#1
|
|||
|
|||
Vragen Polo 2f
Nadat m'n Golf 2 een lekke koppakking kreeg ben ik op zoek gegaan naar een vervanger. Omdat een Polo 2f me ook wel wat lijkt denk ik dat het een 2f wordt. Ik had alleen wat vragen:
-ik heb 13" winterbanden staan voor mn Golf 2. Passen deze onder een 2f? -is een 1.0 aan te raden? De 1.3 nz'tjes laat ik liever liggen.. -is de 1.0 injectie met een 5-bak geleverd? -verder nog specifieke punten waar je bij een 2f moet oppassen? Alvast bedankt voor het antwoorden! Chris |
#2
|
||||
|
||||
Een 1.0 zou Ik persoonlijk laten staan ivm vermogen. Veerschotels, vulhals en de tank zijn vaak slecht. Verder zijn het leuke auto's.
Succes
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#3
|
|||
|
|||
Tsja, vermogen is niet mijn zorg. Zijn de 1.0 alleen als carb geleverd of ook als injectiemodellen?
|
#4
|
||||
|
||||
ik heb een polo 2 met 1.0 motor.
heb er nog niet serieus in gereden maar hij is niet zo sloom als ik had verwacht.. valt best mee |
#5
|
|||
|
|||
Waarom zoek je niet de 1.3 met AAV blok.
Die zijn wat rapper als een 1.0.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#6
|
||||
|
||||
is inderdaad weinig mis met een 1.3. kijk inderdaad of de tank al vervangen is, deze gaan vroeg of laat lekken. 1.3 is sowieso met 5 bak geleverd, 1.0 weet ik niet
__________________
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
een 1.0L polootje gaat prima mee met het verkeer... en een goeie is nog zuinig ook!
Zo,n 1,3L aav kan zelfs nog slomer zijn dan zo,n 1litertje Goed onder de auto kijken naar de opkrikpunten die willen nog al eens flink mishandeld zijn, en eventuele beschadigingen aan de bodem door verlaging.. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
1.3 zijn ook met 4bak geleverd, al komt het wat minder vaak voor. 1.3 nz wil je wellicht niet. Maar in polo 2F zijn die alleen in de eerste 1,5 of 2 jaar geleverd. Daarna opgevolgd door de al genoemde AAV, wat gewoon een monopoint injectie heeft. 1.0 is zowel als carb als injectie geleverd in de 2F. Koppakking van deze blokjes wil nog wel eens doorslaan naar buiten toe. oliekanaal linksvoor veroorzaakt dan olie op de dynamosteun en dynamo. Dit is vrij makkelijk te zien. Kan op zich weinig kwaad als je het oliepeil in de gaten houdt. Alleen kan de dynamo bezwijken onder de hoeveelheid olie. bekende roestpunten: de genoemde vulhals, en het daaromheen zittende plaatwerk. Wielranden, zeker bij de modellen uitgevoerd met kunststof verbreders. Dorpels, motorsteunen (vooral bestuurderskant, die kan losscheuren, meestal gevolg van schade) naden achterpaneel achter de bumper (zie je niet door de bumper, maar het roest wel) En de genoemde kriksteunen en dorpelrand. Voor de rest het bekende accuwak. Kun je goed gebruiken als afdingpunt, want het is vaak niet te zien maar wel aanwezig (en het zorgt voor een waterballet aan de bijrijderskant) Tevens willen de hoeken van de achterkleopening (onderaan) wel gaan rotten. Daardoor komt ook water binnen. Als de auto verlaagd is (geweest) let dan ook op of er geen scheuren zijn ontstaan in de motorruimte (vooral motorsteun bestuurderskant dus) en stootplekken van de stuurstangen. En zoals richard al zei, de bodem op slijtplekken. Als je kunt lassen hoeft het allemaal niet zo'n probleem te zijn. Zijn fijne, betrouwbare auto's met lage kosten wat betreft onderhoud. Daarbij zijn ze ook nog vrij zuinig.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#9
|
||||
|
||||
Ik heb nu een jaartje mijn polo 2F met een 1.0 AAU blok. Wat een monopoint injectie is. Je moet niet verwachten dat hij je laag in de toeren achterin je stoel drukt. Alhoewel hij dat hoog in de toeren wel doet Op de snelweg rij ik ongeveer 1 op 15 en op 80km wegen 1 op 17/18?
Alle aandachtspunten zijn al genoemd. Om op je verhaal van je banden terug te komen. Ik heb op het moment golf 2 stalen velgen met 175/70/13 zomerbanden er omheen. Dit past wel maar dan kun je je auto niet meer verlagen mocht je dit willen doen. Last edited by Twouters88 : 27-06-2013 at 08:08. |