#1
|
|||
|
|||
beste optie voor meer pk's ?
Hallo,
Ik heb een golf 4 1.9 tdi 110pk ( nieuwe model pompverstuiver ) Deze heb ik laten chippen Nu wil ik er nog wat meer vermogen uit halen, wat is nu het verstandigste om te laten doen / vervangen Het moet wel binnen de veilige marge blijven van zo'n blok maak namelijk veel kilometers Last edited by zbroeker : 19-08-2013 at 19:00. |
#2
|
||||
|
||||
Zowiso grotere turbo want dat is het eerste wat te 'klein' is..
Dan ook grotere verstuivers omdat je met nog meer vermogen gaat rijden, ook dan gaat je originele koppeling het niet meer houden, dus ook een versterkte sachs erin. Het één wil je, het ander moet je. Iets ertussen zit er niet in. Dan heb je ook een 185 pk en 400+ aan koppel en kunnen ze makkelijk hebben. Als het niks mag kosten moet je hem zo laten. |
#3
|
||||
|
||||
Owja, Na die aanpassingen moet je hem natuurlijk ook weer opnieuw laten chippen, het mooiste is op maat
|
#5
|
|||
|
|||
Gewoon veilig laten chippen door een ervaren persoon die je niet gaat afzetten.
een oom van me heeft zijn Golf 4 voor 150euro laten chippen van 105 naar 150pk. trekt opzich veel beter op. hij kan een golf 5 bijhouden van 0-100. Teveel vermogen voor een 1.9tdi is ook maar slecht. kijk maar naar audi 2.5tdi, die hebben standaard al 180pk. Last edited by StefTurboDiesel : 20-08-2013 at 13:22. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
en voor die 150 euro krijg je een chip op maat, garantie en nazorg? ik heb je reactie 3 maal gelezen en snap nog steeds jouw boodschap niet eerlijk gezegd, kan een Golf 5 bijhouden mijn FSI kun je met een oude Panda al bijhouden, wat wil je eigenlijk zeggen?
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Wat ik wil zeggen is dat hij zijn Golf 4 naar 150pk heeft laten chippen op maat voor 150 euro ja, die persoon die dat heeft gedaan is een goede vriend van hem. Alles op en er aan met garantie etc.. Wij hebben dat op de snelweg getest. allebei optrekkend en de golf 4 was eerder weg en sneller op de 100. de Golf 5 2.0tdi had ongeveer een 5meter achterstand. pas na de 120-130 kwam de golf 5 dichterbij en haalde de Golf 4 in. |
#8
|
||||
|
||||
Voor een chip op maat betaal je normaal 550 euro en word alles op de auto aangepast, dus niet ff snel een file laden in de map * Tuned bestanden * en gaan ermee.
En wat is veilig ?? Als die van 105 naar 150 is gegaan zal de turbo ook wel op zijn max draaien.. |
#9
|
|||
|
|||
het mag wel wat kosten dat is het punt niet maar ik wil eerst weten wat is allemaal verstandig of noodzakelijk en blijft het binnen de perken voor motor dat is het belangrijkste blok heeft nu 190xxx gelopen en zelf maak ik er veel kilometers mee.
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
wat is een aanrader kwa uitlaat systeem? |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
De chip is niet in een officieele garage gebeurd. de persoon die dat deed is een medewerker die in zo'n bedrijf werkt, en in zijn laptop dat speciale programma heeft voor chiptuning. Met een beetje geluk en wat gesjoemel heeft hij ons garantie gegeven wat normaal niet mag als je dat niet in het bedrijf zelf doet. Ik heb hem bezig gezien hoe hij dat deed, eerst natuurlijk je auto gegevens aanvragen kan wat even duren, en dan pas kan je de software instellen. Chippen duurt niet eeuwigheid zotezien, de auto was gereed in amper 5minuten..? newtonmeter uitslag rijdend was iets in de 329. je merkt duidelijk het verschil |
#12
|
||||
|
||||
Uitdraai van mijn golf 4 die ik had standaard was het een 90 pk in grote lijnen wat er motorisch aan gedaan was. - Grotere turbo: garrett 2256v - FMIC - VVT Nokkenas - 12mm Plunjer - ASV onderblok - 520 Race verstuivers - VVT chip op maat - volledige 63,5mm uitlaat zonder kat met enkel een einddemper. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Het is niet bij een bedrijf gebeurd, maar hij heeft wel garantie Dat iemand met een laptop het kenveld veranderd wil niet zeggen dat het een goede tuning is Ben ook benieuwt hoe je aan die newtonmeteruitslag komt, is niet iets wat je met een testkast uit kan lezen..
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Tja.. Ik weet niet wat ik daar op kan zeggen, ik wil niet stoefen maar als je de juiste mensen kent bereik je als snel veel geluk.. De newtonmeter uitslag hebben we via dat programmatje rijdend laten uitlezen. zo een grafiekje, en dat kwam op 329. En hij heeft er ervaring mee. hij heeft dat programatje op zijn laptop om black money bij te verdienen zeg maar.. Het belangrijkste is dat hij garantie heeft, alles kan hoe hij dat geflikt heeft weet ik niet, maar hij heeft geluk. We hebben die dag ook nog een Polo 9n 1.4tdi gechipt van 75 naar 101pk. voor een 3 cylinder motortje zijn die pk's wel leuk! en die Polo rijd nu nog steeds rond met over de 3 ton op de klok met die chip Last edited by StefTurboDiesel : 20-08-2013 at 21:23. |
#15
|
||||
|
||||
Software kopen in duitsland en in 5 minuten tijd in een ecu flashen kan bijna iedereen.
|
#16
|
|||
|
|||
Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
De kmstand zou ik me niet druk om maken.
Ik had in 2001 een golf 4 TDI 110pk van 98. Deze ook laten chippen toen door een erkend tuner. Uitdraai kwam uit op 147pk, nm weet ik niet meer maar lag volgens mij rond de 350nm. Auto had toen ik hem kocht 162dkm gelopen ben er binnen een maand mee naar de tuner gegaan. En ik heb na die tijd 3 jaar lang elke dag altijd met het optrekken vol gas gegeven. Heeft me toen in een jaar tijd meer dan 1000 euro aan bekeuringen gekost Zacht optrekken was er niet bij ach ja je bent jong en wild je kent het wel. Herinner me nog dat ik vanuit Hongarije van vakantie op de terugweg in krap 12 uur 1500km had gereden met 3 mede passagiers. Waarvan een stuk op de Duitse autobaan van 600 km vol gas 215km per uur. Ging diverse keren in de noodloop (goh hoe zou dat nu kunnen) even de sleutel van het contact met 180km per uur weer op contact koppeling los en weer gaan met de banaan Wat heb ik die auto afgebeuld heb nog steeds medelijden met de persoon die na me die auto heeft gehad Heb bij 220dkm de turbo er uit geblazen maar na een revisie turbo nog 246dkm op die auto gereden. En er verder op een luchtmassa meter na nooit iets mee gehad. Zegt toch wel iets over de degelijkheid van zo'n blok denk ik Ik mis die auto nog wel eens ook al mag ik met mijn huidige GTD ook niet klagen
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#18
|
|||
|
|||
ga eens luisteren bij DVX Performance.. doen heel mooie 'op maat' motortuning!
|