|
|||
|
|||
Golf MKIII 2.0 8v is lui!
Hallo,
Zoals de titel al zegt heb ik steeds meer het gevoel dat mij blokje " lui " begint te worden. Lijkt alsof hij steeds langzamer wordt en vaak bij het optrekken kakt hij in Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen en wat er eventueel aan te doen is? Groetjes |
|
||||
|
||||
Merk je echt dat er motor-problemen zijn? Anders een keer uitlezen, kan verschillende redenen hebben dat hij langzamer is dan hij hoort te zijn.
Kan ook tussen de oren zitten, ik dacht ook dat mijn auto steeds langzamer werd. Maar op de vermogensbank gaf hij nog steeds hetzelfde vermogen gewenning denk ik
|
|||
|
|||
Loop het een en ander is na,bougies kabels verdeler,rotor vacuum slangen gasklephuis,enz,Jij kan ff vooruit.
|
|||
|
|||
Beide bedankt voor de reactie!
Bougie kabels en verdereler met rotor zijn reeds vervangen helaas. Vacuum slangen zijn ook pas na gekeken en gasklephuis is volledig gereinigd. Maar ik merk echt met optrekken dat hij niet meer doet wat hij hoor te doen. Wanneer ik bijvoorbeeld de snelweg optrek lijkt het net te zijn alsof hij verzuipt. Bougies etc zijn gewoon goed en ook geen vreemde verkleuringen op te zien. Denk dat uitlezen in dit geval wel het beste is! Enig idee wat hier de kosten van zijn? |
|
|||
|
|||
Uitlezen kan alles kosten tussen gratis en > €100, net waar je heen gaat en wat je wilt weten.
Hoe oud is de auto, hoeveel heeft-ie gelopen? Rijd je veel korte stukjes? |
|
|||
|
|||
De auto is uit 95, heeft 254xxx gelopen en rij er dagelijks ongeveer rond de 75 á 90 km mee. Weet verder ook niet hoe lang de meeste 8 kleppertje meegaan etc? Anders wordt het nog maar een jaartje rondtuffen en kijken voor een 16 kleppert komend jaar
|
|
||||
|
||||
mk2-vrt heeft vagcom, volgens mij komt die ergens bij jou uit de regio?
|
|||
|
|||
Geen idee Sven-GTI haha komt uit de regio Zuid-Limburg. Maar vagcom is zelf toch ook te installeren? Of heb je daar verdere speciale apparatuur voor nodig enzo?
|
|
||||
|
||||
De software en bijbehorende kabel(s), er zijn hier op het forum wel wat mensen die hier beschikking over hebben.
Ik zou anders die mk2-vrt een pm sturen
|
|||
|
|||
Goed idee inderdaad!
Dit weekend even doen, ben ook bang dat ik mijn brandstofpomp kom aan het vervangen, die vertoont sinds gisteren vreemd gedrag hehe |
|
|||
|
|||
Heb dit weekend de Golf laten uitlezen, meneer van de dealert kon geen fouten vinden
Dus nog iemand enig idee? |
|
|||
|
|||
Ideeën zat maar ik ken dit motortype niet van dichtbij.
- temperatuursensor juist signaal? - luchtmassameter juist signaal? (indien aanwezig) - compressie meten - gasklephuis - opbrengst benzinepomp |
|
|||
|
|||
Dit zijn inderdaad dingen die ik nog na ga kijken! Bedankt Romulus
|
|
|||
|
|||
ik zit met een zelfde probleem maar in mijn geval heb ik de cilinderkop vervangen en vanaf die tijd lijk hij veel trager terwijl er een snelle nokkenas in zit 275 gr en een spagetti 4-2-1
ik snap er niks van binnenkort maar eens op een rollerbank zetten en kijken wat dat zegt kwa vermogen enzo |
|
|||
|
|||
Moet deze ontsteking nog afgesteld worden na vervangen?
Misschien staat ie net niet op tijd, kan ie ook traag gedrag van krijgen.
|
|||
|
|||
Denk persoonlijk dat mijn blokje in zijn verleden te vaak afgetrapt is. Wanneer het redelijk warm weer is trekt hij lekker door etc. Echter wanneer mn auto langer dan 5 uur stil staat is optrekken etc gewoon poep, ondanks dat de auto na een bepaalde tijd op de juiste tempratuur is. Iemand nog een 16 klepper gti liggen?
|