#261
|
|||
|
|||
Dat weet ik eigenlijk niet, had later bedacht dat het wel aan een te hoge turbo druk zou kunnen liggen, reed rond met 1,5 bar zonder interkoeler, ben er pas bij de tdi achter gekomen dat er nog een n75 klep tussen moest om de druk te regelen.....
|
#262
|
||||
|
||||
Quote:
krukaspoelie losgelopen dus.aaz heeft geen n75 klep ook,trouwens.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#263
|
||||
|
||||
Caddy tdi
|
#264
|
||||
|
||||
Zo dan wat is hier dan gebeurd
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#265
|
||||
|
||||
Tandempomp kapot. Even stukje achtergrondinfo van het web;
''Een pompverstuiver TDI heeft twee brandstof opvoer pompen. Eén in de tank om de diesel naar de motor te transporteren, En dan nog de tandempomp, aan de zijkant van de cilinderkop, aangedreven door de nokkenas. Het woord tandem zegt het al: Deze pomp heeft een dubbele functie: A) Vacuumpomp voor de rembekrachtiger. B) Het opvoeren van de brandstofdruk voor de pompverstuivers, in de cilinderkop, tot ongeveer 20-Bar. Deze tandempomp is toch een zwakke schakel in een pompverstuiver TDI. Gaan regelmatig kapot, ze gaan inwendig lekken. Motorolie, nodig voor het smeren van de pomp, vermengt zich met diesel. Dat vinden die pompverstuivers niet zo fijn, je motor gaat er een stuk beroerder van lopen. Hij geeft hier geen storingscode voor aan. Tevens wordt de motorolie behoorlijk schraal, er zit immers diesel in vermengt.'' Dit laatste is dus aan de hand geweest. |
#266
|
||||
|
||||
hoeft niet.wij hebben dit zeer vaak bij de hand,en afpersen van de tandempomp leert dan dat daar niets aan mankeert,maar het probleem zich bevindt in de uitgesleten Pd-passing.enige remedie is dan een nieuwe cilinderkop.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#267
|
||||
|
||||
Quote:
Ow.. lekker. Schijnt best veel te gebeuren.. |
#268
|
||||
|
||||
Quote:
klopt,wij leveren of monteren in ieder geval 10 nieuwe PD koppen per week.een enkele keer komt iemand er af met een duopomp,maar meestal is de kop ook dan al ver heen.is niet de beste uitvinding van vw ooit,om het netjes te zeggen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#269
|
||||
|
||||
Ze gebruiken ze nu toch ook niet meer?
Wel fijn, mijn A3 heeft een pompverstuiver motor |
#270
|
||||
|
||||
Gerben, jou verhaal geldt toch alleen voor de 2.0 TDI/SDI pompverstuiver motoren? De 1.9 pompverstuivers hebben dit niet (tenminste, ik heb het nooit gehoord).
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#271
|
||||
|
||||
Quote:
ze hebben het allemaal,van 1.2 3L tdi tot 5.0 V10 tdi......
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#272
|
||||
|
||||
Shit, fohn ontploft ;
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#273
|
|||
|
|||
die vertoonde vast al eerder kuren
|
#274
|
||||
|
||||
Ik dacht al: wat zit je haar leuk!
|
#275
|
||||
|
||||
Vorige week klapte ineens m'n motorblok tegen m'n schutbord aan
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#276
|
||||
|
||||
|
#277
|
||||
|
||||
Auwww
|
#278
|
||||
|
||||
Zo te zien een smallblock. Oorzaak klep erin ofzo? Damn, tijd voor een nieuw onderblok.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#279
|
||||
|
||||
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#280
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.herculesig.de/PDF/kolbenschaeden_de_web.pdf op 31 staat het 1 en ander beschreven wat de oorzaak kan zijn.. |