#1
|
|||
|
|||
.
.
Last edited by Skywalker : 25-01-2007 at 09:12. |
#2
|
||||
|
||||
Klopt die boutjes hebben geen nut meer. Bij mee is nu de stuurdemper de beperkende factor.
dennis |
#3
|
||||
|
||||
Maar je kan toch ook spindles kopen die "echt"verlaagd zijn!!!
Dan heb je dat probleem toch niet met je stuuraanslag!!!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Wat jij wil
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
door 7J's cker.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#6
|
|||
|
|||
skywalker bertje, ge hebt post!!!
|
#7
|
||||
|
||||
Wat ik weet van stuur uitslag begrenzing is dat er twee plaatjes op de as gelast worden bij de centrale stuurarm waar bouten in zitten die je dan verdraait om je uitslag te begrenzen.
|
#8
|
||||
|
||||
Volgens mij word dit gewoon recht uitgeboort en dan kogels gebruiken met een rechte flank ipv een conische flank.
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Er bestaan ook conische boren / ruimers, das ook een optie |
#10
|
||||
|
||||
ik weet niet precies wat ze (BBT) gedaan hebben, maar ik weet wel dat er een andere arm op moest omdat die van mijn bouwjaar (60) ondersteboven niet ging passen
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Ja klopt inderdaad, het gat wordt ondersteboven conisch (of gewoon recht?) geboord, op een maat dat je de latere stuurstangen gaat/kunt gebruiken... |
#12
|
||||
|
||||
T2b stuurkogels zijn dikker. maar volgens Primer look kun je ze omkeren en moest je geloof ik nog iets verlassen.
het staat hier nog ergens op het forum, volgens mijn bij Spijlbus verlagen.ff zoeken je zit toch thuis je een beetje te vervelen
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#13
|
||||
|
||||
Verlaagde spindles
Ik maak ook verlaagde spindles en ik draai die conische boring om mbv een consiche frees en die komt dan op de maat van een bay-window stuurkogel.
Vergeet een rechte boring want dat is prusten!! Het moet consich zijn om de kogel vast te zetten anders komt die gegarandeerd los (VW wist wat ze deden!) Je hebt dan een regelbare stang nodig van een spijl en een van een bay. Die baykogels gaan in de spindles, die spijl kogels gaan in dat armpje aan de voortrein. Ikzelf heb verschillende bussen rondrijden met mijn spindles zonder problemen met stuuruitslag zelfs zonder er iets aan te doen. Wil je er echt iets aan doen dan doe je gewoon zoals de latere voortreinen en las je 2 tabs links en rechts van dat middelste armpje zodat je met een bout de uitslag kan beperken. Dropped spindles zijn de enige goed manier om jouw bus te verlagen!! Peter www.vwsamba.tk |
#14
|
||||
|
||||
T1 dropped spindles
Jouw spindles oplassen en herboren naar een T1 rotule gaat ook, maar ik verkies het uitboren naar een Pano stuurkogel omdat ik het lassen van het gietijzer van een spindle niet echt vertrouw.
Hou het gewoon bij een pano stuurkogel! Peter www.vwsamba.tk |
#15
|
||||
|
||||
tip ??
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr |
#16
|
||||
|
||||
Is dat niet een beetje afhankelijk van welke wielstand je wilt.
en een kwestie van meten. Je kan de wielstand zelf bepalen. http://www.wagenswest.com/howto.html#1
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#17
|
||||
|
||||
Dat zijn dezelfde waarden als voor kevers met fuseepennen van na 1960!
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::
Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#18
|
||||
|
||||
Hier even wat voor je ingescanned uit het VW workshop manual
http://www.volksforum.com/albums/fi...10_original.jpg http://www.volksforum.com/albums/fi...09_original.jpg Groeten Dennis |