Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-08-2013, 18:57
zbroeker zbroeker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 12
Default beste optie voor meer pk's ?

Hallo,
Ik heb een golf 4 1.9 tdi 110pk ( nieuwe model pompverstuiver )
Deze heb ik laten chippen
Nu wil ik er nog wat meer vermogen uit halen, wat is nu het verstandigste om te laten doen / vervangen
Het moet wel binnen de veilige marge blijven van zo'n blok maak namelijk veel kilometers

Last edited by zbroeker : 19-08-2013 at 19:00.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-08-2013, 21:33
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Zowiso grotere turbo want dat is het eerste wat te 'klein' is..

Dan ook grotere verstuivers omdat je met nog meer vermogen gaat rijden, ook dan gaat je originele koppeling het niet meer houden, dus ook een versterkte sachs erin.

Het één wil je, het ander moet je.

Iets ertussen zit er niet in.

Dan heb je ook een 185 pk en 400+ aan koppel en kunnen ze makkelijk hebben.

Als het niks mag kosten moet je hem zo laten.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-08-2013, 21:35
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Owja, Na die aanpassingen moet je hem natuurlijk ook weer opnieuw laten chippen, het mooiste is op maat
Reply With Quote
  #4  
Old 19-08-2013, 23:09
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

en een degelijke uitlaatlijn eronder en intercooler!
__________________
Wie ben ik? --> KLIK

Speelgoed:
-Mk1 G60 Project
Daily Drive:
-Mk3 1.9TD SOLD
-Mk4 1.9TDI 232Pk & 437Nm SOLD
-Audi A4 b7 break S-line
Reply With Quote
  #5  
Old 20-08-2013, 13:19
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Gewoon veilig laten chippen door een ervaren persoon die je niet gaat afzetten.
een oom van me heeft zijn Golf 4 voor 150euro laten chippen van 105 naar 150pk.
trekt opzich veel beter op. hij kan een golf 5 bijhouden van 0-100.
Teveel vermogen voor een 1.9tdi is ook maar slecht.
kijk maar naar audi 2.5tdi, die hebben standaard al 180pk.

Last edited by StefTurboDiesel : 20-08-2013 at 13:22.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-08-2013, 13:26
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
Gewoon veilig laten chippen door een ervaren persoon die je niet gaat afzetten.
een oom van me heeft zijn Golf 4 voor 150euro laten chippen van 105 naar 150pk.
trekt opzich veel beter op. hij kan een golf 5 bijhouden van 0-100.
Teveel vermogen voor een 1.9tdi is ook maar slecht.
kijk maar naar audi 2.5tdi, die hebben standaard al 180pk.


en voor die 150 euro krijg je een chip op maat, garantie en nazorg?

ik heb je reactie 3 maal gelezen en snap nog steeds jouw boodschap niet eerlijk gezegd, kan een Golf 5 bijhouden mijn FSI kun je met een oude Panda al bijhouden, wat wil je eigenlijk zeggen?
__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family
Reply With Quote
  #7  
Old 20-08-2013, 13:32
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1-Addict
en voor die 150 euro krijg je een chip op maat, garantie en nazorg?

ik heb je reactie 3 maal gelezen en snap nog steeds jouw boodschap niet eerlijk gezegd, kan een Golf 5 bijhouden mijn FSI kun je met een oude Panda al bijhouden, wat wil je eigenlijk zeggen?

Wat ik wil zeggen is dat hij zijn Golf 4 naar 150pk heeft laten chippen op maat voor 150 euro ja, die persoon die dat heeft gedaan is een goede vriend van hem.
Alles op en er aan met garantie etc..

Wij hebben dat op de snelweg getest. allebei optrekkend en de golf 4 was eerder weg en sneller op de 100. de Golf 5 2.0tdi had ongeveer een 5meter achterstand. pas na de 120-130 kwam de golf 5 dichterbij en haalde de Golf 4 in.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-08-2013, 14:03
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Voor een chip op maat betaal je normaal 550 euro en word alles op de auto aangepast, dus niet ff snel een file laden in de map * Tuned bestanden * en gaan ermee.

En wat is veilig ?? Als die van 105 naar 150 is gegaan zal de turbo ook wel op zijn max draaien..
Reply With Quote
  #9  
Old 20-08-2013, 14:58
zbroeker zbroeker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 12
Default

het mag wel wat kosten dat is het punt niet maar ik wil eerst weten wat is allemaal verstandig of noodzakelijk en blijft het binnen de perken voor motor dat is het belangrijkste blok heeft nu 190xxx gelopen en zelf maak ik er veel kilometers mee.
Reply With Quote
  #10  
Old 20-08-2013, 15:01
zbroeker zbroeker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by Jelle-Mk1G60
en een degelijke uitlaatlijn eronder en intercooler!


wat is een aanrader kwa uitlaat systeem?
Reply With Quote
  #11  
Old 20-08-2013, 16:17
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Voor een chip op maat betaal je normaal 550 euro en word alles op de auto aangepast, dus niet ff snel een file laden in de map * Tuned bestanden * en gaan ermee.

En wat is veilig ?? Als die van 105 naar 150 is gegaan zal de turbo ook wel op zijn max draaien..


De chip is niet in een officieele garage gebeurd.
de persoon die dat deed is een medewerker die in zo'n bedrijf werkt, en in zijn laptop dat speciale programma heeft voor chiptuning.
Met een beetje geluk en wat gesjoemel heeft hij ons garantie gegeven wat normaal niet mag als je dat niet in het bedrijf zelf doet.

Ik heb hem bezig gezien hoe hij dat deed, eerst natuurlijk je auto gegevens aanvragen kan wat even duren, en dan pas kan je de software instellen.
Chippen duurt niet eeuwigheid zotezien, de auto was gereed in amper 5minuten..?
newtonmeter uitslag rijdend was iets in de 329. je merkt duidelijk het verschil
Reply With Quote
  #12  
Old 20-08-2013, 16:51
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default



Uitdraai van mijn golf 4 die ik had
standaard was het een 90 pk

in grote lijnen wat er motorisch aan gedaan was.
- Grotere turbo: garrett 2256v
- FMIC
- VVT Nokkenas
- 12mm Plunjer
- ASV onderblok
- 520 Race verstuivers
- VVT chip op maat
- volledige 63,5mm uitlaat zonder kat met enkel een einddemper.
__________________
Wie ben ik? --> KLIK

Speelgoed:
-Mk1 G60 Project
Daily Drive:
-Mk3 1.9TD SOLD
-Mk4 1.9TDI 232Pk & 437Nm SOLD
-Audi A4 b7 break S-line
Reply With Quote
  #13  
Old 20-08-2013, 17:40
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
De chip is niet in een officieele garage gebeurd.
de persoon die dat deed is een medewerker die in zo'n bedrijf werkt, en in zijn laptop dat speciale programma heeft voor chiptuning.
Met een beetje geluk en wat gesjoemel heeft hij ons garantie gegeven wat normaal niet mag als je dat niet in het bedrijf zelf doet.

Ik heb hem bezig gezien hoe hij dat deed, eerst natuurlijk je auto gegevens aanvragen kan wat even duren, en dan pas kan je de software instellen.
Chippen duurt niet eeuwigheid zotezien, de auto was gereed in amper 5minuten..?
newtonmeter uitslag rijdend was iets in de 329. je merkt duidelijk het verschil

Het is niet bij een bedrijf gebeurd, maar hij heeft wel garantie
Dat iemand met een laptop het kenveld veranderd wil niet zeggen dat het een goede tuning is

Ben ook benieuwt hoe je aan die newtonmeteruitslag komt, is niet iets wat je met een testkast uit kan lezen..
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #14  
Old 20-08-2013, 21:15
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Het is niet bij een bedrijf gebeurd, maar hij heeft wel garantie
Dat iemand met een laptop het kenveld veranderd wil niet zeggen dat het een goede tuning is

Ben ook benieuwt hoe je aan die newtonmeteruitslag komt, is niet iets wat je met een testkast uit kan lezen..


Tja.. Ik weet niet wat ik daar op kan zeggen, ik wil niet stoefen maar als je de juiste mensen kent bereik je als snel veel geluk..
De newtonmeter uitslag hebben we via dat programmatje rijdend laten uitlezen. zo een grafiekje, en dat kwam op 329.
En hij heeft er ervaring mee. hij heeft dat programatje op zijn laptop om black money bij te verdienen zeg maar..

Het belangrijkste is dat hij garantie heeft, alles kan
hoe hij dat geflikt heeft weet ik niet, maar hij heeft geluk.

We hebben die dag ook nog een Polo 9n 1.4tdi gechipt van 75 naar 101pk.
voor een 3 cylinder motortje zijn die pk's wel leuk! en die Polo rijd nu nog steeds rond met over de 3 ton op de klok met die chip

Last edited by StefTurboDiesel : 20-08-2013 at 21:23.
Reply With Quote
  #15  
Old 20-08-2013, 21:30
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Software kopen in duitsland en in 5 minuten tijd in een ecu flashen kan bijna iedereen.
Reply With Quote
  #16  
Old 20-08-2013, 21:33
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Software kopen in duitsland en in 5 minuten tijd in een ecu flashen kan bijna iedereen.

Reply With Quote
  #17  
Old 20-08-2013, 23:04
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,811
Default

De kmstand zou ik me niet druk om maken.
Ik had in 2001 een golf 4 TDI 110pk van 98.
Deze ook laten chippen toen door een erkend tuner.
Uitdraai kwam uit op 147pk, nm weet ik niet meer maar lag volgens mij rond de 350nm.
Auto had toen ik hem kocht 162dkm gelopen ben er binnen een maand mee naar de tuner gegaan.
En ik heb na die tijd 3 jaar lang elke dag altijd met het optrekken vol gas gegeven.
Heeft me toen in een jaar tijd meer dan 1000 euro aan bekeuringen gekost
Zacht optrekken was er niet bij ach ja je bent jong en wild je kent het wel.
Herinner me nog dat ik vanuit Hongarije van vakantie op de terugweg in krap 12 uur 1500km had gereden met 3 mede passagiers.
Waarvan een stuk op de Duitse autobaan van 600 km vol gas 215km per uur.
Ging diverse keren in de noodloop (goh hoe zou dat nu kunnen) even de sleutel van het contact met 180km per uur weer op contact koppeling los en weer gaan met de banaan
Wat heb ik die auto afgebeuld heb nog steeds medelijden met de persoon die na me die auto heeft gehad
Heb bij 220dkm de turbo er uit geblazen maar na een revisie turbo nog 246dkm op die auto gereden.
En er verder op een luchtmassa meter na nooit iets mee gehad.
Zegt toch wel iets over de degelijkheid van zo'n blok denk ik
Ik mis die auto nog wel eens ook al mag ik met mijn huidige GTD ook niet klagen
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #18  
Old 22-08-2013, 15:02
Scirocco16vGTX Scirocco16vGTX is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 49
Default

ga eens luisteren bij DVX Performance.. doen heel mooie 'op maat' motortuning!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum