#1
|
||||
|
||||
ideale schokdempers voor autocross ?
hallo .
ik ben dus bezig aan de bouw van een golf 2 gti voor de autocross maar nu had ik graag jullie reactie geweten ? welke schokdempers steek ik het best vooraan ? zelf heb ik vroeger op een golf 1 met bilsteins gereden maar deze waren te hard voor de autocross ( de wagen sprong altijd ) zijn er mensen met leuke alternatieven ? wat ik ook geprobeerd heb is originele dempers met 2sets veren ( orignele veren en verlaginsveren van kw van een lupo achteraan ) maar ik heb er nog niet mee gereden . alvast bedankt
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#2
|
||||
|
||||
In de cross gebruiken ze veel proflex dempers.
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Dit had ik dus verwacht :P even voor de duidelijkheid , mijn doel is '... Licht, snel , betrouwbaar en goedkoop ' Proflex past niet in het budget :P
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#4
|
||||
|
||||
Is gewoon origineel niet goed?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
Ja ik dacht dus ook al meteen aan proflex :p maar die setjes zijn geregeld op mp te koop voor ongv 450 tot 600 eu.
Maar meestal werkt iets goedkoop en goed goed willen niet samen. Wat mag het max kosten dan? |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Origineel op golf 2 vooraan dan heb je een slagschip ')
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Proflex voor 450€ dat zou ik nog aanschaffen maar veel meer zou ik niet uitgeven dan
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#8
|
|||
|
|||
Bilstein is dan de juiste demper, vergeet niet dat de golf2 zwaarder is als mk1, koni slaan snel door.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Bilsteins slaan ook snel door , nadeel aan bilstein is ook dat ze hard zijn waardoor je snel over de kop gaat
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Kameraad van mij heeft diverse kampioenschappen op zijn naam met Bilstein tube's van voor en gele koni's achter. Dat is dus complete onzin die je er uit kraamt. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb al 3 poten gehad dien door geslaan waren ( in 1 seizoen 13crossen ) mijn golf 1 kwam altijd vierkant los van de grond . Elke bocht die ik nam was op 3 wielen ( telkens 40cm van de grond ) met als gevolg dat hij dus over de kop sloeg
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#12
|
||||
|
||||
Kijk een voor een set GAZ dempers. Worden op jou specs gemaakt, hardheid instelbaar en zijn goedkoper als Koni's.
__________________
Mijn garage: |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Een adres waar ze te krijgen zijn ?
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#14
|
||||
|
||||
ES international
Hier heb ik mijn dempers vandaan, ze namen netjes de tijd aan de telefoon om te luisteren. Nadat ik mijn wensen kenbaar had gemaakt hebben ze eerst geïnformeerd bij de fabriek of het kon en toen teruggebeld met de mogelijkheden.
__________________
Mijn garage: |
#15
|
|||
|
|||
Meest belangrijke vraag; welke banen ga je rijden?
Ik reed hoofdzakelijk op blauwhuis (bijna helemaal vlak) En gebruikte gele koni's onder een scirocco 2 Voordeel van koni is dat je de demping kunt afstellen en bij bilstein b6 niet. En het "doorslaan" van de schokdempers bij bilstein gebeurd iets minder snel dan koni omdat bilstein gas gevuld is. De bilstein lijkt een dikkere zuiger stang te hebben, maar dat is schijn, want hij werkt op de kop dus ze gaan even snel krom. Als de baan niet mooi vlak is, had ik elke cross wel dat de rechtervoor schokdemper niet goed meer werkte. ("Doorslaan") en kwam het linkerachter wiel zo'n 40 cm van de grond. |
#16
|
|||
|
|||
P.s. Licht, snel en betrouwbaar is goed, maar daar past goedkoop niet bij!!!
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Hier bij ons zijn het meeste harde toelagen van grond en daar onder erg los ... Veel putten waardoor de dempers vlug doorslaan . ( dat de bilsteins omgekeerd werken was ik ook al achter gekomen :P toen had ik zo iets van hmm stelletje bedrieger :P )
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Idd daar ben ik reeds achtergekomen dat goedkoop niet in het rijtje thuis hoort
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#19
|
||||
|
||||
rij zelf ook op bilstein, prima dempers. Bilstein b6 met caddy veren. Heel belangerijk is geen verlagings veren, dan gaat het fout met zulke schokkers. Betaalbaar en goed moet je bilstein hebben! En anders reiger, proflex, itrax of rikken.
|