#1
|
||||
|
||||
Mk1 Kopen. Waar op letten?
Hallo allemaal.
Ik ga maandag bij een Golf Mk1 kijken. Deze auto was origineel een 1.1, en is omgebouwd naar een 1900 diesel uit een Caddy. Aangezien een Golf Mk1 en een diesel motor allemaal nieuw voor mij is (alleen nog maar benzine gereden), zou ik graag willen weten waar ik allemaal op moet letten. APK is nog voldoende en hij staat als 1900 diesel op kenteken, dus dat klopt allemaal. Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
Van welk bouwjaar is de Golf?
Hou er wel rekening mee dat hij (diesel en LPG) vanaf 1 januari 2014 niet meer belastingvrij is en dat je de volle mep aan wegenbelasting gaat betalen.
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily' Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily' Last edited by Golf1Fan : 24-08-2013 at 13:31. |
#3
|
||||
|
||||
Hij is van '83.
En van die belasting was ik al op de hoogte. Maar na een kleine berekening ben ik altijd nog goedkoper uit dan met benzine. De belasting voor zo'n Mk1 stelt namelijk niet veel voor met z'n lage gewicht. |
#4
|
|||
|
|||
Kijk vooral op de kokerbalken ,achter wielkasten of deze geen rotte plekken heeft
Ook bij het voorraam onder de raamrubbers En verder gewoon goed kijken zoals bij elke auto |
#5
|
||||
|
||||
Ja idd is een mk1 niet echt duur in belasting vanwege het lage gewicht.
Een Golf mk1 van 1983 is een hele goede keus omdat deze af-fabriek dezelfde antiroestbehandeling hebben gekregen als de mk2, dus over het algemeen zijn ze vrij hard, mijn 83'ers zijn dat ook. Waar je bij een mk1 qua chassis op moet letten zijn de bevestingspunten van de achterbrug (APK punt), maar bij een 83'er zal het over het algemeen ok zijn. Een ander aandachtpunt is de reservewielbak en dan met name het verbindingstuk met het achterpaneel en de hoekstukken van het achterpaneel, dus onder de bumper. Ook het rondom het bevestingspunt van de brandstofvulhals kan ook roest voorkomen. Ik zou voor de zekerheid ook de distibutieriem en spanrollen vervangen wat als die knapt bij een diesel heb een flinke schadepost. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Een late Golf 1 is mijns inziens een betere keuze dan een Golf 2 en ik spreek uit ervaring. Als me iets te binnen schiet dan laat ik het weten. Succes
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily' Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily' |
#6
|
||||
|
||||
waar je best op let zijn
dorpels, ter hoogte van het voorste krik punt rond de tankdop durven ze ook wel een gaar zijn, achteras bevestiging, de neus naast de motersteun, en zien dat al de deuren enzo netjes zijn uitgelijnt, succes maandag |
#7
|
||||
|
||||
Thanks allemaal. Ik zal maandag even kijken.
Is er ook nog iets wat ik moet weten van de 1900 diesel motor? Buiten dat de dbriem en spanrollen meteen moeten worden vervangen? |
#8
|
||||
|
||||
Neem ff sleutel 10 en dop 13 mee, kun je even onder de accu kijken
|
#9
|
|||
|
|||
Kijk even of de motor koud is als je hem start!. Algemene indruk zegt vaak ook wel wat
|
#10
|
|||
|
|||
http://m.marktplaats.nl/a/auto-s/ol...previousPage=lr
Misschien is dit ook wat voor je? Carroserie is keihard op de belendende plaatsen, krijgt een paar blaasjes bij de sierlijsten. Motor is 100%, koprevisie, nieuwe turbo en pomprevisie. Paar kleine puntjes nog. Is een oude auto van mij vandaar dat ik het weet heb de auto compleet opgebouwd.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Is een hele mooie auto, maar ook een hele andere prijs dan die waar ik maandag ga kijken. Over die koude motor zal ik even om denken. Thanks! |