#1
|
||||
|
||||
cilinderkop gezocht : 8v , 16v of 20v
zoals de titel al verraadt ... ben ik op zoek naar een cilinderkop .
en dit voor op mijn 2.1 2E . - 8v crossflow - 16v - 20v ( geen turbo ) mijn voorkeur gaat uit naar crossflow ( omdat ik nog een snelle nokstok liggen heb ) de cilinderkoppen mogen zowel bewerkt als origineel zijn . heb je iets liggen , laat maar weten . alvast bedankt
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#2
|
|||
|
|||
En op je setup pastenkeld een 8v kop
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
voorkeur gaat ook uit naar de 8v crossflow , altijd gek van geweest ... maar nog nooit gehad
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#4
|
|||
|
|||
Heeft volgens de man waar ik mn auto op de testbank gehad heb www.freddycane.com geen meerwaarde boven een normale counterflow kop, hij heeft beide uitegbreid getest en ook bewerkt en volgens hem flowt de counterflow beter als de crossflow. Het warmteverhaal heeft een niet zodanig nadelig effect dat deze kop beter is als een counterflow. Het is een gerenomeerde tuner en weet vast waar die het over heeft in tegenstelling tot de vele verhalen op t net. Ik heb de man hier expliciet over gevraagd omdat ik er ook over na zat te denken. Heb nu namelijk een maximaal bewerkte 8v counterflow kop gemonteerd zitten en toch op zoek naar een beter vermogen.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#5
|
|||
|
|||
ik heb nog een gereviseerde 20v kop liggen na revisie niet gemonteerd gewist!! kan eventueel ook een andere kop voor je reviseren
|
#6
|
|||
|
|||
Maar die past niet op zn onderblok zonder andere zuigers te monteren en de kop te verlassen.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
het gaat me meer om het feit dat een counterflow i.c.m webers en lange kelken en lange filters niet in een type 1 past ( zit tegen het schutbord aan ) een crossflow zit je vanvoor en daar heb je plaatst zat .
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#8
|
||||
|
||||
En het schilt toch altijd wat of je carbs nu boven een snik heet uitlaat spruitstuk hangen of vol in de wind
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#9
|
|||
|
|||
Spruitstuk is goed af te schermen en zoals ik aangaf heeft hij het uitvoerig getest en heeft zelf beschikking over testbank, flow is dermate belangrijker dan die paar graden lagere temperatuur. Voorin wordt t ook warm hoor denk aan je afvoer van j radiateur. Wat ruimte beterft heb je wel helemaal gelijk. Het zijn ook niet mn eigen bevindingen maar die van een ervaren motorbouwer.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#10
|
|||
|
|||
ik heb een complete 8v kop ( 2e dus geen crossflow) of een 16v abf kop, origineel, alleen 4 kleppen zijn wat krom ( distr. riem gebroken met stationair draaien dus 1 tandje te ver door gedraaid) 8 v is helemaal conpleet met nokkenas enz, 100 euro
16v is alleen de kop zonder nokkenassen 50 euro ( ivm kromme kleppen) en met nokkenassen en ketting 125 euro gr wilco |
#11
|
|||
|
|||
Ik heb nog twee 16V koppen liggen één helemaal netjes met geslepen zittingen met nokkenassen. De ander met scheurtjes tussen het bougie gat en klepzittingen.
Allemaal voor maar €100,- Stuur maar een pb als je interesse hebt.
__________________
Kever 1959 |