#1
|
|||
|
|||
Kopbouten NZ maat M11
Hallo, ik heb vanmiddag de cilinderkop van mijn NZ af gehaald en heb daarvoor een stift geleend die ik zelf niet bleek te hebben: een 12-kant inbus stift maat M11.
Nu ben ik op internet even naar zo'n stift aan het zoeken voor de volgende keer, maar overal zie ik alleen maar M8, M10, M12 etc. staan, en nooit M11. Zijn die oneven maten zo zeldzaam? Of zegt M11 iets anders? En waar zijn die stiften los verkrijgbaar? Alvast bedankt! |
#2
|
|||
|
|||
Helaas geen info voor jou, maar wel een vraag.
Moet jij je bouten nou ook vervangen of kun je de bouten van een NZ gewoon weer gebruiken?
__________________
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
@Johan: Jup, is M11..en die stiften kan je bij de Brezan wel krijgen
@Schijthuis: Naar mijn weten moet je cilinderkopbouten altijd vervangen, omdat het rekbouten zijn
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
|||
|
|||
He René, ja dat was ook wat ik dacht. Echter las ik ook dat een NZ/ MH geen rekbouten zou hebben. (dacht al dat dit forumwijsheid was van de betreffende poster niet degenen hierboven btw)
__________________
Quote:
|
#6
|
|||
|
|||
@René: Dank je, zal ik eens bij de Brezan kijken. Maar het blijft toch raar dat die nergens op internet te vinden zijn.
@Schijthuis: Ja, dat zijn idd rekbouten, dus vervangen. Je kunt het ook zien aan de instructie hoe je ze moet aandraaien (eerst 40 Nm, dan 60 Nm en dan nog 180 graden), en dat je ze nooit later nog mag nadraaien (mag bij rekbouten nooit). |
#7
|
|||
|
|||
Om nog even hierop terug te komen: ik heb bij de Brezan de veeltandstiften gepast, en de binnenveeltandstift M12 past exact in de kopbouten. Waarom VW zelf die M11 noemt, is een fabrikantenraadsel.
|
#8
|
||||
|
||||
Kan me ergens herinneren dat je M11 en M12 kopbouten heb voor de NZ motoren (die maten slaan volgens mij ook niet op de kop van de bout maar op het deel waar het schroefdraad op zit, M11 is dus gewoon M11). Het kan ook zijn dat die M12 bouten voor de andere 1.3 motoren waren. Is al lang terug
Ik had toen ineens te dikke in me hand. Stond toen ook even raar te kijken. De uiteindelijke kop/dop van de bouten is wel hetzelfde.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |