog de oude schermen gebruikt uit de oude voorraad misschien dat daarom je 79er ze ook heeft.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #26  
Old 09-10-2013, 20:22
swallowtail1975's Avatar
swallowtail1975 swallowtail1975 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 216
Default

Nog een paar swallowtail voorschermen.

74'er van Branko:




74'er van een Duitser:




Oude van Stijn:










75'er van een Engelsman:








Als je het zo bekijkt maakt het qua bevestigingsrand op het binnenscherm niet zoveel uit, die komen in alle soorten voorbij.
Zowel met als zonder "lip" over het binnenscherm, met en zonder U-profieltje .
Het enige wezenlijke verschil in de bevestigingsrand is dat het gestanste profiel, die soort van bolling erin, in één en dezelfde lijn doorloopt.

Verder kan je met zekerheid zeggen dat bij de vroege schermen de plek voor de dorpel-sierstrip vlak is.

Last edited by swallowtail1975 : 09-10-2013 at 20:47.
Reply With Quote
  #27  
Old 09-10-2013, 20:36
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Moelijk om te zeggen sommige hebben in al hun jaren vast weleens een nieuw voorschermpje gekregen.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #28  
Old 09-10-2013, 21:01
samsan samsan is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 20
Default

Mijn 3/78er Golf had nog de originele spatborden zitten... met profiel...
Reply With Quote
  #29  
Old 09-10-2013, 22:23
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Heb je ook foto's hiervan?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #30  
Old 09-10-2013, 22:29
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Deze te koop aangeboden Golf1 uit 1977 heeft ze ook , in duitsland bleven auto's nooit lang in showroom wat in Nederland wel vaak geval was.

http://suchen.mobile.de/auto-insera...Features=EXPORT
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #31  
Old 10-10-2013, 09:18
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

die van stijn waren de originele schermen niet meer. Ik ben toen naar die auto wezen kijken, de enige originele delen waren de achterklep en de linkerdeur, die stokverrot was...
Reply With Quote
  #32  
Old 10-10-2013, 11:18
swallowtail1975's Avatar
swallowtail1975 swallowtail1975 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 216
Default

Ik heb contact met de Duitser die de 88-DU-01 overgenomen heeft van Stijn.
Hij heeft ook laatst een echte 76'er Gti gekocht.
Ik heb een swallowtail achterklep van hem overgenomen van de week.













Ik denk dat die voorschermen van de engelse, die ik gepost heb in m'n vorige post, wel de originele zijn.
Zie dit topic:

http://vwgolfmk1.org.uk/forum/index...owtail-1975-the
Reply With Quote
  #33  
Old 10-10-2013, 11:18
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Het is nu duidelijk dat in.de eerste jaren de voorschermen , nog een u profiel op de bovenkant hadden. Maar over die voorschermen met knik , voor sierlijst. Ben ik niet mee eens , mijn alle 3 voorschermen hebben ze wel , eentje zit zelfs rubberen deel nog aan bij A stijl, dat is alleen op een swallowtail geleverd. En staan nog in originele kleur die alleen in 74 75 geleverd is
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #34  
Old 10-10-2013, 12:00
swallowtail1975's Avatar
swallowtail1975 swallowtail1975 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 216
Default

Hahaha Gerben , je maakt het er niet makkelijker op.....
Reply With Quote
  #35  
Old 10-10-2013, 12:26
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

tja, als je op je '74er andere schermen stak, duwde je dat rubberen biesje ook terug (als je wat hart voor de zaak had) en dan zecht dat biesje dus minder dan niks over het scherm zelf.
Reply With Quote
  #36  
Old 10-10-2013, 12:27
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

hoe ben je eigenlijk met de duitser van de '74er in contact gekomen? toeval of echt naar gezocht? Jij lijkt trouwens heel wat contacten te hebben overal...
Reply With Quote
  #37  
Old 10-10-2013, 16:58
swallowtail1975's Avatar
swallowtail1975 swallowtail1975 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 216
Default

"Hart voor de zaak", struinen en ouwehoeren en voilÃ*.
Kai die de 74'er overgenomen heeft, ben ik toevallig mee in contact gekomen via via.
Reply With Quote
  #38  
Old 10-10-2013, 20:19
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,811
Default

Blijf het zonde vinden dat ie niet in Nederland is gebleven die van Stijn.
Toch een stukje historie die is verdwenen.
Heb er destijds serieus over nagedacht eens te gaan kijken.
Maar dan ineens denk je ach ik heb er al een paar en tijd te kort om ze te repareren.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #39  
Old 10-10-2013, 20:25
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Zeker zonde ja, ik ben zelfs gaan kijken, maar er zat meer werk aan en de prijs was in verhouding opzich goed, maar om het zo even op tafel te leggen. Niet gedaan dus, maar achteraf......domdomdomdomdom
Reply With Quote
  #40  
Old 10-10-2013, 20:28
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Proberen die 74-er 88-DU-01 te blijven volgen zou ik zeggen. Was tenslotte een NL geleverde auto. Had m ook graag gehad. Ben zelf van '74 en achternaam begint met DU. Kon wat symboliek betreft niet mooier. Maar ben niet in staat om zelf te restaureren, dus beter om er dan ook niet aan te beginnen... Vind het erg gaaf om te zien hoe dergelijke auto's door een aantal mensen worden aangepakt, ben jaloers!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum