Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-05-2013, 09:48
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict

ik ben nog ff druk aan het zoeken geweest, inmiddels heb ik van 18 syncros de kentekens gevonden, waarvan er 3 origineel nederlands zijn. ik heb ook ff een mailtje gedaan naar vw met de vraag hoeveel syncros er tussen 1986 en 1991 in nederland verkocht zijn, en of zij misschien weten hoeveel er nog rondrijden. of ze terugmailen is maar de vraag, maar wie niet waagt.......

maar goed, ik kan rustig stellen dat hij aardig uniek aan het worden is, dus ik knup er toch maar wel een origineel zacht dashboard in en de originele deuren hou ik er ook maar bij...

volgende week de donorgolf ophalen denk ik
Reply With Quote
Old 23-05-2013, 14:50
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic

Hoi wob8v,
bij deze heb je nog een syncro gevonden, de mijne is ook origineel nederlands maar denk dat die niet meer op kenteken te vinden is omdat ik hem heb omgebouwd naar diesel. Maar wat me opviel is dat jij zegt dat je achter wiel een stuk meer naar achter staat in de wielkast. Dat is ook bij mij het geval maar dan aan beide zeides. Zal proberen er een foto van te maken en op het forum te plaatsen.
Reply With Quote
Old 23-05-2013, 18:18
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict

Hee carel.

Wat is jouw kenteken dan? Het probleem is namelijk dat er verschillende handelsbenamingen zijn voor de syncros. Dat maakt het zoeken niet makkelijker...

Wat het wiel betreft, de foto op pagina 1 laat het goed zien, het wiel zit goed, alleen de wielkast eromheen is te klein
Reply With Quote
Old 23-05-2013, 19:34
VW Fanatic

Heb op die site al op mijn kenteken gezocht, maar hij staat daar alleen als diesel geregistreerd evenals op mijn kenteken bewijs. Heb daar al wel, vlak nadat ik hem bij het rdw had laten omkeuren, over gebeld maar vreemd genoeg konden ze dat niet veranderen ofzo. Weet ook niet meer hoe dat zat is alweer 3 jaar geleden.
Hier nog een foto van hoe het wiel origineel bij een sycnro in de wielkast ligt/staat/hangt

Mijn Bandenmaat is 185/60/14

Erg veel succes met je Syncro!

Last edited by Carel Ha : 23-05-2013 at 19:37.
Reply With Quote
Old 23-05-2013, 20:40
Vinnievw Vinnievw is offline
Forum Newbee

Veel succes met opknappen! Ik heb ook een origineel Nederlandse Syncro. Uit 1986, gebouwd in april. En daarmee is het volgens mij een van de eerste.
Reply With Quote
Old 23-05-2013, 20:44
VW Fanatic

April dat is volgens mij ook echt een van de aller eerste! Ik weet wel dat van de eerste serie zonder ABS er +- 750 zijn gemaakt. Die van mij is 15 juli 1986 op kenteken gezet. Na die eerste serie werden ze standaard met ABS geleverd.
Reply With Quote
Old 23-05-2013, 21:43
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict

Is jouw kentekens pl67dr? En ik heb geen abs hoor. Zouden jullie je kenteken in een pb naar mij willen sturen? Maak ik een database.
Reply With Quote
Old 25-05-2013, 11:19
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict

vanochtend vroeg naar swifterband gereden om de donor op te halen, in dronten op naam gezet en meteen geschorst.

nette auto, motor kapot maar het gaat mij om de koets en die is schadevrij

ze hadden ook nog 3 golfjes 1 cabrio staan, waarvan 1 met karman pakket, en 2 oldtimers, waaronder deze:

appart ding

nu ff wachten totdat mn slijpschijfjes en puntlasboren binnenkomen en dan kan ik aan de gang!
Reply With Quote
Old 01-06-2013, 22:38
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict

vandaag weer goed bezig geweest, ik heb de donort ff goed onder handen genomen.

foto's zeggen meer dan woorden:

hier een lijstje met de 18 syncros die bij mij bekend zijn

en een paar emblemen binnengekregen

Reply With Quote
Old 02-06-2013, 11:45
CarloPJB CarloPJB is offline
Forum Regular

Laatst ff wezen kijken , grondige aanpak , hoop werk maar gaat op deze manier zeker goedkomen
Reply With Quote
Old 02-06-2013, 11:50
VW Fanatic

Dacht dat die van mij er ook tussen stond maar kan m nu nergens meer vinden in je lijstje! :P
Reply With Quote
Old 02-06-2013, 12:54
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict

Quote:
Dacht dat die van mij er ook tussen stond maar kan m nu nergens meer vinden in je lijstje! :P

klopt. ik had hem nog niet aangepast, maar het horen er tot nu toe 19 te zijn ja. de handelsbenaming van jouw auto is btw gewoon "golf"
Reply With Quote
Old 09-06-2013, 20:37
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict

afgelopen week weer goed bezig geweest, heb de kabelboom uit de donor gehaald en in de syncro gelegd, omdat deze niet geheel meer aanwezig was. ook zit het originele dashboard er weer in. kwam ook allerlei leuke dingetjes tegen die ik er ff op gezet heb, zoals ruitenwisserverwarming, electrische koplampverstelling en een oude radio met cassette deck.

omdat een zwarte syncro mat nogal moeilijk aan te komen is, heb ik de witte die erin zat maar ff zwart gespoten. ik weet het, beetje tokkie-achtig, maar het resultaat mag er zijn en het is tijdelijk (hoop ik)

Reply With Quote
Old 29-06-2013, 22:22
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict

een kleine update: ik heb een kr blok gekocht voor de onderdelen;

en dit is het blok wat er in moet, heb ik ooit al eens gespoten, helaas zijn alle delen weg, zoals zuigers, drijfstangen en krukas e.d. alle delen van het andere blok gaan in dit blok, compleet met nieuwe lagers, veren, pakkingen en keerringen.

hier 2 slechte fotos van de ultrawilde nokkenassen:

ik weet dat ze er niet goed in liggen, heb ze destijds in gelegd omdat ik ze dan niet kwijt zou raken.

excuses voor de slechte kwaliteit van de fotos
Reply With Quote
Old 03-07-2013, 18:38
nunie nunie is offline
Forum Newbee

Send a message via MSN to nunie

Ik heb er ook nog 1

VOLKSWAGEN

GOLF GT SYNCRO 66 KW K6

RH-TZ-65
Old 12-08-2013, 20:51
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict

hallo,

na enige afwezigheid, mogelijk gemaakt door vakantie en gezondheidsproblemen, is het hier weer wat rustiger, maar ik heb toch nog iets kunnen doen. ik heb het leer van 1 paneel in elkaar weten te naaien en het resultaat mag er zijn vind ik zelf, en ik snap nu waarom iets met leer laten bekleden zo fokking duur is; het is een tijdrovend kutklusje . ben ook druk aan het sparen voor de onderdelen voor een motorrevisie, want dat geintje gaat me minimaal 450 euro kosten , en dan heb ik de kosten voor de bakrevisie er nog niet bij gerekend......

hierbij nog wat foto's:

van de week ff spuitlijm scoren en erop plakken. ik wil er graag chromen strips op hebben, weet iemand waar deze verkrijgbaar zijn?

en een tweetal foto's van de carbs die ik heb weten te scoren:

deze moeten ook nog gereviseerd worden, maar gelukkig is dat gewoon betaalbaar
Reply With Quote
Old 12-08-2013, 21:37
Thom_vw Thom_vw is offline
Forum Regular

Dat leer ziet er echt goed uit! Netjes

Last edited by Tjaap : 12-08-2013 at 22:47.
Reply With Quote
Old 21-08-2013, 17:26
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Thom_vw
Dat leer ziet er echt goed uit! Netjes

dank je!
Reply With Quote
Old 21-08-2013, 17:34
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict

zo. daar was tie weer.
ben druk aan het naaien en plakken gegaan, en de achterste 2 panelen zijn klaar, en in 1 keer goed! ik weet dat dat de stof iets donkerder is dan de stoelen, maar dat verschil is minimaal, en aangezien de stoelen nog gepoetst moeten worden, wou ik voor een iets donkerder kleur poets gaan en hopen dat dat dat probleem weghaald.

foto's;

en ik heb de stof voor de voorpanelen uitgetekend en geknipt;

al met al vind ik wel dat ik van mijzelf mag zeggen dat ik heul goed kan naaien
Reply With Quote
Old 21-08-2013, 21:50
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC

ja je ken goed naaien
Ziet er goed uit, doe je het met de machine of hand?
Reply With Quote
Reply

Posting Rules