#101
|
||||
|
||||
Thanks.
Haha zou het niet weten. Is namelijk niet bij mij thuis maar bij DennieMeister. Heb het geluk dat ik hem daar mag afmaken. |
#102
|
||||
|
||||
Je laswerk is niks mis mee, je bent goed bezig
|
#103
|
||||
|
||||
Thanks,
We gaan gewoon lekker door. Vandaag aan de linker achterhoek begonnen. De uitlaatuitsparing zag er zo uit. Na wat slijpwerk hielden we dit over. Daarna het onderliggende wat ontroest en ingesmeerd met fertan. En toen begonnen met de wederopbouw. En toen alles passend gemaakt op elkaar en vastgelast. Ook maar meteen het gat waar ooit bekabeling van de trekhaak doorging dichtgelast. Die staat niet op de planning om erop te komen. Vind deze uitlaatuitsparing een wat betere uitstraling hebben. En al wat afgewerkt. Daarna begonnen aan de reserve wielbak. Deze had wat roest en was niet tevreden over het plaatje wat het achterpaneel aan de wielbak vast maakte. Dus weer begonnen met wat slijpen. Had van Frank (Knarfmk1) ooit 2 stukken gekregen voor mijn andere Golf 1. Hier had ik er dus nog 1tje van over en kwam hier dus mooi van pas. En verder afgewerkt. Daarna verder gegaan aan de dorpel aan de bestuurderskant. Deze had ook wat last van roestvorming. Dus eerst weer geslepen en het krikpunt eraf gehaald. En weer een nieuw plaatje erin. De rechte plaat in de dorpel erin gezet. En zo heb ik de dag afgesloten.
__________________
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 12-07-2013 at 22:57. |
#104
|
||||
|
||||
Zo vandaag weer wat gedaan gekregen.
Heb vandaag een gebruikte klep opgehaald. En nog wel de gene waar de auto mee de fabriek is uitgerold. Zit een klein beetje werk aan maar dat houd me weer van de straat he. Daarna begonnen met het afwerken van de linkerdorpel aan de voorkant. De binnendorpel en het krikpunt moeten nog aan deze kant. Daarna wat plaats gemaakt voor de aandrijfas. Bij mijn rode loopt hij hier namelijk aan. En toen verder gegaan met de rechterdorpel. Eerst weer wat geslepen en daarna de rechte plaat er weer in gezet. En het grootste stuk van de buitendorpel weer gelast. |
#105
|
||||
|
||||
Mooi werk weer Erik leuk om dit te kunnen volgen.
Misschien heb ik er over heen gelezen maar heb je al een idee welke kleur ie word?
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#106
|
||||
|
||||
Thanks Branko.
Ik twijfelde in het begin uit 3 kleuren. Manila Grun, Miami Blue of Mexico Beige. Maar Mexico Beige is al afgevallen en denk dat Manila Grun het ook niet gaat worden. Dus waarschijnlijk Miami Blue. |
#107
|
||||
|
||||
Mooie kleur dat Miami blue
Begint nog een trend te worden hier op het forum. Style (Peter) hier op het forum ook al Maar ik vind zelf Mexico beige ook een chique kleurtje. Vind het ook beter passen denk ik bij de zwarte bumpers. Mijn zusje had ook een Mexico beige mk1 van 82 was een super gave kar om te zien vond ik. Hoe dan het word vast een perfecte auto net zoals die rode van je
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#108
|
||||
|
||||
Ja ik vind het een machtige kleur.
Maar dat zijn zoveel Golf 1 kleuren. Of gewoon Marsrood maken Vandaag weer wat gedaan gekregen. Niet heel veel maar gelukkig wel iets. Eerste de buitendorpel afgemaakt waar ik gister mee geeindigd was. En toen verder gegaan met de A-Stijl hoek. Na de hoek eraf gehaald te hebben zit er zoals gewoonlijk wat meer roest onder. Dus wat verder gaan graven en al het eerste plaatje pasgemaakt. En het volgende stukje. En het volgende stukje plaat weer terug. En voor de A-Stijlhoek zelf had ik een mooi stukje NOS plaatwerk gehaald. Maar dit blijkt dus ook niet altijd perfect te passen. Maar niks wat niet pas te maken is. En had nog een scherm liggen dus maar meteen even gepast. En het lijkt aardig te kloppen zo. |
#109
|
||||
|
||||
Vandaag weer wat gedaan gekregen.
Begonnen met dit stuk plaat weer op orde te krijgen. Deze daarna terug geplaatst maar geen foto van gemaakt. En toen de binnendorpels aan beide kanten gefixt. Het krikpunt zit ook weer op z'n plaatst maar ook niet op foto. Verder nog het een en anders afgewerkt en al een deel van de lassen weggeslepen. Maar dat is niet erg interessant voor een foto. |
#110
|
||||
|
||||
Zo de afgelopen 2 dagen weer wat gedaan gekregen.
Hier zat een gaatje. Daarna verder gegaan aan een binnenwielkast waar nog wat roest te zien was. Na wat slijpen bleeft dit over. En de eerste plaat terug gelast. En toen de volgende plaat een beetje geprobeerd na te maken. En deze terug gezet op zijn plaats. en toen het volgende stuk terug gezet en nu met een moer voor achter gordels te kunnen plaatsen. Net als bij mijn vorige heb ik een "hoedje" over de moer gezet om roestvorming te voorkomen. |
#111
|
||||
|
||||
Goed bezig Erik very Nice
|
#112
|
||||
|
||||
Ziet er allemaal goed uit Erik zeer netjes gedaan
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#113
|
||||
|
||||
Thanks Jeroen en Peter.
Vandaag weer wat gedaan gekregen. Eerst het volgende plaatje terug gezet. Daarna aan de andere kant de wielophanging in de binnenwielkast zat ook wat roest. Na wat slijpen moest toch een aardig stukje vervangen worden. Dus weer het volgende plaatdeel proberen na te maken. En toen terug geplaatst. En toen begonnen aan de balk achter het voorfront en het binnenscherm. Eerst begonnen met de bijrijderskant. Hier zat een plaat over de roest gelast aan de balk. Dit moest dus gefixt worden. Eerst begonnen aan de balk. Het plaatje pas gemaakt. Daarna aan de bovenkant ook een gezet plaatje gemaakt aan de balk. Om hem vervolgens weer met puntlassen aan het binnenscherm te maken. Dit was gewoon afgelast bij eerdere laswerkzaamheden. En ook aan het binnenscherm een gezet plaatje gelast zodat het voorfront weer met puntlassen aan het binnenscherm gelast kan worden. Het binnenscherm was ook geheel afgelast aan het voorfront, dus niet met puntlassen. En gepast met een voorscherm. Lijkt aardig goed te passen nu. |
#114
|
||||
|
||||
Vandaag weer verder gegaan aan de balk achter het voorfront.
Maar nu aan de bestuurderskant. Hier het eerste stuk plaat weer voor op maat gemaakt en terug gezet. En het volgende plaatje met de ronding van het gat er weer in. Deze was namelijk verdwenen en zo tegen het binnenscherm afgelast. En zoals je ziet weer met de gezetten plaatjes voor het binnenscherm weer met puntlassen eraan vast te maken. En het stukje binnenscherm met wederom een gezet kantje eraan voor het voorfront. Aan de bijrijderskant al een nieuw stukje plaat erin gezet voor de koplamp en het grill hoekje te bevestigen. En het binnenscherm aan de bovenkant gefixt. En het stukje plaat voor de lamp en de grillhoek voor de andere kant ligt ook al klaar. |
#115
|
||||
|
||||
Zo van het weekend ook nog het bevestigingspunt voor de linkerkoplamp gemaakt incl het binnenscherm.
|
#116
|
||||
|
||||
ErikvanBilsen is een restauratie machine
|
#117
|
||||
|
||||
Zijn wel weer overal de bekende plaatsen waar die rot is. Al is deze tot nu toe toch wel de slechtste. Maar je weet inmiddels hoe het moet, dus stelt voor jou niet meer zoveel voor
Over 5 weken wil ik er wel mee naar Edition hé dus vaart maken Erik
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#118
|
||||
|
||||
Haha ja is alweer de 3de waar het laswerk van zo goed als geklaard is. En de volgende staat al weer in de wachtrij.
Ja zijn voornamelijk de standaard plekken. Al was deze op plaatsen er beter aan toe als de mijne en jouw vorige. Maar op andere plaatsen weer slechter. De achterasophangingen waren er beter aan toe. Maar moesten evengoed gefixt worden. En als jij een straalpakje aan trekt en dat ding gaat stralen kom ik ook weer verder.
__________________
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 23-07-2013 at 11:54. |
#119
|
||||
|
||||
Quote:
Kan je binnenkort weer komen helpen dus dat komt wel goed
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#120
|
||||
|
||||
Zo maar weer eens een update doen.
De afgelopen tijd nog een beetje laswerk gedaan. De onderhoeken bij het gat naar de kofferruimte. Eerst begonnen met rechts, de lassen moeten nog gedeeltelijk afgewerkt worden. En daarna de andere kant, helaas niet alles op foto gezet blijkbaar. En ook een donor auto gekocht, hiervan is de bedoeling dat het blok in de Golf 1 beland. Het is een Audi 100 S4 uit '93, met een 2.2 liter 5 cilinder met turbo. En waar het om gaat: |