#1
|
||||
|
||||
Golf 4 TDI LMM/N75 probleem!
In december al de LMM vervangen. Nu ging hij vorige week weer stuk, dus nieuwe gemonteerd. Deze nieuwe deed het perfect, tot vanochtend. Zou de Afsluitdijk op draaien, voelde hem inhouden en de hele dag hetzelfde probleem als eerst.
Zonet weer uit laten lezen, zelfde foutcode [16485]. Sterk verminderd vermogen. De oude LMM is teruggegaan, garantie, maar als die nog bij de onderdelenboer ligt gaan we die eerst weer eens monteren, misschien ligt de fout heel ergens anders. Die dingen horen niet in 3 maanden, of zelfs een week, stuk te gaan Vacuümslangetjes van de N75 klep hebben we al nagekeken, die zijn nog wel goed. Vandeweek als ik een avond vrij heb deze lijst maar eens doorspitten: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16485.html Of hebben jullie betere tips? Het gaat om een Golf IV, 90pk TDI, motorcode AGR. |
#2
|
||||
|
||||
Gaf de lmm verkeerde waardes door? (uitgelezen tijdens rijden?)
Nieuwe lmm origineel of imitatie? Geen open/geolied filter? |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, mijn monteur had wat uitgelezen en riep de hele tijd: Hier klopt niks van Luchtfilter gechecked, die is in orde. Nieuwe LMM, volgens mij imitatie, zelfde als in december. |
#4
|
||||
|
||||
N75 klep kun je weinig aan zien als deze niet via vag com word uitgelezen , deze klep geeft wel vaker problemen !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Ook zonder dat hij een foutcode aangeeft? Bij het uitlezen gaf hij die klep niet aan... |
#6
|
||||
|
||||
Die van mij gaf ook geen foutcode aan ,maar was wel stuk
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Maak een log van 003 008 en 011 en plaats die hier
|
#8
|
||||
|
||||
Log moet ik even kijken hoe we dat gaan doen, kom ik op terug.
Gisteren de voltages van en naar de LMM stekker gemeten, die zijn in orde. |
#9
|
|||
|
|||
Anders even een Vagcom-kabel kopen voor 10-15 euro, dan kun je een log maken en dan weten de experts je meer te vertellen. Verdient zich makkelijk terug, die paar centen en dat beetje moeite! Succes!
|
#10
|
||||
|
||||
Zal ik eens naar kijken! Scheelt op en neer rijden om uit te laten lezen en kan ik mooi beslagen ten ijs komen
|
#11
|
||||
|
||||
Mep eerst je kat maar eens leeg, grote kans dat daar je probleem zit.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
??? Bij een probleem laadrukregeling en bovendien een TDI?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#13
|
||||
|
||||
IMi LMM`s gaan ook redelijk vaak stuk
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#14
|
||||
|
||||
Heb je de Bosch of Pierburg LMM Eibert? De Pierburg versies gaan namelijk minder vaak stuk dan de Bosch broertjes
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Wanneer je kat aan diggelen ligt, wat nog wel eens voorkomt, kan je turbo zijn gassen niet kwijt waardoor er teveel druk wordt opgebouwd. Zie ook de uitleg bij de foutcode op Gerrit's site. |
#16
|
||||
|
||||
Moet zeggen dat ik dat nog niet gezien heb op een TDI, maar goed, wie ben ik
En de verklaring klopt ook gewoon
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#17
|
|||
|
|||
En is er hier al wat meer bekend?
|
#18
|
||||
|
||||
Nee nog niet. Die tips even nazoeken, maar van beide kanten nog weinig tijd gehad er echt even in te duiken.
Er zit een Bosch LMM op. Of het nu een Chineze namaak is met een Bosch logo of zoiets, dat weet ik dan weer niet. |
#19
|
||||
|
||||
Kan toch een maandagochtendproduct zijn. Er zit er altijd wel 1 tussen die direct weer stuk gaat. Kan gebeuren.
Anders even uitlezen bij de dealer? Stukje extra leesvoer: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16485.html De N75 hoor je vaak tikken als die niet goed is.
__________________
Batracer , leuke online racegame. Last edited by Ebut : 17-05-2013 at 00:14. |
#20
|
||||
|
||||
ik heb ooit de N75 klep stuk gehad. zelfde probleem. boordcomputer resetten en hij deed het weer even. nieuwe klep en nooit meer last van gehad. VAG-COM kon dit niet uitlezen btw. vervsang ook gelijk de slangetjes van en naar je N75, kan nooit kwaad.
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |