|
|||
|
|||
FK verlaging corrado
Mijn corrado is voorzien van een schroefset van een 'goedkoper merk'.
Bedoeling was de corrado enkel te gebruiken om naar meeting te gaan ofzo, maar de corrado bevalt me wel ; en zal de zomermaanden gebruikt worden voor woon-werkverkeer. Daarvoor is de schroefset te hard voor mij, de auto stuitert over hobbels en putten. Heb nog een vaste verlagingset van het merk FK liggen (gekocht van een goede vriend hier). Kan hiermee natuurlijk niet zo laag gaan, maar de schroefset staat nooit heel laag geschroefd, ongeveer 5 cm lager dan de standaard ophanging, die precies voor off-road ontworpen is. Heeft iemand misschien ervaringen met zo'n FK set? |
|
|||
|
|||
Is het niet zo dat je op de bumpstops ligt te stuiteren? Hoe laag staat je schroefset nu?
|
|
|||
|
|||
Zitten de hulpveren er nog wel onder?
|
|||
|
|||
Hulpveren zitten er nog onder, corrado is net gekeurd, chassis staat 11 cm hoog van de grond , mss helpt het wat als ik de corrado wat lager zet, daar is de set eigenlijk meer voor ontworpen.
Ik probeer volgend week wat foto's te nemen. Kan nu niet want camera is verdwenen. Ben ook nog op zoek naar een vlotter voor in benzinetank, iemand soms iets liggen ? |
|
|||
|
|||
Mijn corrado zit een raceland setje op en heeft ook zo'n 11 cm bodemspeling op d. Is wel behoorlijk stug ja, maar in jouw geval heeft omlaag schroeven niet zoveel zin, want als je lager gaat rijden wordt 't alleen maar stugger.
Beste is gewoon de fk-set eronder zetten en kijken wat je ervan vindt. Want de perceptie van hard, is geheel objectief natuurlijk.
|
|||
|
|||
Ja, hard rijden is relatief he, maar het is zo dat de andere leden van het gezin niet meer mee willen rijden, dat is me een brug te ver...Mijn dagelijkse auto is verlaagd vanuit fabriek M-onderstel in combinatie met 19 inch serie 30 banden dit rijdt eigenlijk comfortabel in vergelijking met de corrado. Vanavond reeds de achterveren vervangen door de FK en het is al wat beter.
Ook vastgesteld dat de achterste uitlaatdemper aan de gort is, mss Supersprint monteren. bedankt voor de reacties |