#1
|
|||
|
|||
Mk3 Cabrio ombouw VR6 syncro mogelijk?
Goedenavond,
Ik heb sinds een tijdje een mk3 cabrio 2 liter. Deze is me toch net iets te traag. En vr6 ombouw is goed te doen en staat dan ook in de planning. Nu heeft een collega echter een golf 3 2.9 vr6 variant syncro waar hij niet veel meer mee doet. Nu is dus het idee ontstaan dit geheel onder de cabby te bouwen. Is dit al eerder gedaan? Zo ja, wat zijn de knelpunten? En is dit door de rdw keuring te loodsen? Graag jullie ervaringen. Mvg Last edited by DesertWind : 29-04-2013 at 19:04. |
#2
|
||||
|
||||
Jij wilt een zeldzame Golf 3 2.9 Vr6 syncro Variant slopen???
Ik denk niet dat je aan de onderkant ruimte extra hebt voor een extra aandrijfas.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#3
|
|||
|
|||
Ik heb inderdaad te weinig emotie met zo'n variant om er duizenden euro's in te gaan steken om hem op te knappen.
Graag ervaringen van mensen met ervaring met ombouw naar syncro. Of degene die het geprobeerd hebben. Mvg |
#4
|
|||
|
|||
Denk dat je in de knoei komt met de achteras , die ruimte heb je bij een cabriolet niet
|
#5
|
||||
|
||||
Is zeker goed te doen.
Kijk anders op de site van Dutchbuild of neem contact met hem op http://www.dutchbuild.com
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#6
|
|||
|
|||
Bedankt voor de link.
Er staan zeker interessante dingen op. Ik ga zeker binnenkort contact opnemen. |
#7
|
||||
|
||||
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#8
|
|||
|
|||
Het is me inderdaad intussen duidelijk dat de bodemplaat vervangen zal moeten worden net als op bovrnstaande foto. In hoe verre is de variant bodem daarvoor geschikt? Lijkt me zonde nog een andere donor erbij te moeten zoeken.
|
#9
|
||||
|
||||
Erg jammer voor zo'n zeldzame variant ...............
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
helemaal mee eens. |
#11
|
|||
|
|||
Voor de mensen die het zonde vinden: Je kan bieden via PM
Graag weer on topic. |
#12
|
||||
|
||||
VR6 wil ook wel zonder syncro.
Het is nog niet zoveel vermogen je dat per sé nodig hebt. Als je naar syncro gaat ombouwen weet je zeker dat je bakken geld kwijt bent voor een ombouw . 10K is niks schat ik zo bij een gerenomeerd adres. Zou ik niet doen als je alleen maar naar vr6 wil . En voor wat betreft de variant , lekker belangrijk , gewoon doen wat jij wil. Deze is waarschijnlijk toch al niet meer te redden , anders heb je niet van deze plannen denk ik
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#13
|
|||
|
|||
Ik kan veel zelf, en anders vrienden/collega's wel. Het probleem zit hem meer in dat het mijn daily is en ik hem geen weken kan missen. Ik wil alles eerst ^ reviseren etc en als alles klaar is de swop met de keuring in een weekje doen. Vandaar dat ik niet de halve auto wil omlassen waar het wel steeds meer naar uit begint te zien. Binnenkort de auto's maar eens naast elkaar op de brug zetten en kijken hoe het qua tank plaatsing etc zal moeten.
Wat ik tot nu toe weet is dat de kofferbakbodem eruit zal moeten. Als die van de variant gaat passen zal het plan uitvoerbaar zijn. Anders waarschijnlijk alleen de 2.9 erin. En inderdaad, als ik alles van die variant op ga schrijven laten de meeste hem staan |
#14
|
|||
|
|||
Er zo ff onder knallen in een week ... Lijkt mij niet te doen
|
#15
|
|||
|
|||
Een week met een korreltje zout. Zie het als een brabants kwartiertje. duurt ook een uur
Maar even zonder gekheid. Een gewone ombouw is in die tijd wel te doen. Syncro wordt natuurlijk iets meer werk. Maar de essentie blijft wel dat het geen maanden moet duren. |
#16
|
||||
|
||||
Meer info over de variant ?
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#17
|
|||
|
|||
zou mooi die 2.9 pakken met een 2wd bak er achter. sochtends beginnen smiddags draaiend.
ropt hard zat. spreek uit ervaring! vooral als de kap los kan |