#1
|
||||
|
||||
nieuwe of gereviseerde turbo??
vraagje....
omdat de turbo van onze vento tdi kapot is ben ik op zoek naar een andere maar........ wat is nu verstandiger?? een nieuwe of een gereviseerde. stel deze vraag omdat ik het web aan het afstruinen ben en veel verschillende meningen lees. alvast bedankt johan
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily) seat arosa 1.4 for sale.... passat 1.6 1999 (daily wife) |
#2
|
||||
|
||||
Met turbo's heb ik eigenlijk niet zoveel ervaringen.
Maar bij motoren en cilinderkoppen heb ik liever een gereviseerde. Nieuw fabrieksspul is in mijn ogen niet altijd even goed/precies afgewerkt/in elkaar gezet. Bij gereviseerde koppen bijvoorbeeld worden de kleppen stuk voor stuk gemeten en weer mooi ingeslepen etc. Gereviseerde motoren liepen bij mij altijd beter/mooier dan nieuwe fabrieksmotoren.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#3
|
|||
|
|||
Als je bij een gespecialiseerde firma gaat, komt een gereviseerde turbo beterkoop uit.
En kwalitatief moet je er geen schrik voor hebben. Grtz |
#4
|
||||
|
||||
Is dat dan niet net als bij startmotoren en dynamo's dat je vaak sowieso al een gereviseerde krijgt als je die nieuw koopt bij een automaterialenzaak?
wat voor TDI is het trouwens? ik heb nog 2 gebruikte turbo's liggen voor weinig.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#5
|
||||
|
||||
tis een 90 pk tdi 1Z motor met turbolader nummer..028 145 701Q
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily) seat arosa 1.4 for sale.... passat 1.6 1999 (daily wife) |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb laatst ook een gereviseerde gekocht voor mijn tdi en het spul is prima
__________________
Bmw e61 530d touring |
#7
|
|||
|
|||
Heb ook nog wel een goede gebruikte liggen, van een 90 pk ahu.
Moet passen,mischien interessant voor je.
__________________
Daily: Ford Mondeo 2.0 TDCI Hobby:Golf 1 Cabbie 20Vt in opbouw 1986,Honda cb bol'dor 900cc 1983.Honda Blackbird 1100 1999. Laat ider in z,n eigen Waarde www.vwteampg.nl De Vwclub van Prov Groningen |
#8
|
|||
|
|||
aangezien een nieuwe turbo gelijk is aan de dagwaarde van je vento, gewoon een 2dehandsje erop, 90pk turbo"s gaan zelden stuk, dus overal te vinden voor wat wisselgeld.
|
#9
|
||||
|
||||
heb er nog een van een afn voro je :P
maar vaak is een gereviseerde een beter optie. Fabrieksnieuw is wel origineel, maar daar betaal je ook voor.. Beter een gereviseerde (orri) turbo
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
AFN turbo past niet op een 1Z of je moet heel veel aanpassen ! |
#11
|
|||
|
|||
Waar kopen jullie die gereviseerde turbo's?
|
#12
|
||||
|
||||
Een nieuwe turbo is gegarandeerd beter dan een gereviseerde! Daar zijn de marges al veel groter van dan bij een nieuwe..
Een revisie turbo zal ook langs niet zoveel km's meegaan als een fabrieksnieuwe, zeker als je op bijna 2 bar gaat rijden.. En idd, je ziet vaak gereviseerde turbo's op mp tegenkomen die vrij goedkoop zijn, kan dan haast ook niet anders dan dat daar een chinees binnenwerk inzit, en die zooi zou ik helemaal niet willen hebben. |