|
||||
|
||||
Goed bezig ronnie
|
|
||||
|
||||
Dank je..
|
|||
|
|||
Quote:
Toevallig een afschuwelijke zwarte polo 6n0 of een blauwe? ( Waren vrienden van elkaar) Want die mafkezen gingen ook burnen en proberen te driften op een grasplek achterin op het meetingterrein in faak. Wij stonden daar ook met auto's en toen samen met nog een paar gasten ze toch even vriendelijke verzocht op te rotten voordat er gewonden gingen vallen. Eikels. De stenen vlogen om je oren. En er stond heel veel dik spul waar ze die onzin uithaalden. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik het goed begrepen heb van Mario Moser is dit een Oostenrijker die gewoon met een ongekeurd Duits Nummerbord rijdt. Er zitten ook geen plakketten op dit nummerbord
|
||||
|
||||
Hoe zit dat eigelijk met die tijdelijke kentekens? Viel me op dat veel Duitsers vooral de mannen met vermogen een tijdelijk kenteken hadden. Dus een kenteken waarop je een datum zag staan. Heeft dit te maken met de TUV, zodat het niet gekeurd hoeft te worden oid?
|
||||
|
||||
Zomer auto's
|
||||
|
||||
Quote:
Ben ik ook wel benieuwd naar! Iemand meer informatie?
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
Quote:
Rechts op het kenteken staat het maand tot maand waneer ze op de weg mogen. Het derde kenteken dus
|
||||
|
||||
Thanks, enig idee hoe dit dan zit met keuring enz?
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
Quote:
Gewoon elk jaar netjes keuren Edit: met dit kenteken is schorsen en verzekering stilzetten niet nodig dat gaat allemaal automatisch.
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!! ---------------------------- VW golf mk1 16VG60 RS in the making AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily WWW.KLEENFREAKS.NL Last edited by brabomk1g60 : 12-05-2013 at 12:05. |
|
||||
|
||||
Quote:
Het kenteken met het gele balkje aan de rechter zijkant is een tijdelijk kenteken Deze kun je gebruiken om een NIET gekeurde auto van a naar b te rijden tot de aangegeven datum in het gele vlak. Ook heb je kentekens met rode letters. Met begin cijfers 06 of 05 Bijv BOR 06775 of BOR 05775 is een garage plaat en mag er ook zonder keuring gereden worden. Ook heb je kentekens met rode letters Met begin cijfers 07 Bijv BOR 07775 dit is 1 kenteken wie je mag gebruiken bij meerdere oldtimers echter moeten deze wel elke 2 jaar de TUV keuring ondergaan. |
|
||||
|
||||
Het vijfde kenteken was idd veel te zien op auto's met vermogen. Nu snap ik ook waarom, vanwege de Tüv dus
|
||||
|
||||
Quote:
Helemaal mee eens! Dat turbobocht gebeuren is vragen om grote problemen, dan moet je ook niet verbaasd zijn dat de politie hier keihard tegen op probeert te treden. Je zal er maar wonen en he-le-maal niets met auto's hebben, maar wel een week of 3 iedere dag en avond een grote drukte en geluid overlast voor je deur hebben. Er wordt ( na mijn idee) de laatste jaren vergeten dat het gebied rondom de Worthersee gewoon bewoond wordt en het geen evenementen terrein is. Er gelden hier gewoon wetten en regels, er wonen hier gewoon een heel jaar door mensen, die wellicht niets met onze hobby op hebben, je bent er te gast, gedraag je daar dan ook na... Ik ben benieuwd hoe de gemiddelde Nederlander zou reageren als er een paar duizend Oostenrijkers besluiten het erg leuk te vinden om 3 weken lang met een rot gang door jouw straat of dorp te scheuren. Dit tot laat in de nacht, onder luid gejoel van over het algemeen aangeschoten publiek, die staan te pissen in voortuinen en gemeente groen, de vele blikken bier wel mee heen kunnen nemen, maar verwachten dat als deze blikken leeg je ze gewoon kan laten liggen... Ben echt benieuwd of de gemiddelde Nederlander dan zijn kinderen met een gerust gevoel naar school laat gaan, zijn vrouw nog rustig boodschappen laat doen of de hond uit laat... Ik vindt het echt niet gek, dat de politie steeds meer en harder optreed. Het echte treffen is tenslotte maar 3 dagen, als wij het nodig vinden dit op te rekken tot 3 tot 4 weken, en wij in die 3 tot 4 weken maar lekker lopen te gassen en van iedere parkeerplaats een meeting terrein maken, kan je er op wachten tot er maatregelen worden genomen.
|
||||
|
||||
spijkers met koppen die laatste
mijn haren komen recht als ik de golf 2 van turbo gockel of bar tek zag knallen maar diep van binnen weet je dat dit niet kan op de openbare weg. probeer anders maar even op een nederlandse meeting een burn outje te trekken, wordt je onmiddelijk verwijdert van het terrein. maar in oostenrijk, tja niet meer dan normaal volgend jaar ga ik niet met de daily maar als het goed gaat met de golf 1. nog geen boetes gereden de laatste jaren en ben ook van plan me aan iedere snelheid en regel te houden. en dan wordt het erg jammer dat je ook dan aan de kant wordt gezet met je golfje 1 waar je jaren bloed zweet en tranen voor hebt gelaten. meestal door de onvriendelijke polizei, die alsmaar strenger en strenger wordt door dit soort voorvallen... ook leuk zijn de prijzen die echt serieus de hoogte in gaan. flesje drank koste in de ENI eerst 18€, enkele dagen erna 24. het geld zien ze dus wel graag komen... |
|
||||
|
||||
Dat de prijzen omhoog gaan is ook wel te verklaren...
Meer inzet van personeel, meer diefstal, meer vernielingen, meer beschadigingen, dat moet ergens van betaald worden... De klanten die de uitbater de rest van het jaar heeft, (de dorpsbewoners) die blijven weg, en gaan in de stad boodschappen doen, zij kunnen ten slotte hun auto niet kwijt tussen alle VW's op "het meeting terrein". Ik sprak verleden jaar de eigenaar van een supermarkt in Portschach, deze zit echt niet te wachten op het VW publiek, en zou het liefste de zaak dicht gooien tijdens de Worthersee tour. Nu kan dat eventueel voor 3 dagen, maar ja, tegenwoordig is het dus al 4 weken, en dan wordt het toch een heel stuk lastiger de zaak dicht te houden. Tuurlijk wordt er nog genoeg winst gemaakt op de VW klanten, maar we worden echt niet meer met open armen ontvangen zoals voor een jaar of 10 terug. Het bonnen schrijven van de politie werkt natuurlijk net zo... Al het inzet van extra personeel, vaak uit het hele land opgetrommeld, moet ergens van betaald worden. Voor 3 dagen in een dorp zijn de kosten te overzien, voor 4 weken in een uitgestrekt gebied is het wederom een ander verhaal. Daarbij werkt het natuurlijk als een ontmoedigingsbeleid, veel bonnen schrijven in de weken ervoor, en dan maar hopen dat ze volgend jaar op de datum zelf komen, of "lekker" thuis blijven. Zoals het aan "der See" de laatste jaren gaat en verloopt, gaat het ten onder aan zijn eigen "succes". Verleden jaar en dit jaar was het voor de organisatie al moeilijk om alles rond te krijgen. Het nieuwe bestuur van Karintien wilde de stekker er al uit trekken, o.a. wegens schade aan milieu, kosten, overlast enz. Maar ja, wij denken, we rijden in een dikke auto met nog dikkere wielen, wie maakt ons wat...
|
||||
|
||||
Moraal van ut verhaal....
Gedraag jezelf zoals je dat thuis ook zou doen (tenzij je zo'n randdebiel bent) en als we dat allemaal zouden doen dan zouden de mensen daar ook absoluut geen probleem ermee hebben dat we daar 3 weken lang geld uitgeven maar ons juist verwelkomen. En hou je aan de regels daar zoals de 11 CM BODEMVRIJHEID!! iedereen klaagt erover maar iedereen weet al jaren dat ze het daar gewoon NIET accepteren als je lager rijdt. Dus ik zou liever zien dat er groepen het voortouw nemen om in overleg te gaan met de politie en gemeente hoe we het treffen weer in oude glorie kunnen herstellen i.p.v. het boycotten of verder klagen over de politie want laten we eerlijk zijn dit jaar waren er 140000 mensen geweest en laten er nu max 10000 boycotters zijn straks dat zal dus weinig uitmaken.
|
||||
|
||||
Is wel spijtig om zulke dingen te moeten lezen maar kan me er wel in vinden.
en de 11cm bodemvrijheid is niet alleen daar kijk maar naar ons apenlandje
|
|||
|
|||
Dit was jaren geleden ook het geval in Castrop-Rauxel(Vw-forum) ook onder gaan aan zijn eigen succes!
|