|
|||
|
|||
Roest aan tankhals wegwerken
Hello,
Ik heb wat roest onder mijn tankdeksel. Ik wil dit graag zo snel mogelijk wegwerken, maar heb geen zin om volledig mijn flank te herspuiten aangezien de lak nog in zeer goede staat is. Ik hoorde eens van een carrossier dat plaatwerk aan elkaar geplakt kan worden, zodat er niet gelast moet worden en dus mijn flank niet herspoten moet worden. Kan iemand me hier meer uitleg over geven ?? Thanks, Robin
Low is the way to go... Last edited by Robin9N3 : 26-09-2013 at 11:53. |
|
|||
|
|||
Niemand ???
|
||||
|
||||
Golf2 toch, het is je buitenpaneel die door gerot is. Valt weinig te lijmen.
Er zijn inderdaad carrosserie lijmen. Onder andereTerroson en 3M leveren die. Ben bang dat het in jou geval geen oplossing is. |
|
||||
|
||||
Als de roest beperkt is tot de ruimte binnen het tankklepje: tank eruit halen. Roest verwijderen en nieuw plaatmateriaal inlassen. Vervolgens plak je alles af behalve de ruimte die onder het tankklepje blijft en kun je gewoon dat deel spuiten zonder dat je hele flank moet gebeuren.
Kleurverschil maakt dan ook niet zoveel uit, dat zie je toch niet achter het klepje. Binnenkant weer netjes behandelen met tectyl of een ander roest en steenslagwerend middel. Kun je daarna je tank weer monteren en netjes met het rubber om het staal heen
|
|||
|
|||
Uhu, maar zal de lak van mijn flank niet afpellen wanneer er een nieuw plaatje wordt ingelast??
|
|||
|
|||
Volgens mij als je heel voorzichtig last, dus op tijd laat afkoelen. Gewoon constant voelen (aan de buitenkant natuurlijk of het niet te warm word). Zou het waarschijnlijk wel lukken moet wel iemand zijn met ervaring natuurlijk.
|
|
||||
|
||||
Er zal ook roest tussen de plaatwerkdelen zitten. Het zal dus een tijdelijk oplossing zijn.
|
|
||||
|
||||
Als je het binnen de ruimte van het tank-klepje kan houden kun je misschien heeel voorzichtig er een nieuw stuk inlassen, maar als ik zie hoe ver het geroest is geef ik je weinig kans
|