#1
|
|||
|
|||
Koppeling vervangen
Hallo Volksforum,
Een vraagje, Bij mijn projectje eerst de distributieriem en zo vervangen, en toen wel al op internet gelezen van : vervang tegelijk ook de waterpomp. Natuurlijk is een mens soms een beetje koppig, met nadien als gevolg dat je toch alles opnieuw kan gaan doen en ook de waterpomp moet vervangen. Om deze keer geen dubbel werk te hebben, graag jullie advies. Het golfje "rijdt" ondertussen al een beetje, echter , eens in derde , gaat hij wel nog hoog in toeren, maar gaat hij niet meer vooruit, dus , hoogstwaarschijnlijk, de koppeling. Nu hoor ik graag van jullie, wat ik allemaal best mee vervang. Het gaat om 1.3 van 1980, GF blokje. Sowieso: Koppeling, lijkt mij niet slecht om daar mee te beginnen. graag jullie aanvullingen ivm eventuele pakkingen en andere zaken die ik over het hoofd zie, niet weet, vergeet, ... thx ! ! |
#2
|
|||
|
|||
Wat een hoop nuttige tips
|
#3
|
||||
|
||||
Gewoon de koppeling vervangen als die versleten is.
En nieuwe bak-olie erop. |
#4
|
||||
|
||||
Bak-olie in de bak, niet op de koppeling, daar schiet je niets mee op
Vervang als je toch bezig bent de keerringen van de ingaande as van de bak en van de drukstang gelijk, alsmede het glijlager van de drukstang. Scheelt een hoop narigheid, is namelijk niet vreemd als hij daardoor slipt. |
#5
|
|||
|
|||
Super Mikel en Joris !
Hier heb ik iets aan ! Nu op onderdelenjacht ! |
#6
|
|||
|
|||
Je drukgroep ook gelijk vervangen.
|
#7
|
|||
|
|||
Krukaskeerring ook niet vergeten
|
#8
|
||||
|
||||
Hier staat ook veel info buiten om de koppeling plaat en drukgroep.
http://www.volksforum.com/forum/sho...?t=73135&page=3
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |