#181
|
||||
|
||||
Om het topic een klein beetje levend te houden; met wat geluk heb ik aan het eind van de week weer een update. Een hele mooie al zeg ik het zelf.
Ook heb ik de kofferbak aangepakt en een bodem op maat gezaagd en netjes bekleed. Tevens heb ik van de week een 'nieuwe' auto gekocht. Deze zal op den duur ook opgeknapt worden. In den beginne eerst technisch in orde maken en APK. Het is een '76 Scirocco TS geworden. Een zilveren, originele Hollander. Vorige eigenaar had hem sinds 1977!! Eind van de week hoop ik 2 updates te hebben!
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#182
|
|||
|
|||
Blijft mooi zo'n scirocco!
|
#183
|
||||
|
||||
Lekker bezig met je golf Roel.. Die scirocco is daarom ook in goede handen!
__________________
- Golf mk1 '81 |
#184
|
||||
|
||||
Gaat goed komen. Wel een project voor de laaaaaaaaaaange baan.
Behoorlijk veel werk aan en onderdelen zijn zeer schaars volgens mij.. Wat anders dan bij een golf
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#185
|
||||
|
||||
Scirocco blijft vet. En aan de golf te zien is ie in goede handen
__________________
`76 Scirocco ts |
#186
|
||||
|
||||
Blijft een supervette Golf !!
Die Roc, die verdient wel wat TLC inderdaad. Maar gaat onder jouw beheer vast en zeker goed komen.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#187
|
||||
|
||||
Iets langer dan een week, maar alsnog een update.
Enkele weken geleden heb ik mijn kofferruimte netjes gemaakt zoals op bovenstaande foto's is te zien. Dit alles met een reden. Ik heb namelijk bij air ride laten monteren. De gehele set komt bij Airforce Airride vandaan. Ook de inbouw is door Jeroen verzorgd, en is ook netjes gebeurd. De regelkast en compressor zijn, zoals te zien is, in de ruimte van het reservewiel gekomen. En de tank in de kofferruimte. Zodat de kofferruimte nog bruikbaar is. Tevens heb ik 1 analoge PSI meter met dubbele naald. Deze zit weggewerkt in de middenconsole. Alleen nog de chrome rand van de teller zwart maken zodat hij matched met de rest. Hier komen nog foto's van. Hier wat foto's van de auto an sich Maar toen Jeroen klaar was met het monteren van de set, kwamen we er achter dat de auto aan de bestuurderskant niet ver genoeg kan zakken. Vorig jaar heb ik rechts al laten notchen omdat ik op schroefset niet laag genoeg ging en nu dus ook de andere kant. Dit heb ik wederom bij Peter Notch laten doen. Nu kan ik bijna tot op de grond zakken, alleen nog de spatbord randen vóór omvouwen en achter nog iets verder. Het airride systeem bevalt me tot nu toe erg goed, alleen wanneer ik ga rijden moet ik hoger rijden dan dat ik deed op schroefset. Dit heeft te maken dat ik maar gebruik maak van 4 kleppen. Wanneer ik 8 kleppen steek zou overhellen ook een stuk minder zijn. Dit komt namelijk dat wanneer ik nu door een bocht ga, de auto op druk op een balg uitoefent en zodoende de lucht in de balg aan de andere kant perst. En met 8 kleppen heb je dus 4 afgesloten circuits. Misschien kijken of hier nog wat aan te doen is. Tevens een kleine update over de Scirocco. Hij loopt weer. We hadden de bougies en sproeiers doorgeblazen en de luchtfilter wat doorgeblazen. Toen een opgeladen accu erin en hij startte! En hij schakelde / reed ook nog eens! Alleen blijft de auto niet stationair lopen, maar hier komen we te zijner tijd wel op.. Ook ben ik opzoek naar een plaatje die op de plek van de radio gemonteerd kan worden in mijn Golf. Iemand die dit heeft, heeft gemaakt of weet te liggen.. Ik hoor het graag!
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#188
|
||||
|
||||
Dus het is die rocco geworden, leuk! En ook nog eens de 85pk versie zo te zien, helemaal geweldig! Ziet er helemaal niet gek uit. Wel wat laswerk, maar compleet, en dat is het belangrijkste! Ga maar eens een nette set bumpers zoeken, of zo'n onderspoilertje aan het front. Gaat gewoon niet meer lukken...
Ik heb nog wel zo'n blindplaatje trouwens, of een leuke retro radio als je dat liever hebt? |
#189
|
||||
|
||||
Jep, het is die Rocco geworden Rick! Er zit inderdaad veel laswerk aan. Maar hij is compleet en dat is inderdaad belangrijk!
De bumpers hoeven van mij niet in concoursstaat gebracht worden, want die zijn nog -redelijk- netjes. In zo'n blindplaatje heb ik interesse! Ik wil er namelijk geen radio in.. Ik stuur je een PB
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#190
|
||||
|
||||
Ach, ze golven wat, maar dat valt wel op te lossen. Het chroom is nog zeer netjes. Je moet ze langs de binnenkant wel goed behandelen, want ze roesten echt door. Vooral de achterbumper bij de bevestigingsbeugel voor de hoekstukjes, daar roesten ze vrijwel altijd door.
ik hoor het wel w.b.t. het kapje! |
#191
|
|||
|
|||
Zo, ik heb net even heel je topic door gelezen en ik moet eerlijk bekennen... Ik ben jaloers. Haha wat een dikke 1 heb je zeg! Top!
|
#192
|
||||
|
||||
Wat een geweldige Golf 1 zeg! En met die Scirocco moet het ook wel goedkomen, vind dat persoonlijk ook geweldige auto's.
__________________
Mijn Jetta 1.3 C '82 |
#193
|
||||
|
||||
Thanks! Ik ga m'n best doen met de scirocco!
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#194
|
||||
|
||||
Weer een kleine update aan beide auto's.
M'n Golf heb ik inmiddels voorzien van een ander kleppenblok voor m'n airride. Een compleet Accuair management welke ik gekocht heb bij Trabistyle. Nu helt m'n auto niet meer over wanneer ik laag rijd en harder door de bocht wil gaan. Tevens dan een kleine update voor de Scirocco. Enkele weken geleden, op de dag van Mk1 meeting Assen, ben ik doorgereden naar Ten Boer om een punt gaaf linker voorscherm op te halen. Deze is in top conditie. Tevens nog wat anders
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 Last edited by kwaroks : 07-10-2013 at 17:18. |
#195
|
||||
|
||||
leukleuk, zijn het originele gele?
|
#196
|
||||
|
||||
Er staat Hella op, of het originele zijn weet ik niet
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#197
|
||||
|
||||
Ach ja, ziet er toch goed uit!
|
#198
|
|||
|
|||
Mooie golf, en leuke scirocco
|
#199
|
||||
|
||||
Druk bezig met informatie opdoen voor een ombouw naar G60 in de Scirocco.
Enkele jaren geleden heb ik het idee gehad om een sneller (KR, ABF) blok in m'n Golf te hangen. Echter is het er nooit van gekomen. En ben ik voor andere zaken gegaan, zoals de air-inbouw. Maar ook ik heb graag een beetje vermogen onder m'n kont . Dus ik wil een G60 in de Scirocco gaan hangen. Op het moment ben ik druk bezig met het kijken wat ik allemaal nodig heb en hoe ik het allemaal wil hebben. Compleet nagekeken/ gereviseerde 1.8PG met een 02A bak. Twijfel alleen nog om de auto kabelgeschakeld of bakombouw naar stangen. Tevens een gereviseerde G-lader. Radiateur van een 1.5 MK1 Golf. Ivm het ingebouwde kvs reservoir. Dit vind ik mooier/cleaner dan een extern expansievat. Alleen de intercooler ben ik nog niet over uit. In een Golf past een intercooler van een Sprinter perfect. Alleen een Scirocco heeft 4 koplampen waardoor er veel minder ruimte over blijft. Zo'n 64a65 cm tussen de binnenste koplampen. Op het net heb ik iemand gevonden die in een Jetta ( ook minder ruimte dan een golf) een intercooler van een Iveco Daily heeft gebruikt. Als iemand nog andere ideeen heeft, dan hoor ik die graag! Groet
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#200
|
||||
|
||||
Ik denk dat je een grote fout maakt, laat die rocco origineel, hang dat blok in je golf. Zo'n rocco is al uniek genoeg, al helemaal met z'n originele 85pk FR blok, dat zie je vrijwel nooit, laat staan in een hollander met de PON papieren. Steek dat blok in je golf, dan heb je echt iets diks met wat je er nu al in hebt steken.
|