#1
|
|||
|
|||
Bosch Motorsport Mengenteiler
Aangeboden:
Een mega zeldzame Bosch/VW Motorsport Mengenteiler. goed voor 200+ pk. partnummers: VWMS B436104574 B438122028 Omdat een prijs verplicht is €1500,- Last edited by chrisr : 02-05-2013 at 21:41. |
#2
|
||||
|
||||
en waaraan ga je mij vertellen dat dit uiterst zeldzaam is en 200+ pk ga krijgen?
|
#3
|
||||
|
||||
Ben ik ook wel benieuwd na. graag meer informatie van hoe en wat ik kan ook wel een onderdeel aanbieden en zeggen dat het zeldzaam is.
|
#4
|
|||
|
|||
Deze reacties zeggen toch al meer dan genoeg.
Als het iets was wat iedereen kent doordat het zoveel te verkrijgen was dan hadden jullie de vraag niet gesteld. Ik zal dit weekend eens zoeken of ik nog eventueel ergens wat extra info kan vinden. |
#5
|
||||
|
||||
Volgens mij zat er op de Porsche 924 turbo ook zo eentje..
Maar ff for the record... dit zo op je 139pk 16V schroeven gaat je geen 200+ pk opleveren hoor Edit; http://www.clubgti.com/showthread.p...l=1#post1950091
__________________
Alain Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Jongens, op de foto kan je goed zien dat de conus waar de klep in rust veel breder is, daar door heb je bij een bepaalde gevraagde luchthoeveelheid minder lifthoogte van de klep.
Het gevolg is tweeledig, de mengeteiler geeft bij laag toerental op minder lifthoogte van de luchtweegklep al voldoende brandstof en er is dus meer luchthoeveelheid nodig om de klep in de hoogste stand te krijgen en de brandstof is hier op aangepast. Normaal gesproken kan een 16v mengeteiler tot ongeveer 160 pk leveren. Deze kan meer lucht meten en brandstof bijmengen tot 200+pk. Als er met meer slagvolume en andere nokkenassen gereden wordt kan deze mengeteiler dit bijhouden. Met een gewone mengeteiler kan de motor op hogere toerentallen dus arm lopen en kapot gaan door een arm mengsel. Deze mengeteiler is plug and play voor een 16v. Dus geen aanpassingen aan brandstofdruk en of een extra injector (koudstart). |
#7
|
|||
|
|||
man in een dorp verder draaide ze zelf voor op zn bmw m3 met turbo ....is geen exactte weten schap idd ,,,,maar voor dat geld ....kocht ik kugelfisher en nie een een productie bosch ding
__________________
quintus.....de grote race |
#8
|
||||
|
||||
@ area51
De Porsche 924 turbo mengeteiler is dit in ieder geval niet. Deze heeft het voordeel dat er in deellast gewoon goed zonder hoog brandstofverbruik gereden kan worden. Dit is lastiger met de Porsche mengeteiler. Voor het vermogen is het zo dat de motor het vermogen moet kunnen leveren en dat de motorsport mengeteiler ervoor zorgt dat de motor zijn vermogen kan leveren en niet arm gaat lopen, en dus kapot kan gaan. |
#9
|
||||
|
||||
Wat betreft de kugelfisher injectie, dit is heel moeilijk af te stellen omdat de brandstofnaald hiervan een bepaald profiel moet hebben om op bepaalde toerentallen de juiste hoeveelheid brandstof te leveren. Dit is voor iedere motor weer anders.
Ik weet zo even niemand die deze naald kan maken of leveren. Het grote voordeel van deze mengeteiler is dat het plug and play is. Dit kan heel leuk zijn voor iemand die in een bepaalde raceklasse rijdt waar er weinig veranderd mag worden. |
#10
|
|||
|
|||
Is gewoon een verdeler van een 1.6 gti (eg) zo te zien Hebben precies zon conus. Heb er wel een paar ga morgen wel even nummers vergelijken. Die van de porsche 924 heb ik ook wel maar die ziet er anders uit en werkt ook andersom. Daar gaat de klep naar beneden.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
en..... |
#12
|
||||
|
||||
is GEEN eg verdeler,dat sowieso.de b in het onderdeelnr staat voor speciale oplagen/doeleinden bij bosch,voor reguliere onderdelen begint een bosch nummer altijd met een 0.
echter;dit onderdeel heeft niets met vwms uit te staan,dus dat iets wat uit de lucht is gegrepen.[net als de vraagprijs overigens]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#13
|
||||
|
||||
Volgens Google Golf2 8v Groep A, anders dan anders.
|
#14
|
|||
|
|||
Ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken. Ga ik van de week nog wel even doen. Weet ook niet waar die van mij allemaal vanaf komen voor hetzelfde geld heb ik dan ook nog een leuke verrassing.. gezien de overige commentaren zal dit vast iets anders zijn dan std
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Daarom staat er ook vraagprijs omdat het moet. |
#16
|
||||
|
||||
Mijn k-jetronic systeem is van een saab 2.0 Turbo, zou deze dus meer kracht geven?...
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984 -Golf MK4 1.8 20vt GTI -Golf MK2 2.0 16v ABF |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Als je motor meer potentie heeft dan dat de Saab unit kan leveren dan wel. |