Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-09-2013, 11:57
Robin9N3 Robin9N3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 73
Default Roest aan tankhals wegwerken

Hello,

Ik heb wat roest onder mijn tankdeksel. Ik wil dit graag zo snel mogelijk wegwerken, maar heb geen zin om volledig mijn flank te herspuiten aangezien de lak nog in zeer goede staat is. Ik hoorde eens van een carrossier dat plaatwerk aan elkaar geplakt kan worden, zodat er niet gelast moet worden en dus mijn flank niet herspoten moet worden. Kan iemand me hier meer uitleg over geven ??







Thanks,
Robin
__________________
Low is the way to go...

Last edited by Robin9N3 : 26-09-2013 at 11:53.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-09-2013, 11:53
Robin9N3 Robin9N3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 73
Default

Niemand ???
__________________
Low is the way to go...
Reply With Quote
  #3  
Old 26-09-2013, 12:29
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 319
Default

Golf2 toch, het is je buitenpaneel die door gerot is. Valt weinig te lijmen.
Er zijn inderdaad carrosserie lijmen. Onder andereTerroson en 3M leveren die.
Ben bang dat het in jou geval geen oplossing is.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-09-2013, 15:26
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Als de roest beperkt is tot de ruimte binnen het tankklepje: tank eruit halen. Roest verwijderen en nieuw plaatmateriaal inlassen. Vervolgens plak je alles af behalve de ruimte die onder het tankklepje blijft en kun je gewoon dat deel spuiten zonder dat je hele flank moet gebeuren.
Kleurverschil maakt dan ook niet zoveel uit, dat zie je toch niet achter het klepje.
Binnenkant weer netjes behandelen met tectyl of een ander roest en steenslagwerend middel.

Kun je daarna je tank weer monteren en netjes met het rubber om het staal heen
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #5  
Old 26-09-2013, 20:07
Robin9N3 Robin9N3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 73
Default

Uhu, maar zal de lak van mijn flank niet afpellen wanneer er een nieuw plaatje wordt ingelast??
__________________
Low is the way to go...
Reply With Quote
  #6  
Old 26-09-2013, 20:54
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

Volgens mij als je heel voorzichtig last, dus op tijd laat afkoelen. Gewoon constant voelen (aan de buitenkant natuurlijk of het niet te warm word). Zou het waarschijnlijk wel lukken moet wel iemand zijn met ervaring natuurlijk.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-10-2013, 15:40
Jorp's Avatar
Jorp Jorp is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 437
Default

Er zal ook roest tussen de plaatwerkdelen zitten. Het zal dus een tijdelijk oplossing zijn.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-10-2013, 14:31
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Als je het binnen de ruimte van het tank-klepje kan houden kun je misschien heeel voorzichtig er een nieuw stuk inlassen, maar als ik zie hoe ver het geroest is geef ik je weinig kans
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum