#1
|
|||
|
|||
hard tikken golf 2 1,6 diesel
goeie dag mede forumers
ik heb al een tijdje last van tikken in een bocht en lagere toeren 1 tot 3 de versnelling daarna stil met naar links sturen is hij ook erg hard te horen . tikken en alsof iets tegen elkaar aan klopt nu heb ik op een meeting al een keer de pech gehad dat de homokineet bakzijden bestuurders kant over gebroken is ik nam aan dat het tikken ook hier vandaan kwam . ik heb hem in de garage laten vervangen door een 2dehands exemplar tikken is daarmee ook weg geweest na 2 dagen 25 kilometer begon het getik weer nu heb ik 3 dagen geleden de kompleten as vervangen door een 2dehands exemplar tikken weer weg maar nu komt het hij tikt weer na 200+ kilometer ik weet nu niet meer wat het kan zijn 3 homokineten in 2 weken kapot ? of kan het ook een ander probleem zijn ? hoop dat iemand me kan helpen met dit vervelend wordende problem groetjes jordy |
#2
|
||||
|
||||
2e hands spul kan binnen een halve km al stuk zijn. je weet nooit wat je koopt.
Vooral als je een verlaagde auto hebt, is die slijtage veel erger omdat het onder een andere hoek belast word. (nu weet ik niet of jou auto ook verlaagd is) Echter, zou ik ook eens controleren op spelingen en controleer of je nog wel voldoende (en goede) olie in je bak hebt zitten.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
daar was ik ook al bang voor mijn auto ligt ook plat +- 5 cm bodem spelling heb hem al omhoog geschroeft na het vervangen van de as was eerst 2mm tussen asphalt en draag arm maar waar kan ik het beste nieuwe kompleten as bestellen ? Last edited by lowlife1984 : 20-09-2013 at 10:59. |
#4
|
||||
|
||||
Je had beter in 1x gewoon een nieuwe erop moeten zetten , uiteindelijk is dat goedkoper en ben je zeker dat het goed is. Er kan altijd nog wat gebeuren maar dan weet je in ieder geval dat het nieuw is en niet ouwe rommel. Kost je maar zo'n 50 to 75 eu een nieuwe homokineet.
Je hoeft ook geen complete nieuwe as , maar gewoon een nieuwe buitenste homokineet erop zetten en dan ben je er wel denk ik. De binnenste is lang niet zo snel stuk. Last edited by Kevert : 20-09-2013 at 11:03. |
#5
|
|||
|
|||
Mijn auto hangde ook een 2-3cm lager dan de andere kant.
heb een nieuwe stofhoes laten zetten aangezien deze gescheurd was, maar de auto is daar niet echt stabiel van geworden |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Zou die lager hangen door een gescheurde stofhoes |
#7
|
|||
|
|||
Nee dat zeg ik niet, ik weet niet van waar het komt.
ik had een gescheurde stofhoes, dus heb deze onmiddelijk laten vervangen, maar de auto is zo aangekocht, een paar centimeters aan de rechterkant lager dan de linkerkant, en mijn band staat ook precies scheef.. misschien dat ik ook daarom aan de buitenkant veel meer bandenslijtage heb aan de rechterband Last edited by StefTurboDiesel : 20-09-2013 at 12:40. |
#8
|
||||
|
||||
Heb je de auto eens laten uitlijnen ?
|
#9
|
||||
|
||||
Loopt je homokineet niet aan in de binnenkant van de schotel ? Dan zie je zo als hij eraf is, als dat wel het geval is moet je hem of hoger draaien, of de as iets laten inkorten.
|
#10
|
|||
|
|||
Staat nu in extreme camber positie voor dus uitlijnen is al gedaan .
Zal straks de homo eens eraf halen en kijken of die aan loopt thnks voor de tip. |