|
||||
|
||||
Goed bezig!
|
||||
|
||||
Dankjewel, ik denk dat het zoiets als dit moet gaan worden:
Een 1.8 JN motor die zowel in de type 81 als type 89 is geleverd Iemand een idee tegen welke problemen je gaat aanlopen? (klokken in dashboard, bedrading enz.) Naar mijn weten past deze motor zo op de bestaande motorsteunen en kan ik de aandrijfassen ook weer gebruiken of heb ik dit compleet mis
Last edited by Ronal_Driver : 01-05-2013 at 19:45. |
|
||||
|
||||
De wagen is spuitklaar, alles netjes afgeplakt en nog een ronde om de auto gemaakt zodat ik er zeker van ben dat alle oneffenheden er uit zijn voordat de lak er op komt.
Hooo morgen avond een paar foto's te hebben van een strak gespoten auto
|
|
||||
|
||||
Na een aantal uren stoeien met de verfspuit is ie klaar!!
Nu laten uitharden en maandag weer beginnen met de opbouw
Last edited by Ronal_Driver : 02-05-2013 at 22:08. |
|
||||
|
||||
Zo lekker kleurtje weer. Succes met de opbouw, maar dat komt vast goed.
|
||||
|
||||
mooi man!
Zou je er wel een k-jet induwen als je toch motorombouw gaat doen?
|
||||
|
||||
Leek mij qua ophanging de meest logische keuze, of weet je iets wat makkelijker en of beter is?
|
|
||||
|
||||
ik weet niet precies waar je heen wil,maar ik dacht even een typ89 bak langs te zien komen,dat gaat sowieso niet werken.qua motorsteunen etc moet je ook alles van de typ81 weer over zetten,of je moet het subframe willen wisselen.lijkt me veel werk,en dan nog een onzuinig problemen blok voorin.
ik zou zelf een fris golf3 motortje zoeken,2.0gti oid,of wat mij betreft een 1.8 90pk monopoint. probleemloos [en zuiniger!] sturen,zo voor je eigen bak te hangen en het enige 'moeilijke' is de kabelboom aansluiten.
|
||||
|
||||
Ja dit is ook een mogelijkheid, word alleen even puzzelen hoe je met de motorsteunen uit komt ivm dat ik nu een blok in lengte richtig heb en zo'n gti is volgens mij dwars geplaatst
|
|
||||
|
||||
Je moet volgens mij alleen de olieaanzuiging en carterpan nog veranderen en verder idd je steunen van je huidige blok overzetten.
|
||||
|
||||
Oké, en je komt dan niet met je versnellingsbak in de knup als ik het goed begrijp
Zal voor de aandrijfassen wel een ander verhaal worden ben ik bang
Last edited by Ronal_Driver : 03-05-2013 at 15:39. |
|
||||
|
||||
Quote:
aandrijfassen etc blijft origineel,je eigen motorsteunen carterpan en oliepomp[of iig de aanzuigmond] eronder/op/aan.dan is het een kwestie van brandstofpomp onder de wagen hangen,kabelboompje freubelen en gas met die hap.
|
||||
|
||||
Kijk dat zijn berichten! , kijk wel of ik ergens een sloop golf kan vinden dan weet ik zeker dat ik alles heb. Maarja eerst maar opbouwen en rijde en dan kijken we later nog wel weer verder kan dit jaar nog zo rijden voordat die regeling m.b.t. de oldtimers ingaat
|
|
|||
|
|||
toplager niet vergeten?
|
|
||||
|
||||
Daar veranderd toch weinig aan?, veerpoten blijven hetzelfde
|
|
|||
|
|||
toplager in je motor blok plaatsen tbv price as
Last edited by jurie : 04-05-2013 at 09:18. |
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor de tip, ga het eerst is even rustig allemaal uitzoeken wat ik nodig heb en dan kan ik gaan rond kijken
|
|
|||
|
|||
Ik zou niet voor een JN gaan; die heeft electronica (computer), lambda regeling, kat. Dat zorgt voor meer verbruik. Ik zou voor een DR, DS of DZ blok gaan (90 pk carb. of 112 pk injectie). Die eerste 2 halen zelf redelijk makkelijk 1 op 14 in een Audi 100...
|
|
||||
|
||||
Ik overweeg het allemaal en dan maak ik een beslissing, het liefste ga ik naar injectie toe (monopoint, multipoint) toch net iets fijner als een carburateur motor die ik nu ook heb
|
|
||||
|
||||
De auto maar is even flink gepolijst, gedeelte aan de linkerkant op gebouwd. Klinken, spiegel en de binnenbekleding zit er er weer op. De emblemen komen er niet meer op aan de achterkant vind de auto een stuk strakker zonder namelijk.
Hier onder foto's Volgende update laat nog eventjes op zich wachten ivm vakantie
Last edited by Ronal_Driver : 06-05-2013 at 21:57. |