Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-07-2013, 21:41
visstick visstick is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 61
Default Welke kabelboom en injectie KR turbo

Hallo,

Ik wil graag weten welke kabelboom (g60, kms, dta) en welke injectie je moet gebruiken om een Kr motorblok te laten lopen met een turbo?

Alvast bedankt.

Gr Nick
Reply With Quote
  #2  
Old 14-07-2013, 22:21
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Gewoon digifant 1, g60.

Dat is het goedkoopst en werkt gewoon goed, kms/dta heeft natuurlijk meer mogelijkheden en je kunt daar uiteindelijk meer mee. Nadeel is vooral de prijs

Ga je je KR ombouwen naar turbo? Daar komt nog best wel wat bij kijken
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #3  
Old 14-07-2013, 22:41
visstick visstick is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 61
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Gewoon digifant 1, g60.

Dat is het goedkoopst en werkt gewoon goed, kms/dta heeft natuurlijk meer mogelijkheden en je kunt daar uiteindelijk meer mee. Nadeel is vooral de prijs

Ga je je KR ombouwen naar turbo? Daar komt nog best wel wat bij kijken


Oké dat is mooi want ik heb complete corrado staan hoe moet ik deze aansluiten alle sensoren overzetten ofzo en gasklep enzo?

Hier komt idd best veel bij kijken alleen alle onderdelen zijn bij bolku verkrijgbaar dus dat maakt het wel makkelijker
Reply With Quote
  #4  
Old 15-07-2013, 16:03
superbeast's Avatar
superbeast superbeast is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 868
Default

Komt dit blok in de corrado of in iets anders?
kr blok dien je aan te passen dmv lage compressie zuigers en versterkte drijfstangen.
Voor het injectiesysteem heb je een andere fuelrail voor nodig.

de g60 boom kan je overzetten, ook het gasklephuis moet je overzetten/pasmaken.

via google en youtube zijn er genoeg voorbeelden te vinden van een kr turbo
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged.

Last edited by superbeast : 15-07-2013 at 16:07.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-07-2013, 18:39
visstick visstick is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 61
Default

Quote:
Originally Posted by superbeast
Komt dit blok in de corrado of in iets anders?
kr blok dien je aan te passen dmv lage compressie zuigers en versterkte drijfstangen.
Voor het injectiesysteem heb je een andere fuelrail voor nodig.

de g60 boom kan je overzetten, ook het gasklephuis moet je overzetten/pasmaken.

via google en youtube zijn er genoeg voorbeelden te vinden van een kr turbo


Dit blok komt in een golf 2 1.3inj. en ik neem een meer laags stalen koppakking compressie verlagend van bolku en ik wil het inlaatspruitstuk van bolku kopen ( http://www.bolku.nl/Webwinkel-Produ...spruitstuk.html ) hier zit al een fuelrail bij past deze? en moet ik dan de gasklep nog aanpassen. en moet ik alle sensoren overzetten of de kabelboom verbouwen?
Reply With Quote
  #6  
Old 15-07-2013, 20:58
superbeast's Avatar
superbeast superbeast is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 868
Default

Kijk eerst op www.A2resource.com welk type zekeringskast je heb.
Je kan mischien de motor kabelboom van de corrado overzetten.
Dit zie je aan de stekkers aan de achterkant vd zekeringskast

En mocht dit niet hetzelfde zijn, 2 relais van brandstof pomp en digifant uit de corrado zekeringskast halen.
plus de 2 connectors die aan de kabelboom zitten loshalen en even uitzoeken
welke draad wat doet.

Mijn g60 project: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99876

Neem aan dat het een compleet setje is, het inlaatspruitstuk en fuelrail.
dus zou moeten passen

Of de g60 gasklep past weet ik niet zeker, dit zou je aan bolku moeten vragen.

Je zal de kabelboom van de motor op de 16v kr over moeten bouwen.
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-07-2013, 21:52
visstick visstick is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 61
Default

Quote:
Originally Posted by superbeast
Kijk eerst op www.A2resource.com welk type zekeringskast je heb.
Je kan mischien de motor kabelboom van de corrado overzetten.
Dit zie je aan de stekkers aan de achterkant vd zekeringskast

En mocht dit niet hetzelfde zijn, 2 relais van brandstof pomp en digifant uit de corrado zekeringskast halen.
plus de 2 connectors die aan de kabelboom zitten loshalen en even uitzoeken
welke draad wat doet.

Mijn g60 project: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99876

Neem aan dat het een compleet setje is, het inlaatspruitstuk en fuelrail.
dus zou moeten passen

Of de g60 gasklep past weet ik niet zeker, dit zou je aan bolku moeten vragen.

Je zal de kabelboom van de motor op de 16v kr over moeten bouwen.



welke draden moet ik wel of niet aansluiten om hem draaiend te krijgen op digifant 1?
Reply With Quote
  #8  
Old 15-07-2013, 23:08
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Zon inlaat heb ik ook nog nieuw liggen, mag weg voor 200 zonder fuelrail.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #9  
Old 16-07-2013, 08:53
superbeast's Avatar
superbeast superbeast is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 868
Default

Als je in mijn topic kijkt, staat daar beschreven welke draad op de betreffende pin moet van het relais.
De pinnen van het relais zijn genummerd.
Zou zeggen merk de kabelboom van de g60, welke connector bij welke sensor hoort.
Haal hem dan los, dan kom je vanzelf bij de ecu 2 connectors tegen met totaal 6 of 7 draden.
Deze draden heb je nodig om de motor te laten lopen.

Remmen kan je overzetten van de corrado, zou alleen de abs weglaten.
en een 22mm of groter remcilinder installeren.
Benzinepomp kan je mischien ook gebruiken van de corrado, je zou alleen moeten kijken of de capaciteit voldoende is.


Zou zeggen gewoon aan gaan beginnen, dan zie je het vanzelf.
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged.
Reply With Quote
  #10  
Old 16-07-2013, 08:59
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

ik heb ook een 16v op digifant 1 lopen.
je bent nog een aantal kleine andere zaken nodig als een verstelbare brandstofdruk regelaar want deze zit niet net als bij de g60 op de fuelrail, ik heb voor de blauwe temp. sensor een flens gebruikt van een JX motor uit een T3, daar zit 1 aansluiting op en past perfect. ook de cups waar de injectoren in moeten paste bij mij niet. ik had nog eea liggen en die kwamen volgensmij uit een 2H motor van een golf1 cabrio.

En als je eraan begint idd, kom je vanzelf nog wat tegen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum