#21
|
|||
|
|||
suces ermee je moet trouwens wel een dynamo met een w aansluiting hebben daar komt het signaal voor de toerenteller vanaf ook moet je je steunen voor de klok aan passen anders past de type 2 klok niet.
|
#22
|
|||
|
|||
Ja dar met de steunen ,kwam ik ookachter toen ik klaar.dacht te zijn haha.
Alles is aangesloten.toerenteller werkt. Echter,blijft het knipperlichtlampje lichtjes branden,het knipperlicht doet het niet,de alarmlichten doen het wel. Verder als ik start en wegrijd,doet de toerenteller het zoals het hoord.heb ik nu een menuutje gereden,dan begint er van achter mijn toerenteller een zoemend geluid,dat zwaar irritant is.ik denk dat ergens iets niet goed.is aangesloten.maar wat?hij begint pas.te zoemen als ik wat gas heb gegeven en gereden heb.als ik start,en niks doe blijft het stil... Verder zit er aan de nieuwe klok een.paarse draad,deze zou zijn van de snelheidsmeter uitgang....ik neem aan dat deze vrij blijft? En mijn olielampke.en grootlicht lampje doen het niet,de lampjes zijn niet kapot.... |
#23
|
|||
|
|||
Alle verbindingen wel goed gesoldeerd ? en is je massa goed hierdoor kun je de gekste storingen krijgen.
Bij mij heb ik het een jaar of 10 geleden gemaakt en het nog steeds prima. |
#24
|
|||
|
|||
voorlopig zit alles met kroonsteentjes gekoppeld, zodat ik nog wat kan veranderen.als alles naar behoren functioneerd word het gesoldeerd.
ik zal straks eens naar de massa kijken, deze zit gewoon onder mijn dashboard toch? |
#25
|
|||
|
|||
En voor alle duidelijkheid,de schemas op.doppel wobber en hier op t forum kloppen niet,overblijvende kabels en niet functioneren van de klok,dus Dankjewel ,een week bezig een hoop ergernis,en nog niks!
|
#26
|
|||
|
|||
knipperlicht probleem is opgelost.
feit is, dat als ik gewoon wegrijd er niks zoemt oid toerenteller werkt ook gewoon. ga ik accelereren en de motor moet wat meer werken(boven3500 toeren) dan begint het zoemetje weer, en net toen ik naar huis reed vanuit de werkplaats begon het zoemetje weer, en tegelijkertijd begon het olie lampje te knipperen.dus, koppeling in, motor uit, motor aan koppeling op en gewoon weer verder zonder oie lampje dat knippert of een zoem achter de klok... zodra ik weer eens flink gasgeef, begint het weer te zoemen en te knipperen. nu zijn er 2 oliedruk aansluitingen op de teller, 1 van 0.8bar en een van 2.0bar. ik denk dat het hier wat mee te maken heefd. |
#27
|
|||
|
|||
hieronder het schema van het nieuwe type ZE tacho instrument
Klemme Belegung Klemme Belegung 1 Aussentemperaturgeber MFA 15 Modeschalter MFA 2 Geber Kühlmittelmangelanzeige 16 Ladekontrolle LIMA 3 Masse (KL 31) 17 Geber Öltemperatur MFA 4 Reset MFA 18 frei 5 Motormasse Zylinderkopf 19 Aussentemperaturgeber MFA 6 Memory MFA 20 Vorglühanlage 7 Geschwindigkeitssignal Ausgang 21 Geber Kraftstoffanzeige 8 Öldruckschalter 2 Bar 22 frei 9 Öldruckschalter 0,8 Bar 23 Geber Motortemperatur 10 Klemme 1 24 Blinker 11 Klemme 30 25 Fernlicht 12 Beleuchtung 26 frei 13 Klemme 15 27 frei 14 frei 28 frei hieronder het schema van de mk1 ab August 1980 Klemme Belegung 1 Beleuchtung 2 Masse 3 Tank 4 Kühlmitteltemperatur 5 Drehzahlmesser 6 frei oder Zeituhr 7 Fernlichtkontrolle 8 frei 9 Öldruckkontrolle 10 Vorglühkontrolle 11 frei 12 Klemme 61 13 Blinker 14 Plusleitung de aansluitingen van MFA komen te vervallen, deze heb ik niet. zoals je ziet komt er het een en ander niet over een de motor temperatuur van type 2 is neem ik aan de koelvloeistoftemperatuur.. verder is er nog 7 Geschwindigkeitssignal Ausgang deze blijft neem ik aan vrij.. maar nu.. hoe en wat... |
#28
|
|||
|
|||
Nou,het funktioneerd,zonder zoemen! U heefd een wasmachine gewonnen!!
Vraag me even niet hoe,maar alles.werkt. Zodra alles is gesoldeerd zal ik even een schema maken,en posten. Alleen knippert het waternivo lampje,dit kan komen omdat ik tydelijk een ander koelvloeistofvaatje zonder sensor gebruik. Morgen de sensor.eens insteken en ik het water leggen,kijken of ehet lampje.dan uit gaat.... Maar in het schema van de mk1 staat alleen de temperatuur,niet het nivo. |