Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 25-06-2013, 23:36
Christiaan94 Christiaan94 is offline
VW Enthousiast

Default Vragen Polo 2f

Nadat m'n Golf 2 een lekke koppakking kreeg ben ik op zoek gegaan naar een vervanger. Omdat een Polo 2f me ook wel wat lijkt denk ik dat het een 2f wordt. Ik had alleen wat vragen:
-ik heb 13" winterbanden staan voor mn Golf 2. Passen deze onder een 2f?
-is een 1.0 aan te raden? De 1.3 nz'tjes laat ik liever liggen..
-is de 1.0 injectie met een 5-bak geleverd?
-verder nog specifieke punten waar je bij een 2f moet oppassen?

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Chris
Reply With Quote
Old 25-06-2013, 23:49
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life

Een 1.0 zou Ik persoonlijk laten staan ivm vermogen. Veerschotels, vulhals en de tank zijn vaak slecht. Verder zijn het leuke auto's.
Succes
Reply With Quote
Old 26-06-2013, 08:36
Christiaan94 Christiaan94 is offline
VW Enthousiast

Tsja, vermogen is niet mijn zorg. Zijn de 1.0 alleen als carb geleverd of ook als injectiemodellen?
Reply With Quote
Old 26-06-2013, 09:44
feffe's Avatar
feffe feffe is offline
VW Guru

ik heb een polo 2 met 1.0 motor.
heb er nog niet serieus in gereden maar hij is niet zo sloom als ik had verwacht.. valt best mee
Reply With Quote
Old 26-06-2013, 16:24
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore

Waarom zoek je niet de 1.3 met AAV blok.
Die zijn wat rapper als een 1.0.
Old 26-06-2013, 16:34
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life

is inderdaad weinig mis met een 1.3. kijk inderdaad of de tank al vervangen is, deze gaan vroeg of laat lekken. 1.3 is sowieso met 5 bak geleverd, 1.0 weet ik niet

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
Old 26-06-2013, 16:58
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life

Send a message via MSN to richard-polo

een 1.0L polootje gaat prima mee met het verkeer... en een goeie is nog zuinig ook!
Zo,n 1,3L aav kan zelfs nog slomer zijn dan zo,n 1litertje

Goed onder de auto kijken naar de opkrikpunten die willen nog al eens flink mishandeld zijn, en eventuele beschadigingen aan de bodem door verlaging..
Reply With Quote
Old 26-06-2013, 17:33
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie

Send a message via MSN to The_Maxx

Quote:
Originally Posted by golfje_295.000
is inderdaad weinig mis met een 1.3. kijk inderdaad of de tank al vervangen is, deze gaan vroeg of laat lekken. 1.3 is sowieso met 5 bak geleverd, 1.0 weet ik niet

1.3 zijn ook met 4bak geleverd, al komt het wat minder vaak voor.

1.3 nz wil je wellicht niet. Maar in polo 2F zijn die alleen in de eerste 1,5 of 2 jaar geleverd. Daarna opgevolgd door de al genoemde AAV, wat gewoon een monopoint injectie heeft.
1.0 is zowel als carb als injectie geleverd in de 2F.

Koppakking van deze blokjes wil nog wel eens doorslaan naar buiten toe. oliekanaal linksvoor veroorzaakt dan olie op de dynamosteun en dynamo. Dit is vrij makkelijk te zien. Kan op zich weinig kwaad als je het oliepeil in de gaten houdt. Alleen kan de dynamo bezwijken onder de hoeveelheid olie.

bekende roestpunten: de genoemde vulhals, en het daaromheen zittende plaatwerk. Wielranden, zeker bij de modellen uitgevoerd met kunststof verbreders. Dorpels, motorsteunen (vooral bestuurderskant, die kan losscheuren, meestal gevolg van schade)
naden achterpaneel achter de bumper (zie je niet door de bumper, maar het roest wel)
En de genoemde kriksteunen en dorpelrand.
Voor de rest het bekende accuwak. Kun je goed gebruiken als afdingpunt, want het is vaak niet te zien maar wel aanwezig (en het zorgt voor een waterballet aan de bijrijderskant)
Tevens willen de hoeken van de achterkleopening (onderaan) wel gaan rotten. Daardoor komt ook water binnen.

Als de auto verlaagd is (geweest) let dan ook op of er geen scheuren zijn ontstaan in de motorruimte (vooral motorsteun bestuurderskant dus) en stootplekken van de stuurstangen. En zoals richard al zei, de bodem op slijtplekken.

Als je kunt lassen hoeft het allemaal niet zo'n probleem te zijn. Zijn fijne, betrouwbare auto's met lage kosten wat betreft onderhoud. Daarbij zijn ze ook nog vrij zuinig.
Old 27-06-2013, 08:05
Twouters88's Avatar
Twouters88 Twouters88 is offline
Forum Newbee

Ik heb nu een jaartje mijn polo 2F met een 1.0 AAU blok. Wat een monopoint injectie is. Je moet niet verwachten dat hij je laag in de toeren achterin je stoel drukt. Alhoewel hij dat hoog in de toeren wel doet Op de snelweg rij ik ongeveer 1 op 15 en op 80km wegen 1 op 17/18?

Alle aandachtspunten zijn al genoemd.

Om op je verhaal van je banden terug te komen.
Ik heb op het moment golf 2 stalen velgen met 175/70/13 zomerbanden er omheen. Dit past wel maar dan kun je je auto niet meer verlagen mocht je dit willen doen.

Last edited by Twouters88 : 27-06-2013 at 08:08.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules