#81
|
|||
|
|||
Quote:
Zal wel heel lastig worden om een originele 77er gti grill te vinden. Je zou het op Leboncoin kunnen proberen (de franse marktplaats). Hier staan nog wel eens zeldzame gti onderdelen te koop. Nu staan er remklauwen te koop zijn alleen een beetje te duur. Heb zelf een nieuwe gril gekocht voor op mn Gti. De originele is wat dof geworden en toch wat gebruikssporen erop. Past niet echt op een opnieuw gespoten auto. Hij gaat de zolder op zodat ik hem er altijd nog weer op kan zetten mocht k dat willen. |
#82
|
||||
|
||||
gti
De Zilvergrijze Gti Met kenteken 79-UJ-37 is deze hier bekend ?
Volgens de Rdw leeft ie nog wel , had origineel 1700 motor . |
#83
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ken de site, heb via daar ook een '74er rocco gevonden die tegen de pre-productie aan loopt. Auto's zijn nog wel te zoeken, maar waarop zoek jij als je onderdelen zoekt? Bij golf gti 1976 krijg je alleen maar ruk. Trouwens even tussendoor tussen twee haakjes by the way, als het toch over die site gaat, moet je hier ff kijken. |
#84
|
|||
|
|||
Quote:
Zoek altijd op bijv golf 1977 of golf 1978 etc. Als je lang genoeg zoekt kom je wel tegen wat je zoekt. Kan wel een jaartje duren. Heb echt een 1976/77 grill zien staan maar dat is al wel een tijdje geleden. Als je een onderdeel hebt gevonden dan moet je nog geluk hebben dat de verkoper reageerd op je mail of dat hij engel kan praten. Ook heb ik een hoop onderdelen verkocht via Golf 1 IG. Hier staan soms ook nog wel onderdelen te koop voor een oude gti. |
#85
|
||||
|
||||
Bon, bedankt voor de tips. Kan de grill niet vinden, maar in de zoektocht wel weer van allerlei andere leuke stukken tegen gekomen. Wat ik ook inmiddels heb gevonden is een grill die wat dichter bij het origineel komt, een zonder de gaatjes van het diesel plaatje.
In ieder geval, van deze morgen zijn we een '77er donorkas gaan ophalen. Tamelijk rot ding dat ernstig verbeund is, maar wel nog met een harde bodem en nog wat andere bruikbare delen. Wat plaatjes: Zo gaat dat dan over de weg: Even afladen: En de laatste restjes demonteren. De benzine leidingen kan ik mooi gebruiken voor mijn scirocco. Helaas waren, net zoals zo veel andere delen van deze golf door de vorige eigenaar, de remleidingen vernield. Want ja, waarom zou je de wartels losdraaien als je ze ook gewoon tien centimeter verder kunt afknippen?? ARGGHHH Blik van op de bodem en wat andere bruikbare delen, is de originele kleur cliffgroen ook goed te zien, best een aardig kleurtje eigenlijk: Leuk om te zien: Om de puristen gerust te stellen, de wagen was geen Hollander met een aftermarket zonnedak en slechts een simpele L-uitvoering waarvan het interieur en de bumpers al verdwenen waren (de deuren heb ik nog wel). Oh ja, en daarnaast nog dit... : Vast een proefje gedaan op het dak. Heb dit allang eens willen testen omdat dit volgens mij dé manier is om een dak met een aftermarket dakje te vervangen door een ori zonder. Namelijk: de dakgoot afpellen. En het gaat! Vandaag maar gewoon lomp en snel gedaan want het gaat toch bij het oud-ijzer straks, maar toch goed om te weten! Iemand nog een cabrio?? Nu moet ik nog wel verzinnen hoe ik hem ga kort slijpen zodat ik zoveel mogelijk bruikbare stukken overhoud. Voor de kop en kont is dat vrij gemakkelijk, de bodem is echter erg lastig. Iemand nog iedereen? Ik heb dit al afgetekend dat me slim lijkt: Last edited by Barn171 : 31-08-2013 at 19:18. |
#86
|
||||
|
||||
Reciprozaag nemen, werkt perfect en jij hebt geen slijpspetters.
|
#87
|
||||
|
||||
Dakplaat vervangen zal toch een ingewikkeld jobje, hoe groot is de kans dat je die omgerolde boord terug netjes kunt kloppen zoals hij zat op uw nieuwe dakplaat, ik denk dat het beter is om die boord mee weg te nemen want die zit gepuntlast aan de flank en kun je aan als je dat binnenplaatwerk eerst wegboord waar die dakhemel staafjes is zitten, ook loopt de dakplaat door tot vooraan aan de wissers, is zeker te doen maar niet in een dagje
Inverband met uitslijpen zou ik gewoin de grote slijpmolen in planten |
#88
|
|||
|
|||
Quote:
__________________
g60 insite |
#89
|
||||
|
||||
Mercikes!
|
#90
|
||||
|
||||
rem en benzine leiding kun je makkelijk zelf buigen
en de wartels er daarna aan laten zetten leiding koop je gewoon per meter heb het bij mijn golf ook gedaan. leuk klusje heb je, vond het laswerk bij mjn golfje echt heel mooi werk. gr Peter |
#92
|
||||
|
||||
OMFG.. dit is nogal een projectje.. ben heel benieuwd! ga het zeker volgen!
|
#93
|
||||
|
||||
U dient voor dat volgen wel enig wat geduld op te brengen...
Het is geen projectje dat binnenkort afgerond zal zijn, er zal nog niet eens zo snel aan begonnen worden ben ik bang. Sorry mensen... |
#94
|
||||
|
||||
Respect . Wat een werk
__________________
|
#95
|
||||
|
||||
Klein updateje weer.
De kas is opgesneden. Was nog veel werk, maar ik ben content met hoe hij is uitgekomen. Wat bewaard wordt: Wat - onder meer - naar het oud ijzer gaat. Goodbye old friend : Ook een setje in vrijwel nieuwstaat verkerende hoedenplank dragers gevonden. Bij de rest van de "collectie", nu twee-en-een-halve goede set: Mijzelf ook nog op een leuk grilletje getrakteerd. Wederom lekker verweerd, maar nu wel compleet met logo en plaatje. In de alu lijsten is rond de lampen ruimte gemaakt voor deze lampen. Ideaal dus om een grilletje compleet te maken zoals die erin stak toen ik de wagen kocht. Deze lijsten moeten dus op een grill komen als die in de GTI stak toen ik hem kocht. Daarvoor had ik een hele gekocht, want om nu die eruit kwam terug te zetten vond ik wat erg. De beste man heeft mij echter goed afgezet, van de grill die hij mij als 100% goed had verkocht, waren alles ophang punten van de lampen verkracht. Helaas. |
#96
|
||||
|
||||
Blijft niet veel van over hè..?
|
#97
|
||||
|
||||
niet direct nee... haha
toch nog net wat veel voor op te slaan |
#98
|
|||
|
|||
Jammer van t Golfje , maar mooi voor onderdelen.
Blauwe hoedenplankdragers heb ik ook in mijn Golfje , zijn in een LS en GLS uitvoering geleverd 19756 t/m 1978 En die D&W grille heb ik ook in goede staat , deze heeft alleen helaas geen verstralers meer eigelijk zou ik die nog wel willen , om deze weer compleet te maken. Weet jij waar ik die vinden?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#99
|
||||
|
||||
Tja, jammer van het golfje, ach, je kunt niet alles bewaren. Die grill heb ik wel interesse in als je hem weg doet, laat maar wat weten via pb.
Weer iets kleins, maar ik vond het toch de moeite om ff te posten: Tja, en als aan dat kapje dan twee in perfecte staat verkerende deuren hangen van modeljaar '77, neem je die ook mee, daar doe ik dan ook weer niet moeilijk over.... Naar wat de plannen zijn zullen ze voor de GTI dus nog niet gebruikt worden, maar voor een eventuele complete restauratie in de toekomst gaan ze lekker hoog en droog de zolder op. Eigenlijk zonde om ze te spuiten, ze staan nog in de originele cliffgrüne lak van '77 die echt niet vervangen hoeft te worden... Last edited by Barn171 : 05-10-2013 at 16:05. |
#100
|
|||
|
|||
Op je foto's van 02-01-2012 zie ik toch duidelijk een rechter buitenspiegel, maar op je laatste foto's zie ik een afdek plaatje voor de rechter buiten spiegel.Wat zat er nou origineel op? Had zelf ook een afdekplaatje op m'n 77er gti rechterdeur maar heb er nu toch maar een buitenspiegel op gezet want ik kon er makkelijk aankomen en zonder rechter buitenspiegel is het toch maar een blotebillen-gezicht.
|