#1
|
|||
|
|||
jardo
Hallo volks drivers
ik ben Jardo, ter wereld gekomen op 11-07-92 ik heb 4,5 jaar gewerkt bij vw en audi hier in Dronten nadat ze daar schoonmaak hebben gehouden vanwege niet genoeg werk... beetje vanalles wat gedaan voor 2 jaar.... en nu werk is savonds nog bij postNl in Zwolle druk bezig met solliciteren her en der maarja "crisis" genoeg ge-ouwehoer... tijd voor wat geschiedenis over mijn vervoer ik ben begonnen met special paint aeroxjes mijn eerste auto was een golf 1 cabbie USA... halfjaar voordat ik 18 zou worden aangeschaft met 1.8 gli met andere versn. bak. veel geld aan kwijtgeraakt PICTURE TIME: 4 verschillende sets velgen gehad, beige leren corrado interieuer erin gebouwd.. en nog het een en ander gedaan toen kwam de winter eraan..... en dan ga je niet in een 85-er cabbie rijden.... DUs koop je eeeeenn.... BMW 325I Vanos met 192 pk... om de winter "leuk" door te komen ( ik had net half jaar mij rijbewijs ) ondertussen ook nog een polo coupe van een collega "erbij"gekregen... gewoon om gek mee te doen ( dus had ik 3 auto's ) cabrio stond vaker stil dan dat ik er van kon genieten bmw verbruikte teveel en met de polo gooide ik "afval"brandstof in van t werk, wat mensen verkeerd hadden getankt polotje na 3 maand naar de sloop gedaan golf na 1,5 jaar verkocht dus zat ik nog met een dure bmw Lupo erbij gekocht... ik wou de bmw niet weg doen.... was echt nieuwstaat dus een lupo... 1.4 16v. airride veel handgemaakte cosmetica foto met vr6 van maat van me hier met de R5 Gtt die later ook van mij werk maar dat verveelde... ik had dus 2 autos die allebei al af waren naongeveer een half jaar lupo en bmw 325 igehad te hebben de 325i ingeruild op een E30 324TD uit 86... grootste fout van me leven. wielkasten hadden de paar metalen stripjes tegenaan geplamuurd zodat ie hard leek... dorpels ook rot. heel veel problemen mee gehad uiteindelijk t motorblok in de soep ander blok gevonden, bezig met de transplantatie... glij ik met de luup door olie bij de stoplichten bij zwolle door op een trekhaak van een station lupo verkocht met schade ( ik verveelde me toch omdat ie al af was en ik geen geld had om m op te knappen ( bmw zoog al het geld op )) toen maar tijdelijk een cuore rijden todat de e30 het weer deed foto's van de bmw zoals ie uiteindelijk was: ik kocht m met 3 kleuren wit na wat las werk was ie 4 kleuren wit... toen maar zelf matt wit overgespoten cuore na 1,5 maand verkocht aan een Pool van t werk ondertussen een Renault 5 GTT overgekocht van een vriend van me om op te knappen. ik heb een hekel aan franse autos maar zo'n r5 Gtt is toch wel een uitzondering... niemand verwacht zo'n koekblikje zo snel helaas in een jaar tijd alleen nieuwe remmen op gezet en een interieur van de sloop omdat me geld nog steeds naar de bmw bleef gaan uiteindelijk verkocht en dus zat ik nog met de bmw die sinds een paar weken geruild bij een autobedrijf uit Heerenveen. Seat Ibiza FR TDI 130pk. uit 2007. ik zou 3e eigenaar worden... kom ik er thuis achter dat de 2e eigenaar ook uit Dronten komt en dat de auto gechipt is naar ongeveer 160 paardjes en 360 Nm... zit geen uitraai bij maar wil ik nog wel doen. inmiddels al praatje gemaakt met vorige eigenaar... hele toffe gozer. hij vertelde me dat de 1e eigenaar leasemaatschappij was . de handelaar han al allerlij carbon details er vanaf getrokken zoals op de bumper en spiegels maar dat zit er alweer op spiegels is niet zo heel goed gelukt maar word nog overnieuw gedaan hier een lijstje wat de vorige eigenaar al had gedaan: Remklauwen zwart. met Rode FR sticker erop. Velgen matt zwarte plastidip carbon seat logos cup lip gemonteerd voor gechipt bij bullpower weitec verlagings veren Wat heb ik afgelopen 2 weken gedaan nu ik toch thuis zit: audio installatie ( die nog steeds uit de 1e golf mee gaat ) carbon op de spiegel kappen carbon cup lip en op de voor en achterbumper uitlaat sierstuk van roet ontdaan nieuwe mistlampen besteld ( rechts was reflector weggesmolten, links zat barst in ) rechts inmiddels binnen en geel gemaakt ( links was kapot bij aankomst ) carbra besteld om de steenslag te bedekken... ja word nog hersteld... maar ja zonder fulltime baan nog maar geen grote uitgaven doen bass controller van hifonics versterker en extra 12v aansluiting gemaakt in het kapje waar normaal bediening voor stoelverw. zit gespeelt met stickerbomb folie dingen wat ik nog wil doen.... als ik zekerheid heb mbt. inkomen. cupra spoiler steenslag herstellen en rondom kleine schades hestellen dak zwart maken... waarschijnlijk met plasti dip velgen ook opnieuw met plasti dip doen maar dan met glossifier voor glans... en misschien metallic spiegels overnieuw doen... door bedrijf laten carbon wrappen... of zelfde als velgen en dak gaan 'plasti dippen' stijlen tussen deur en raam ook 'plasti dippen" misschien verder verlagen.. schroefset / air misschien gouden wielen. maar voorlopig kunnen de FR wielen prima door bij aankoop: Edit: foto van mijn luup en de Renault toen ie nog van me maat was Tips en commentaar zijn welkom groeten Jardo Last edited by jardo : 26-04-2013 at 14:09. |
#2
|
||||
|
||||
Welkom (tegen iemand zeggen die al langer geregistreerd is dan mezelf)
leuk om door te lezen, benieuwd naar de foto's van je seat! |
#3
|
|||
|
|||
Welkom. Leuk verhaal!
|
#4
|
||||
|
||||
welkom.
mooi verhaal idd,alleen als je van juli 92 bent,en je hebt nu 7jaar werken achter de rug,ben je op je 13e aangenomen bij Huijgen?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
|||
|
|||
en zoals ie er nu bij staat:
seat logo hier nog met ontbrekende mistlampen met carbon, schoon uitlaat sierstuk, en stickerbomb kentekenplaat houder |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
ja t zal me 14e geweest zijn... auto wasser en na een jaartje snuffel stage als assistent monteur en daarna stage, vakantie werk en zo verder gerold naar 2e automonteur... op me 15e "reed ik daar al auto" wel binnen de hekken hoor ik heb op me 16e als eerste in de scirocco mk3 "gereden" een dag of 2 voor de officiële introductie. brand new net van de vrachtwagen af... of ik m even naar achter wou rijden door de werkplaats heen BIG SMILE natuurlijk Last edited by jardo : 26-04-2013 at 13:17. |
#7
|
|||
|
|||
net stonden de mannetjes van GLS voor de deur...
hier dus met 1 gele mistlamp... de ander is retour snel de motorkap gewassen en droog gemaakt voordat de volgende bui er weer aankwam helaas bedekt ie net niet de grootste doorn in me oog dusja.....SAVE ALL THE MONEY!!! voor een bezoekje langs de uitdeuker / spuiter Last edited by jardo : 26-04-2013 at 15:51. |
#8
|
||||
|
||||
Om eerlijk te zijn zou zo`n motorkapbra mij veel meer storen dan een beetje steenslag....
Welkom trouwens! Mooi Seatje!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
snap ik... ik vond t 2 jaar terug ook niks.... maar ben van mening veranderd k vind t met dat rode wel leuk staan... en t was in mijn ogen niet een "klein beetje" steenslag overal schades in blanke lak er ook sommige door t rode heb zelfs paar bruine plekkies |
#10
|
||||
|
||||
Dan valt dit inderdaad minder op ja.....
Ieder z`n ding! Zwarte spiegels staan hem iig ook een stuk beter zo
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
|||
|
|||
Flinke verzameling auto's heb je al gehad/versleten..
Renaultje 5 is zeker leuk speelgoed |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
zeker, ook erg leure reacties mee gehad ook al zag ie er niet uit.. t is gewoon de bekentheid, mensen beginnen al met: is dat een echte renault 5 GTturbo? oooh mooi, Vroeger....... blabla hele verhalen 1 x zelfs met een ouwe agent gepraat tijdens alcohol controle terwijl me uitlaat op 2 plekken net na de turbo los zat... vond ie niet zo erg.. omdat k de auto net een halve dag had. maar k moest er wel wat aandoen
__________________
ik stel me even voor Fast Driving doesn't Kill... Its the Stopping that Hurts HorsePower is how fast you can hit the wall Torque is how far you can take the wall with you. |
#13
|
|||
|
|||
vandaag kreeg ik na 4 maand eindelijk me rijbewijs terug
dus vannochtend eerst even alle stof er vanaf gewassen. ook maar even foto's gemaakt van de steenslag geen hele duidelijke foto maar alle lichte puntjes zijn dus allemaal echt duidelijke plekken. vandaar de Bra en nog foto's met gele mistlampsch hier is het rode FR loge op de klauw ook mooi te zien
__________________
ik stel me even voor Fast Driving doesn't Kill... Its the Stopping that Hurts HorsePower is how fast you can hit the wall Torque is how far you can take the wall with you. |
#14
|
|||
|
|||
Die hoodbra vind ik 'm persoonlijk niet zo mooi staan.
|
#15
|
|||
|
|||
Dikke wagens!
Haha die e30 is geweldig
__________________
MK2 Jetta Coupe 1.8 GL '88 - Borbet type A |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
ik vind t wel jammer dat ik m weg gedaan heb... zoveel verschillende leuke reacties op gehad maar na een jaar al me geld op te zuigen moet er maar eens een eind aan komen he? hier nog een paar voor de liefhebbers van ratz/hoodride hoe je t noemen wil bijj aankomst... 3 kleuren wit... niet tezien op foto samen met de lupo ( lupo op wintervelgen ) na een week: bijna eind resultaat: uiteindelijk nog versiert met extra lampen en gele smily grootlicht veel mensen dachten dat t een sticker was omdat ie half gespoten was ja jullie zien t goed... toen me blok in de soep was gelopen tijdens de hart-transplantatie maar even de moeite genomen om motor ruimte roze te maken en motorblok helemaal zwart... matchte wel leuk met de velgen
__________________
ik stel me even voor Fast Driving doesn't Kill... Its the Stopping that Hurts HorsePower is how fast you can hit the wall Torque is how far you can take the wall with you. |