#1
|
||||
|
||||
Vliegwiel bouten vr6 dolgedraaid????
Hallo
Ik ben mijn vliegwiel aan het demonteren en is er 1 boutkop dolgedraaid. Nu kan ik er wel een moer op lassen maar ik vraag me af of dat wel verstandig is ivm met stroom door je lagers etc.. Hebben jullie nog andere tips?
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#2
|
||||
|
||||
Hamer en stevige beitel dan kan je de bout loshakken. Eventueel ook een beetje warmstoken.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#3
|
||||
|
||||
Dan bedoel je met de beitel langs de zijkant van de kop tegen de klok in los beuken
Maar ook zulke klappen zijn eigenlijk slecht voor de lagers.
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#4
|
||||
|
||||
Wat denk je wat voor klappen een motor krijgt als hij draait? Beuken zal wel meevallen, beetje verhitten en dan schrikt hij wel los.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat is ook weer zo Ga het van de week proberen om een beetje te verhitten.
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Goed inspuiten met wd 40, je zou het met een linkse tap kunnen proberen. Zelf heb ik een setje van ridgid. Werkt perfect |
#7
|
||||
|
||||
Vooral niet warm stoken!
Dat doe je alleen als het om een bout gaat waarbij je het omhulsel kunt warm stoken,en dat gaat in dit geval niet. Je hebt ook geen moker nodig, maar een gewone hamer en veel geduld en handigheid. Succes. |
#8
|
||||
|
||||
Warm stoken kan wel hoor. Soms krijg ik een bout niet los of hij breekt dan las ik er moer op. Meestal kan ik hem dan met de hand al los krijgen. Door de warmte word je bout langer.
Maar boren in een 12.9 bout gaat dat? Heb ik geen ervaring mee.
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#9
|
||||
|
||||
Linkse tap is een optie maar wel gevaarlijk,als deze afbeekt dan heb je een probleem omdat deze zo hard zijn.
Zou zoals al gezegd is de bout proberen los te slaan. |
#10
|
||||
|
||||
Inspuiten en met een pen en hamer tegen tikken zodat die losser schrikt helpt bij mij wel vaker. Maar dat is nu dus te laat.
Ik weet niet wat voor bout het is, maar als het een inbus is, probeer ik altijd een torx of 12kant. Gewoon rustig er in tikken en dan pas draaien. Lukt dit ook niet, dan boor ik meestal eerst een gaatje van 3mm(niet te diep, ongeveer even diep als de kop) en daarna boor ik de kop weg met een verzinkboor. Kruipt veel tijd in. Heb ooit 1,5u op 1 breekpunt geprobeerd. Schroefdraad was wel niet beschadigt dus dat loonde wel een beetje. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
In dit setje zitten speciale boren voor het boren van gehard staal. Vaak met het boren kan de spanning weg succes |
#12
|
||||
|
||||
Met een dremel en kleine slijpschijfjes is het ook zo gedaan.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#13
|
|||
|
|||
sleuf inslijpen en dan met de slagschroevendraaier
|
#14
|
||||
|
||||
Flinke klap op de kop en dan met een scherpe beitel lostikken.
|
#15
|
|||
|
|||
Gewoon m10 moertje erop vastlassen en losdraaien kan zonder problemen en maakt niks uit voor de lagering.
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
? Als je de stroom door de lagers laat lopen maakt dat wel degelijk uit voor de lagers, ergens zullen ook deze een smeltverbinding maken omdat alles geseald is door een laagje olie. Warm stoken daar lijkt mij ook niet al te goed ivm je krukas-keerring Boren wel erg goed uitkijken dat je in het midden blijft en niet de schroefdraad gaat raken (ook meer naar binnen toe) Voor de rest gewoon scherpe beitel en een begin makeen tikken, beitel scherp maken en tikken.. Etc etc
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#17
|
||||
|
||||
Ik mag aan nemen dat hij al los is
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#18
|
|||
|
|||
Herm, ik twijfel echt niet aan jouw kennis en kunde maar neem maar van mij aan dat als je daar met twee hechtjes een moertje op last de lagering hier echt geen nadeel van ondervind
|
#19
|
||||
|
||||
Je kunt toch de massa gelijk op het vliegwiel zetten mocht je willen lassen?
Dan heb je geen stroomloop over je lagers. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Hij is inderdaad al los Heb het geprobeerd om hem los te tikken met hamer en bijtel maar dat ging niet. Dus toen maar een m16 moer er overheen gelegt en vast gelast. Aarde klem direct op de moer gedaan. Maar bedankt voor alle tips jongens
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |