#1
|
||||
|
||||
Toerental probleem Golf 4 1.8 20v
Hoi,
Ik heb een Golf 4 van 1998 met een 1.8 20V motor 125pk. Nu heeft deze het volgende probleem hij blijft stationair zo'n 1200 toeren draaien totdat de temperatuurmeter zo'n 90 graden aangeeft, daarna zakt het toerental netjes tot zo'n 900 toeren. Voor de rest krijg ik helemaal geen foutmeldingen wanneer ik de wagen uitlees. Heeft iemand enig idee waar dit probleem aan ligt? Ik vemoed zelf dat de koude start injector wel eens de boosdoener zou kunnen zijn, wanneer ik de stekker hiervan met draaiende motor eraftrek verandert er namelijk helemaal niks. Ik hoop dat iemand van hier weet wat het is. alvast bedankt.
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |
#2
|
||||
|
||||
Je hebt geen koudstart injector.
Wellicht even de gasklep schoonmaken, leerwaardes wissen en hem in de basisstand zetten.. Helpt dat niet, controleer dan de boel op valse lucht en ook je kvs temp sensor. |
#3
|
||||
|
||||
Ow dat meende ik dat er wel een soort sensor gestuurde choke opzat. Waar dient dat rood omcirkelde ding dan voor als ik vragen mag? Ik heb overigens m'n gasklephuis al gereigt zonder resultaat. En die waardes op basisstand zetten kan alleen met VAgcom zeker?
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |
#4
|
|||
|
|||
Die stekker is van je nokkenasversteller...
Die waardes in de basisstand zetten kan inderdaad alleen met een test kast zoals een vagcom.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#5
|
||||
|
||||
Oké bedankt voor de info.
Dan dat binnenkort maar eens laten doen.
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |
#7
|
||||
|
||||
Ps als je toch je gasklep laat aanpassen laat hem dan direct even uitlezen op foutcodes wellicht komt er wat uit waar je ook wat mee kunt, als temp sensor niet goed is geeft hij deze meestal ook aan.
|
#8
|
|||
|
|||
Ik zou eerst de temp sensor vervangen/controleren voordat je je gasklephuis schoonmaakt. Ik had dit probleem een paar dagen geleden ook. Na het vervangen is de auto wat rustiger geworden
Wel af en toe bij een stoplicht springt het toerental naar 11, ik kwam erachter dat het aan de Drukschakelaar/stuurbekrachtiging F88 ligt. Ik heb de kabel los gekoppeld en het probleem was helemaal opgelost. Dus ik moet de Drukschakelaar van de stuurbekrachtiging vervangen. Ik weet niet wat zo'n ding kost bij de dealer. Heb je eigenlijk een de Drukschakelaar/stuurbekrachtiging nodig? De auto reed heerlijk zonder deze sensor (was ontkoppeld)!!! |