#21
|
|||
|
|||
Af gelopen week ook een pakketje van Igor ontvangen, een nette carbarateur compleet gereviseerd
Na plaatsen loopt de Jetta weer helemaal perfect . Langs deze weg ook nog bedankt Igor top werk |
#22
|
|||
|
|||
@Alberto: graag gedaan, goed te horen dat hij netjes loopt!
@VierkanteBanden: je hebt pm. (semi)automonteurs weten zich er zelden raad mee en maken het idd vaak erger. Hun focus ligt toch bij de modernere modellen. |
#23
|
|||
|
|||
Offerte reiniging 2e2
Nou heb ik dit allemaal even gelezen en het lijkt mij dat DragonGr weet waar hij over praat
Mijn golf 1 cabrio met 2e2, motorcode RE start wat lastig, voornamelijk als hij koud is. Maar als hij dan loopt dan rijd hij ok. Alleen als ik dan rond de 80 rijd is het ok, maar ga ik harder, bijvoorbeeld 100 dan kan dat wel een momentje goed gaan maar naar verloop van tijd gaat hij dan uit zichzelf langzamer. Op het moment dat het gebeurd kan ik plankgas geven, hij loopt terug tot rond die 80 weer en dan pakt het gas ook weer op. Nu heb ik al eens de voetpakking vervangen, vacuümslangetjes, rotor+kap bougies en bougiekabels en toen liep hij al wat beter, maar dat snelheidsprobleem is gebleven. Dus om 1 en ander uit te sluiten, lijkt reiniging van de carburateur mij een volgende optie. Ik weet niet of het bijvoorbeeld ook aan de ontstekingsmodule kan liggen. Zou u, DragonGr, mij een pb willen doen mbt tot reiniging + vervangen van de pakkingen van de carburateur, en de kosten hiervan ? Als ik al die onderdelen zie kom ik er liever niet aan. |
#24
|
|||
|
|||
@josdavids: je hebt PM
|
#25
|
|||
|
|||
Ik sluit ook maar in het rijtje aan
M'n auto rijdt wel goed maar de bougies blijven maar totaal kleurloos en als ik het goed begrepen heb zit er geen draaischroefje aan om hem rijker te krijgen. Dan zal er dus wel iets van een verstopping in zitten. Wil je een pm sturen Dragon? |
#26
|
|||
|
|||
@TijnOnlijn: gedaan...
|
#27
|
|||
|
|||
Bevinding na bezoek aan Dragon t.b.v. revisie carburateur 2e2 (16H);
Hij rijdt echt weer perfect. Het toerental is helemaal perfect (dat is het belangrijkste), hij blaast en stottert niet meer en hij remt weer op de motor! daarnaast heb ik 'm even vol open gedraaid op het laatste stukje door Duitsland en hij gaat nog 10 km harder ook dan voorheen. Volgens de navigatie zat ik op 171 maximaal (de wijzer gaf 180 aan) terwijl ie volgens fabrieksopgaaf een topsnelheid heeft van 164 km/h. Opmerkelijk niet! Tevens acceleert ie ook beter in alle verzetten. Heel erg bedankt voor al je ondersteuning in deze! (en de eerlijke prijs) Ik kan iedereen die met z'n carb loopt te sukkelen echt alleen maar adviseren om ff met Dragon contact op te nemen! Ik had al van allerlei kanten gehoord dat die carburateur zo goed als afgeschreven was. Echter nu ziet ie er niet alleen weer uit als nieuw, maar functioneert ie ook 'af- fabriek' MVG |
#28
|
|||
|
|||
Ik kan mij ook hier ook alleen maar bij aansluiten. De carburateur ziet er inderdaad weer uit als nieuw en zo rijd de auto ook. Direct overstappen naar een Weber hoeft dus helemaal niet. Gewoon reinigen en als je het zelf niet aandurft ff een pm naar dragon en dan komt het helemaal goed. En zoals gezegd eerlijke prijzen en top service.
Ik kan weer met een gerust hart rijden zonder dat hij weer begint te stotteren etc. |
#29
|
|||
|
|||
Hey DragonGr,
Ik heb een golf 1600 automaat motorcode EZ Als ik hem start dan loopt ie ongeveer 15 seconden goed waarna die heel slecht gaat lopen en soms wel stilvallen, als je hem in Drive zet en niet meteen vertrekt valt die gewoon uit. Weet jij hier raad mee mss een revisie aanbevelen? Zou graag gebruik maken van je diensten stuur je een PB met verdere info? Grtz |
#30
|
|||
|
|||
Gisteren 09-05-2013 bij Dragon geweest met men jetta daar neergezet
Auto liep niet stationair en haperde enorm als je van niks vol gas gaf.. Nu na revisie loopt de auto weer perfect super service snel en nette prijs! Nogmaals bedankt Igor! |
#31
|
|||
|
|||
Swankie, graag gedaan! het verschil was wel heel goed te merken bij jou. De motor bleef nauwelijks stationair lopen en bokte en pruttelde aan alle kanten. De carburateur zat onder de olie en rotzooi. Na de schoonmaak en vervangen van de pakkingen en slechte slangen en het nalopen van de gasklepregelaar liep hij weer heel zuiver en zoals het hoort.
Klein detail: het is een 2EE ipv 2E2 (http://www.volksforum.com/forum/sho...2&highlight=2ee) |
#32
|
|||
|
|||
@ Dragon
Veel tevrede mensen hier...... Kun je dit ook met een 1.3? Motorcode MH Heb ook wel interesse,,,misschien ook via een PM? Last edited by T3 fan : 25-05-2013 at 01:39. |
#33
|
|||
|
|||
1.3 doe ik niet zo vaak, maar is geen enkel probleem. De basis is hetzelfde, er zitten alleen niet zoveel toeters en bellen op...
Zie PM |
#34
|
||||
|
||||
hi ben net nieuwe hier. wil ook mijn piereburg 2e2 carburateur revisie gaan doe
tip hoe en wat en schoon makken afstellen. heb net de pakkingen bestelt dus ben nog even aan het kijken hoe en waar op te letten. maar meer zo als ie klaar is met af stellen en zo. en hoe je bepaalde dingen kan testen of ze niet lek zijn. hoor graag van jullie mvg thomas |
#35
|
|||
|
|||
Thomas, zoals ik in de PM al meldde is je vraag wat algemeen en mij niet helemaal duidelijk waar je precies problemen mee hebt en wat je wil gaan doen... wil je zelf een revisie gaan doen?
|
#36
|
|||
|
|||
hoelang ben je nou met zoiets bezig?
|
#37
|
|||
|
|||
@Ellen: ik moet zeggen dat het door ervaring steeds sneller gaat. Als er niets tegenzit moet ik binnen 2-3 uur wel klaar kunnen zijn. Had jij nog interesse of heb je het probleem al op kunnen lossen?
|
#38
|
|||
|
|||
poeh dat is snel!
|
#39
|
|||
|
|||
Wat ik zeg... veel oefenen. Nog even en ik doe het met ogen dicht. Op deze manier is het wel wat aangenamer voor mensen om erop te blijven wachten.
|
#40
|
||||
|
||||
Ook mijn golf is bij igor geweest voor een carburateur revisie . Het ging om een 2e3 carburateur op de 1,3 hk motor met de bekende problemen . Alles is gereinigd en er is het een en ander vervangen . Het resultaat is geweldig en rijdt weer perfect .
Nogmaals Bedankt .
__________________
|