#1
|
|||
|
|||
Kaantjee
Dag beste mensen,
Ik ben Kaan en kom uit Venlo en ben in bezit van een Mk2 Golf uit 85.. Hij is geboren als een 1.3 carburateurtje 4 bak, maar door de vorige eigenaar geprobeerd om te bouwen naar een TDI, wat hem dus niet geslaagd is omdat alles maar er in 'gepleurd' is en gewoon niet deed wat ie moest doen zoals een topsnelheid van 110 en constant noodlopen Ik heb alles ondertussen gefixt en heb qua schatting 180PK er uit geperst, een ding was zeker: van 0 tot 100 ging binnen 6,4sec en dat was een heel stuk rapper als wat ik dacht. Maargoed, foto's zeggen meer den 1000 woorden dus hierbij: Helemaal gaar bij aankoop: Na een paar mods zoals grill, koplampen, bumper voor, velgen etc: En toen begon het; ik wou sneller en sneller, maar de uiteindelijk klopt het van geen kant meer en moest ik een remdrukbegrenzer op de achteras installeren, grotere rembekrachtiger/hoofdremcilinder, weer een complete hand-made uitlaat bakken etc. Dus ik dacht: fuck it, ik begon vanaf scratch en trek alles uit elkaar en voorzie de auto van een verse nieuwe laklaag en alles reviseren wat er te reviseren is en de km teller op 0. Vers-Vers. En toen een Mk3 TDI gekocht als donor auto: Blok onder handen nemen, ziet er nog perfect uit na +/- 300.000km: En toen heb ik gelijk de dak onder handen genomen : En toen mijn nieuwe velgjes ff proberen CR7 9x16: Nieuwe stoel: En toen in de spuitplamuur gezet en achter as & subframe vervangen: Achteras: Garage Mk2 VenLove..: |
#2
|
|||
|
|||
Welkom.ferme werken.Zal proper zijn als hij af is.
__________________
Golf MK III |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ferme werken? |
#4
|
||||
|
||||
Hey Kaantje, Dat is wel een hele verandering, Tegen over hoe je toen hier was met MK2
Dat ziet er goed uit allemaal. Ben alleen niet zon fan van die sunroof. Maar toen hij nog mat zwart was, vond ik hem ook iets hebben. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Dag Gino, Ja ik dacht ik kom eens met de deur in huis vallen en gelijk even laten zien dat iedereen dit wel kan doen als je het gereedschap, plek het tijd/geduld er voor hebt Sunroof heb ik expres gedaan omdat ik geen airco e.d. in wil bouwen maar in de zomer toch dat 'cabrio' feeling wil hebben.. Ik vind het echt vet En mat zwart had ie zeker wel wat hoor, daar niet van. Maar iedereen deed opeens mat zwart dit, mat zwart dat dat het fun er al gauw van af was. En het zag er in mijn ogen niet uit.. Afsluitdijk: In Venlo (lip kapot gereden toen): En na een paar details en oplappen e.d.: |
#6
|
|||
|
|||
Enig idee hoe of waar ik remklauw adapters kan laten maken?
Ik wil namelijk A8 remklauwen plaatsen op de vooras en heb deze al klaar liggen alleen komt het eigenlijk 0,0% uit.. :P Iemand met hulp of ervaring? |
#7
|
|||
|
|||
Mk3 1.8 GT Remschijf:
A Diameter: 256 B Dikte: 20 C Minimale dikte: 18 D Hoogte: 38.5 E Naafgat: 65 F Aantal gaten: 4x100 Audi A8 3.7 32V V8 Remschijf: A Diameter: 314 B Dikte: 30 C Minimale dikte: 28 D Hoogte: 59.5 E Naafgat: 68 F Aantal gaten: 5+5 Benodigd is dus: A Diameter: 314 B Dikte: 30 C Minimale dikte: 28 D Hoogte: 38.5 E Naafgat: 65 F Aantal gaten: 4x100 Iemand advies? |
#8
|
|||
|
|||
Heejjong,
Ik heb zelf voor mijn mx5 ook brackets ontworpen om porsche boxster remklauwen te kunnen monteren. Opzich is dit vrij gemakkelijk te doen voor klauwen die radiaal monteren, dus waarbij de bouten verticaal door de remklauw zitten. Nu weet ik niet watvoor klauwen er origineel op de a8 zitten, maar ik vermoed dat het geen klauwen met glijpennen zijn. Ik heb voor mijn brackets een hoekstuk van aluminium en sluitringen gebruikt om een mock up bracket te maken. Zo kan je gemakkelijk de goede positie voor de remklauw bepalen. Op deze foto's kun je hopelijk goed zien wat ik bedoel. Als je tevreden bent met de plaats waar de klauw zit kun je het daadwerkelijke bracket gaan uitmeten. Als je een baller bent laat je het bracket uit een stuk staal frezen, maar gewoon een hoekstuk van lekker dik staal 8-10mm pakken en de gaten op de goede plek boren kan ook goed. Ik hoop dat je hiermee vooruit kunt. Veel succes en misschien zie ik je nog wel eens rijden (ik kom zelf uit Tegelen :P). Groeten! |
#9
|
|||
|
|||
Wat voor kleur MX5 heb je dan..? Toch niet die sjonnie groene of wel..? :P
Verder: Vette remmen man.. |
#10
|
||||
|
||||
Levensgevaarlijk man die alu adapters.
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Haha nee, die is van een goeie kameraad van mij, we maken hem altijd belachelijk met het ding :P. Die van mij was zwart met gouden velgen en nu in de winter met rode velgen. Volgende zomer misschien met 100% gepolijste velgen. Quote:
Slecht lezen is nog gevaarlijker. Quote:
|
#12
|
|||
|
|||
Slooperij heijnen abi?
|
#13
|
|||
|
|||
Wat bedoel je precies?
|
#14
|
||||
|
||||
Misschien overheen gelezen maar welke kleur word hij ?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Parelmoer wit zilver metallic en de motorruimte word goudbruin mica. Lol: |