#1
|
||||
|
||||
startmotor draait niet als de auto warm is
ik heb een golf 1 1.5 automaat
als ik ver gereden heb en dan de motor uitzet dan start hij daarna af en toe niet. als de boel na een half uur tot een uur is afgekoeld dan start hij gewoon weer. is nogal lastig omdat het een automaat is, die druk je ook niet even aan. ik heb het contactblokje in mijn contactslot vervangen en ik heb een andere startmotor gemonteerd die ik nog had liggen op een reserve motor. een kennis van me heeft precies hetzelfde probleem en komt er ook niet uit. iemand die weet wat dit kan zijn ? alvast bedankt voor de reactie groeten tim
__________________
mk1 v6 24v in aanbouw |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb precies hetzelfde probleem. Het hielp nog wel eens als er met startkabels een andere auto bij kwam, dan startte die wel. Mijn accu is goed dus daar ligt het niet aan. Inderdaad een uurtje wachten is het enige wat dan helpt. Startrelais klikt niet bij contact omdraaien.
Iemand?
__________________
Golf MK1 20VT 1983 |
#3
|
||||
|
||||
Gebruik de zoekfunctie. Dit is een bekend probleem. Op dit forum staat ergens in een topic de oplossing.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#4
|
|||
|
|||
Relais ertussen maken zodat startmotor direct vanaf de accu stroom krijgt met een dikke kabel.
|
#5
|
||||
|
||||
Startmotor kan slecht zijn.
Koperen bus in versnellingsbak uitgehoddeld waardoor hij 'scheef' gedrukt word. Bedrading op startmotor slecht contact. Te hoge weerstand in dunne kabel op startmotor naar contactslot. Als de bedrading en startmotor in orde is moet dit goed zijn, zonder er eerst een relai tussen te moeten zetten, dan zou je gewoon een probleem in de bedrading hebben als hij met relai wel start. |
#6
|
||||
|
||||
Bedankt heren! Maar wat ik dan niet begrijp, is dat hij niet ui zichzelf start als hij warm is, maar soms(!) wel als je er met startkabels een andere accu aanhang, terwijl mijn accu goed is.
__________________
Golf MK1 20VT 1983 |
#7
|
||||
|
||||
Ik zou denken; warmte, zet iets uit... Slechte startmotor?
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#8
|
||||
|
||||
Heb dit ook een tijdje gehad, met 2 verschillende startmotors, uiteindelijk een fatsoendelijke erop gezet en geen last meer van slecht starten gehad.
|
#9
|
||||
|
||||
vandaag een startknop ingebouwd. vanavond was ie warm en wilde hij niet starten. met de startknop wel, dus het zit hem niet in de startmotor of de startrelais
__________________
mk1 v6 24v in aanbouw |
#10
|
||||
|
||||
ligt ook niet aan de startmotor maar aan de kabel die er vanaf het contact slot heen gaat!
want die verliest spanning door hitte! Want de jb motoren hebben er vaker last van aangezien de startmotor onder het uitlaat spruitstuk zit en te warm word. De oplossing daarvoor is een extra relais er tussen te maken, Ik heb dit ook gehad 2 maal andere startmotor en probleem bleef, 1 keer een relais ertussen van 3 euro en al een jaar nergens last van. hier de afbeelding hoe ik het gemaakt hebt, en werkt perfect (is van het alfa 75 register) Maak het zo, en ik garandeer u de problemen zijn over
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#11
|
||||
|
||||
Zou een (geïmproviseerd) hitteschild tussen uitlaat en startmotor ook een oplossing kunnen zijn?
|
#12
|
||||
|
||||
dit schema kunnen we wat mee, bedankt !
er zitten trouwens al 2 hitteschilden tussen bedankt voor alle reacties heren
__________________
mk1 v6 24v in aanbouw |