#1
|
|||
|
|||
Olielampje knippert...
De laatste drie ritten heb ik steeds meegemaakt dat het olielampje begint te knipperen in combinatie met de zoemer. De eerste keer schrok ik me wezenloos en heb ik de auto meteen aan de kant en uit gezet. Na niets gevonden te hebben heb ik de auto toch maar gestart en toen was het lampje uit en bleef het uit om vervolgens de twee ritten erna weer terug te komen voor een minuut ongeveer.
De eerste keer was ik erg aan het scheuren, maar de andere twee keren reed ik rustig. Het oliepeil staat op max. De kleppendeksel pakking lekt wel iets, maar niet extreem. Moet ik me nu zorgen maken (oliepomp op zijn laatste benen) of is de sensor kapot aan het gaan? herkent iemand dit? Bij voorbaat dank! |
#2
|
||||
|
||||
Loopt de olietemp erg op?
Het kan wat je zelf al zegt 1 van de sensoren zijn die niet goed meer werkt, of idd de oliepomp is aan vervanging toe. Maar tot je weet wat het is,beter niet meer scheuren!
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#3
|
|||
|
|||
De olietemp was de eerste keer wel wat warmer (120), maar toen was het ook knijterheet en reed ik te hard. De keren daarna was het 106 met 30 graden buiten.
Als de sensor stuk is gaat hij dan ook knipperen en toeteren? ik neem aan dat dit zo ontworpen is anders heb je dat nooit door... |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb dit inderdaad ook al eens met een sensor gehad, knippersignaal icm zoemer. Bij mij was het euvel verholpen nadat ik de sensor eens goed schoon had maakt.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#5
|
|||
|
|||
Dat lijkt me een goede eerste stap!
Was het bij jou ook korte periode? |
#6
|
|||
|
|||
bij mij was het lecht contact door bedradig.. bedrading vervangen, en klaar.
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#7
|
||||
|
||||
Controleer je stekker op de oliedruk sensor maar eens, als die vies is krijg je dit ook!
Anders de sensor vervangen, kost nog geen 10 euro.. Je moet die hebben op je oliefilterhuis, dus niet diegene aan de zijkant van de kop, die is voor stationair. |
#8
|
||||
|
||||
Bij mij hetzelfde euvel, heel vaak gaat het lampje aan als ik uitvoeg op de snelweg voor een bocht en mijn toerental tikt de 2000 toeren aan. (schakelmoment oliedruksensors) even op het gas in de toeren en dan is het weer weg.
1ste keer was schrikken. maar het het is nog te zelden om naar oplossing te zoeken. Ben er nog niet helemaal achter hoe mijn auto weet (relais schakeling) wanneer die van sensor moet switchen. (andere instelwaardes van oliedruk waarbij die alarmeert). Groetjes John P.S. Dragon heb je PB'tje gestuurd voor mijn Pierburg kwaaltje. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe bedoel je korte periodes? Bij mij kwam het probleem in eerste instantie wel steeds kortstondig voor. Zo kort dat ik de eerste keren niet eens in de gaten had dat het de oliezoemer was. Later ging ie het steeds vaker en langer doen echter nooit continu.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#10
|
||||
|
||||
Hey, dit ijkt op een probleem waar ik ook tegen aan loop...
Arnhem --> Den Bosch op de snelweg, geen probleem, snelweg af begint het lampje te knipperen en te piepen. Wordt de snelheid weer opgevoerd dan is het weg, kan dat niet door bebouwde kom, dan is een klein dotje gas, met de koppeling in genoeg het te doen stoppen. Soms komt het daarna nog even een aantal keer terug, soms ook niet... Olie is op peil....
__________________
Instagram/AndreBusser |
#11
|
|||
|
|||
Sensor schoonmaken en als dat niet werkt, vervangen...
|
#12
|
||||
|
||||
Waar vindt ik die sensor?
__________________
Instagram/AndreBusser |
#13
|
|||
|
|||
Op het oliefilterhuis of aan de zijkant van het blok...
|
#14
|
||||
|
||||
Top, dan kom ik er wel uit!
__________________
Instagram/AndreBusser |
#15
|
|||
|
|||
kan ook zijn dat het zeefje van de oliepomp vol zit met troep.. met veel toeren heeft hij genoeg druk om uit te blijven, bij lage toeren dus niet.. heb ik vaker meegemaakt en gehoord
gr. w |
#16
|
||||
|
||||
Mijn G-60 had het ook...tijdens het rijden niets aan de hand maar bij het afgaan van de snelweg het lampje knipperen en piepen.
Bij de G-60 motoren zijn vaak de drijfstanglagers de schuld; bij mij was dat ook. Is wel makkelijk bij te komen: carterpan eronder uit en je ziet de drijfstangen als zitten....
__________________
Golf MK2 diesel (daily driver) Golf MK4 SDI Golf MK1 Cabrio diesel Ruska Classica Kever Karmann Cabrio (project) Kever Karmann Cabrio (project) |