#1
|
|||
|
|||
Mk4 R32 blok in Mk4 2.8 V6 4Motion
Zoals de tittel het al zegt.
Ik ben Joel, woonachtig in Belgie. Heb een Mk4 2.8 V6 en wil hier een R32 blok in. Iemand ervaring met dezelfde engine swap. Uitleg wat ik noet veranderen. Heb al gehoord dat er weinig tot niets moet verandert worden, omdat de blokken sterk op elkaar lijken. Versnellingsbak zou hetzelfde zijn. Graag dus info. Thx guys!! |
#2
|
||||
|
||||
even in het mk4 gedeelte zoeken naar gerardmk2vr6 die heeft een 1.6 naar r32 swap gedaan
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88368 deze |
#3
|
|||
|
|||
Letterlijk: motor vervangen met motorkabelboom en ECU, de rest is idd precies hetzelfde...
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Dus dit komt gewoon neer op plug and play? Ik zoek dus een R32 blok met kabelboom en ECU, thats it? Zijn de motorsteunen ook hetzelfde? Ik ben niet zo een kenner van dat soort zaken , vandaar dat ze me naar Volksforum gestuurd hebben. Ben een Cleaned member en ben gestuurd door een Cleaned member. Last edited by Joel_V6 : 21-04-2013 at 21:57. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ok, maar je kan een 1.6 blok niet vergelijken met mijn 2.8 blok. 1.6 verschilt enorm veel he met een R32. 2.8 blok is dan naar het schijnt bijna hetzelfde als het R32 blok. Maar toch bedankt voor de info. |
#6
|
|||
|
|||
als je een mk4 r32 motor pakt kun je zelfs je draadboom laten zitten ff motor wisselen, en de ecu van de mk4 er in pluggen en klaar ben je, pak je een mk5 motor zit er iets meer werk in, aangezien je je gaspendaal dan ook moet veranderen en een paar draadjes om moet pluggen van de ecu.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#7
|
|||
|
|||
ligt er trouwens wel aan wat voor een 2.8 je hebt kwa bekabeling bedoel ik dan, als je nog het type hebt met dis bobine moet je wel de bedrading vervangen.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is nog beter. Dan heb ik kabelboom en ECU van de mk4 r32 niet nodig? Ik kan dus mijn kabelboom en ECU gebruiken? En het spruitstuk en uitlaat, zijn deze hetzelfde? Zijn de motorsteunen ook hetzelfde? Thx |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
mijn 2.8 is van 2000. Hoelang duurt zo een swap? |
#10
|
|||
|
|||
Ik denk dat je zo'n 2 volle dagen bezig bent, als er niks tegen zit. Ik denk wel dat je de brandstof pomp van een r32 zou moeten kopen en de ecu.
|
#11
|
|||
|
|||
@ kevinverst aan denken hebben we niks 2 dagen is erg krap, denk niet dat je al eens een complete motor uit een r32 hebt gehad , [heb je posts ff bekeken weet eigelijk wel zeker] en je moet alles hebben liggen en zekers niks tegen zitten. je kunt je kabelboom ook niet weer gebruiken als je dat bedoelt. of je moet nieuw type hebben je bent een complete motor nodig van een r32. met aanbouwen delen. en niet een bij elkaar geraapt zooitje, dan word het niks.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. Last edited by Pewi Vwteam : 17-05-2013 at 22:13. |
#12
|
||||
|
||||
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
sorry maar de newbee,s die denken en lezen teveel op internet. op een enkeling na.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Leg eens uit waarom je denkt dat een brandstofpomp van een R32 zou verschillen van die van een 2.8? |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#16
|
|||
|
|||
Zijn maar een paar mensen dat ik weet dat er echt wel iets van kennen blijkbaar.
Het is moeilijk een degelijk en volledig R32 blok te vinden. Maar heb tijd. |
#17
|
||||
|
||||
Mk4 R32 BFH motoren zijn eigenlijk al helemaal moeilijk te vinden want zijn veel minder van gemaakt dan de Mk5 BUB van de BFH zijn maar iets van 5000 wereldwijd gemaakt
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#18
|
|||
|
|||
ik weet nog wel 2 bfh motoren te liggen alleen zijn deze niet compleet, dus puur en alleen het blok.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Ja ok. Eentje weet ik ook staan op marktplaats. 1950€ alleen het blok. Maar dan nog eens tellen dat je de rest moet kopen. En plaatsing. Komt het dan niet duur uit. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Wat had je verwacht? 500 euro en een glaasje ranja voor diegene die het blok erin zet? Sorry hoor, maar een motorombouw zoals deze is zelden een koopje...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|