#1
|
|||
|
|||
Golf 3 Gti motor in Golf 2 1.6 uit '88
Hallo Mensen,
Ik ben jordi en ben bezig met een golf 3 gti 8 klepper motor in een golf 2 1.6 benzine met electrische carburateur te maken. Ik heb hier enkele vragen over. Trouwens ik heb een complete golf 3 GTI en daar wilde ik eigenlijk alles van over zetten zoals subframe, achteras enz. Mijn vraag is. Ik heb op de golf 3 een benzinepomp in de tank zitten. Dit zit niet in de golf 2. Hoe kan ik dit het beste oplossen? En met betrekking tot de kabelboom. Kan ik deze zo in de golf 2 zekeringkast pluggen? Reacties worden zeer gewaardeerd! |
#2
|
||||
|
||||
Pomp overschroeven.
Zekeringkast van de golf 3 gebruiken. Motorboom van de 3, rest van de boom een late golf 2. Uitlaatophangpunten omlassen Drukpomp erbij hangen. Fusee's (of poten) overzetten, achterastappen of complete as ook. Hoofdremcilnder en bekrachtiger ook, al weet ik niet of dat aan de pedalen past. De rest past wel aardig.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 14-06-2013 at 06:58. |
#3
|
|||
|
|||
Oke ik kan niet de kabelboom gebruiken uit de golf 2 die er nu in zit? De motorkabelboom wilde ik wel uit de golf 3 gebruiken maar ik hoopte deze in te kunnen pluggen op de golf 2 zekeringkast. En vanwaar de drukpomp. Kan ik niet de pomp uit de tank van de golf 3 in de tank van de golf 2 zetten. Bedankt voor je reactie
|
#4
|
||||
|
||||
Oude kabelboom Kan wel, maar dat wordt knippen/uitzoeken/solderen. Pak je het nieuwe type, dan is het alleen inklikken. Half '89 is er een overgang geweest naar het nieuwe type zekeringkast. Deze kast heeft de golf 3 ook, dus dit is plug en play te combineren.
De 1.6 heeft alleen een opvoerpomp in de tank(of zelfs niet) en een mechanische pomp voor op de kop. Dat systeem werkt niet op de 2E 2 liter. Je moet een opvoerpomp in de tank hebben en een pomp onder de auto die de boel onder druk naar de motor pompt.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
Je hebt twee opties voor de zekeringkast. Als je de golf 3 zekeringkast gebruikt dan moet je overige draadbomen van je mk2 omsolderen. Heel veel werk.
Als je de golf 2 zekeringkast blijft gebruiken dan hoef je alleen de nieuwe motordraadboom om te solderen. Dat zijn iets van 10 draden. Kortom heel veel minder werk.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#6
|
|||
|
|||
Oké jeff dat laatste lijkt mij een goede optie. Zijn hier schema's online van te vinden?
|
#7
|
|||
|
|||
Mijn golf is trouwens van 20-12-1988 en is in 96 ingevoerd uit Duitsland. Kan het niet zijn dat ik het nieuwe type zekeringkast heb? Aangezien het een 1.6 is met 51kw en als ik die in mijn onderdelenprogramma opzoek loopt dat model van 88 tot 92. Wie weet dat zo?
|
#8
|
|||
|
|||
Stekkers vergelijken op de zekeringkast
|
#9
|
|||
|
|||
Je hebt dus het oude type. Mijn 89'er heeft dat ook nog
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |