|
|||
|
|||
Radio inbouwen Jetta
Hallo allen,
Ik zou graag een radio inbouwen in mijn Jetta MK1 en heb hier enkele vraagjes over. Is er al een voorbereiding voor een radio af-fabriek? (Ik ben quasi zeker dat er nooit een radio heeft ingestaan) Klopt het dat ik enkel speakers kan plaatsen in de deuren en het dashboard? (Zonder gaten te maken uiteraard) Voor speakers het dashboard heb ik dan een extra bakje nodig, maar bestaat dit ook in het blauw? (Mijn dashboard is blauw) Wat zijn de maten voor de speakers in dashboard en deurbakken? (in de deurbakken 4x6", klopt dit?) Ik zou graag een originele antenne monteren, maar naar wat moet ik dan op zoek gaan? (Bestaat dit van VW zelf?) En hoe monteer ik de antenne? Hoe laat ik de kabel lopen? (Ik wil geen gaten maken in de carrosserie) Indien iemand de benodigde onderdelen heeft liggen, mag ie dit ook steeds melden. Alvast bedankt voor de hulp! |
|
||||
|
||||
Voor speakers het dashboard heb ik dan een extra bakje nodig, maar bestaat dit ook in het blauw? (Mijn dashboard is blauw)
Ja, vw nummer 171.857.209A 6HU blauw
|
|||||||
|
|||||||
Quote:
Jawel, liggen 3tal draaden. Mooiste is om een iso te solderen Quote:
Deuren passen de genoemde 4x6 in Quote:
Antwoord hierboven Quote:
Klopt, of deurbakken van een cabriolet pakken voor 130mm Quote:
Zit normaal een gat in je linkervoorscherm. Evt (Conrad oid) om het op je achterruitverwarming aan te sluiten (mooi clean) Quote:
Speakertjes kosten niet zo veel, die naar is weinig goed spul te krijgen Quote:
Succes
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] Last edited by GJ007 : 10-09-2013 at 20:18. |
|
|||
|
|||
Bedankt voor de snelle reacties!
@golfcabriolet: Bedankt, een beter antwoord kon ik me niet indenken. Quote:
Ik heb mijn vraag niet goed gesteld denk ik... Ik wilde eigenlijk weten wat voor type antenne (voor in het voorscherm) origineel werd geleverd? (Heeft iemand een typenummer ofzo?) Het moet origineel zijn voor mij en gaten maken voor een dakantenne ofzo is 100% uitgesloten! En verder wilde ik nog weten hoe ik de kabel van de antenne bij de radio krijg, hoe laat ik deze best lopen (uiteraard ook weer zonder gaten te moeten maken)? Op de achterruitverwarming, daar had ik ook al van gehoord, maar ik heb liever een antenne die je ziet! (Vind ik net mooi) Verder wel bedankt voor je antwoorden, hier kan ik echt iets mee! |
|
|||
|
|||
De antenne staat op het linker voorscherm. De kabel gaat door het binnenstevoorscherm de parafan in. Vanaf de paravan door het schutbord richting de radio!
|
|
|||
|
|||
Bedankt, dat is heel duidelijk!
Nu nog de onderdelen zoeken en ik kan aan de slag! Iemand die nog weet waar ik een originele antenne vind? |
|
|||
|
|||
Ik zie dat het al een jaar geleden is dat ik dit vroeg
Aangezien dat het geen daily is was het niet zo dringend en ben ik nu pas in actie geschoten. Zoals ik dacht heeft er effectief nooit een radio in gestaan, er zit wel af-fabriek een stekker klaar voor de radio (met drie draden: +, - en + voor verlichting). Nu heb ik ondertussen al een antenne en een mooie periodiek-correcte radio kunnen bemachtigen. De speakers, da's een andere zaak. Ik heb al veel rondgezocht op het inernet en ben al naar een audio-winkel gegaan, maar nergens vind ik speakers die passen (meestal is de magneet te groot, of speaker te diep). Ik ben dan ook niet van plan om te gaan snijden in de deurpanelen oid, dan liever geen radio. Dus mijn vraag: weet iemand welk type speakers zeker passen in de deurbakken (4"x6")?? |
|
|||
|
|||
Quote:
Niemand die even wilt kijken in de deuren van zijn Golf/Jetta? |
|
||||
|
||||
Gewoon oude blauwpunkts pakken. Die vind je op de meeste oldtimerbeurzen wel, anders oldtimerradio.nl proberen alhoewel zij drie maal de marktwaarde vragen. Ik weet niet of je de antenne al hebt zitten, maar die gaat dus eerst door de grote rubberen stop naar de waterbak en dan zit er een gat onder de gaten van de kabel van de snelheidsmeter. Tuletje eruit nemen en dan met een doorvoerrubbertje de antenne weer naar binnen brengen. Let goed op dat het afgesloten is, want hij maakt water daar als hij niet dicht is. Verder de stekker van de voorbereiding van de radio nooit afknippen. Meeste period radio's past de stekker direct in, anders heb je verloopjes die je er zo op kunt klikken.
|
|
|||
|
|||
Danku, hier ben ik iets mee!
Bedankt ook ivm de tips voor de antenne. Ik heb de antenne wel, maar moet deze nog monteren. En er is geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om de voorbereiding van de radio af te knippen, ik heb genoeg rommel zien zitten achter autoradio's (bv. rechtstreekse kabel naar de batterij, zonder zekering tussen ). En bovendien hangt er aan mijn radio al een stekker die op de originele past, dus da's letterlijk plug-and-play! |
|
|||
|
|||
4x6 moet je hebben voor de deurbakken of voor achterin. Ik heb ze van Kicker gekocht destijds.
Kleine edit: Ik heb het over een Golf mk1.
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! Last edited by guusvandevenne : 15-09-2014 at 14:55. |
|
|||
|
|||
Quote:
voor de deur bakken moet je 4x6 hebben. voor achter is het dacht ik 6x9 (als daar al gaten zitten) |