#61
|
||||
|
||||
Verzekering valt reuze mee, mijn GTI 8v'tje is verzekerd op mijn zus haar naam, 56 Euro in de maand is niet zo gek veel...
Had hem lager verwacht aangezien het een oldtimer is maar iemand die pas net rijbewijs heeft betaald altijd meer :P
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984 -Golf MK4 1.8 20vt GTI -Golf MK2 2.0 16v ABF |
#62
|
|||
|
|||
Quote:
Hou er wel rekening mee, als je op de naam van je ouders zet dat je geen NO-claim(schadevrije jaren) opbouwt. Kortom over 5 jaar betaal je nog aardig veel voor een verzekering etc. Rij zelf lekker simpel en klein een golf 1 1.6, betaal 25euro(op eigen naam ) in de maand verzekering en dat is het en daar kun je 'vrij makkelijk' nog een dikke motor er in gooien als het te langzaam gaat(of juist een zuinigere). |
#63
|
||||
|
||||
http://www.golfmk2.be/infoportaal/modellen/edition-one/
dat is alle info over een edition one. Edition one is vooral mooi in de kleur dark burgundy, die is alleen geleverd op de edition one. Edition blue is volgens mij gewoon nog luxer. Leren stoelen, stoelverwarming, alles erop en eraan. Vrij moeilijk te vinden en erg prijzig nog, daarvoor haal je al makkelijk een G60. |
#64
|
||||
|
||||
Quote:
56 euro vind ik inderdaad ook niet te veel is best de doen, en ik hoef me toch niet zo super goed verzekerd. Als ie maar verzekerd is dat je er de weg mee op mag. Als er iets mee gebeurd krijg je wss toch n dag waarde ofzo terug. Denk niet, dat de dag waarde er veel zal zijn. Vanwege het feit dat het zulke oude auto's zijn. Of vergis ik me daarin? En tuneonderdelen zijn volgens mij meestal ook niet verzekerd ofwel ? Tegen de tijd dat ik er zelf in mag rijden heb ik me rijbewijs al bijna n jaar, omdat ik mee doe aan dat rijden onderbegeleiding. Misschien dat ik daardoor nog voordeel kan krijgen bij de verzekering. |
#65
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, idd das wel n nadeel die NO-claim. Alleen zolang de verzekering op mijn naam staat, maakt het toch niet uit wie het betaald dus dan kunnen me ouders toch n gedeelte betalen en krijg ik als nog NO-claim. Zou in ieder geval mijn en wss ook de oplossing van me ouders zijn. Golf 1 is echt chill, alleen zie ik de meeste op internet met veel roest en dan voor prijzen van rond de 1000 euro. Vooral die roest is n probleem voor mij omdat ik er binnen jaar mee wil kunnen rijden. Heb me voor genomen om als ik de tijd en ruimte heb om n aantal jaar aan n 1 te werken dat ik er aan begin. 25 euro voor de verzekering is idd super chill =) Heel misschien heeft me oom nog n golf 1 caddy in de loods staan die het doet en niet al te door geroest is. Zou wel chill zijn als ik die voor de juiste prijs kon overnemen en er dan n pick-up van maken =) |
#66
|
|||
|
|||
Quote:
Het hangt er maar net vanaf wat je kunt besteden, als je een wilt zonder te veel roest die netjes is zit je toch al rond de 3,500 a 4,000. Maar zoals ik bijv kon dat net niet missen als student dus heb rond de 2 a 2,5 gekeken. Niet perfect hier en daar krassen en vliegroest maar niks ergs en aangezien hij prima rijd en het een daily is... Caddy zijn zeker ook leuk gewoon even een klein magneetje meenemen en bij de bekende plekken kijken of hij er op blijft hangen, zo niet zit hij vol met plamuur. |
#67
|
||||
|
||||
Quote:
Bendankt voor de info Woon op maar n paar kilometer van de duitse grens en daar zullen er nog wel n aantal rond rijden =) moet niet al te moeilijk zijn om daar een edition one te vinden. klopt het dat Wolfsburg edition en edition one het zelfde is? Aangezien de edition one de wolfsburg emblemen op de voorste zijpanelen heeft. Als edition blue alleen maar luxe is koop ik liever n G60 van dat geld. Heb niet zo veel op met luxe, luxe leid voor mij alleen maar af van waar het om gaat, RIJDEN ! Ben er ook nog steeds niet uit of ik n goede stereo in m'n golf wil. Aan de eene kan luister je dan bijna nooit meer naar het geluid van de motor. Aan de andere kan houd flinke door dreun muziek me wel lekker wakker als ik eindeloos rechtdoor rij op de snelweg. Dilemma |
#68
|
||||
|
||||
Quote:
Vind 3,500/4000 toch denk ik net iets te veel voor n golf 1. Ook al zullen ze dit vast wel waard zijn, maar tegen de tijd dat ik, die enorme uitgaven heb terug verdiend op de besparing in verzekering, brandstof etc. ben ik wss nog wel n paar jaar bezig. Volgens mij kan ik voor deze bedragen ook gwn MK2 GTI kopen en dat doe ik dan eerlijk gezegt liever. De caddy is vroeger volgens mij als bedrijfs auto gebruikt, me oom was wss de eerste eigenaar en hij is toen in de loods verdwenen omplaats te maken voor iets nieuws. Ik denk de Golf 2 van m'n opa die ook op grijskenteken staat, is toen aangeschaft door m'n oom voor n werknemer inplaats van reiskostenvergoeding. Deze verwachte een audi (een of ander snel gevalletje) omdat m'n oom gezegd had roep maar wat je wil en die krijg je. Hierdoor is er toen maar enkele honderde kilometers me gereden voor deze door n m'n opa in gebruik werd genomen als daily. Opa is inmiddels ruim in de 80 en rijd liever mee naar de kerk inplaats van zelf. Dus had de auto bij de laatste APK n kilometerstand die maar met 140 km was toe genomen ofzo. Enige reden voor m'n opa om m te houden is dat ie zelf nog n rijbewijs heeft. Maar nu heb ik n hele boel vertelt terwijl ik eigenlijk alleen maar wilde zeggen dat ik alleen een keer van de magneet tip had gehoord en ik m'n oom eigenlijk wel op z'n woord vertrouw. Zou toch ook gek zijn als ik dat niet deed toch? wat zijn de bekende plekken eigenlijk voor n golf 1? mocht de auto toch niet alleen m'n oom als eigenaar gehad hebben. Dan wil ik natuurlijk wel ff controleren of alles klopt. Mocht m'n oom dit niet uit gebreid hebben gedaan bij de aankoop. M'n opa en oma woonde vroeger naast n autosloper, waar m'n oom ook vaak te vinden was. Heeft hij ook nog steeds goede connecties dus aan onderdelen komen moet ook niet al te moeilijk worden =) Last edited by VW_Sk8r : 23-04-2013 at 18:41. |
#69
|
|||
|
|||
Quote:
als straks de belastingvrije regel weggaat, gaan die golfjes 1 natuurlijk ook zakken qua prijs...het is dan geen ruk meer waard! en je moet ook echt geluk hebben dat je een goeie auto tegenkomt, mijn golf II zit bijna geen roest op,bodem keihard en hier en daar een roestplekje, heb er iets meer als 300 voor betaald maar dat gebeurt me denk ik niet een tweede keer... |
#70
|
|||
|
|||
Quote:
Moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt in geloof dat die regel door gaat. Zou 2 jaar geleden al ingevoerd moeten zijn, en het gaat de regering alleen om die geïmporteerde Mercedes auto's van bj 1986. Als het door gaat gooien ze heel veel bedrijven enzv de diep gang, gaat meer geld kosten dan opleveren! Je hebt inderdaad heel mazzel gehad dan met je II, veel zijn 'uitgeleefde hokken' geworden of vol geplakt met plastic bumpers die niet passen |
#71
|
|||
|
|||
That's bullshit man, een 1.3 benzine die traag is.. Mijn 1.6 plat diesel (54pk) trekt heel goed op naar mijn mening, sommige mensen staan zelfs versteld als ze een inhaal poging doen :p
zelfs als ik hem op de 5de versnelling zet trekt ie heel goed door tot +- 170kp/h op de teller. (Waarschijnlijk 165 op de gps.) Ps: Diesels zijn goedkoop te onderhouden. Last edited by Ludomk2 : 25-04-2013 at 22:29. |
#72
|
||||
|
||||
hangt ervanaf hoe dat de diesel is afgesteld
is 'propere' keuringsmodus doet de mijne 0-100 in 33sec als ik de roetstop dan weer iets verdraai, rookt die iets meer, maar haal ik 0-100 in onder de 15sec. in keuringsmodus geraak ik met moeite aan 140, in de andere ga ik ook vlot naar 160. diesels zijn goedkoop in aankoop (iedereen wil altijd de 16V), hebben amper onderhoud nodig, geen miserie met 'slechte carbus' of ontsteking. eens die lopen, dan lopen ze . en ZUINIG daarbij niet vergeten dat een golfke licht is. een kleine naft zit op een 800kg. als je daar 55pk hebt uit een 1.3 (en das zelf iets te tunen). 55pk/800kg = ongeveer 70pk/ton da komt overeen met ne nieuwe huidige auto (bv mijne clio van t werk was 1250kg), dan is da wel een 85-90pk/1250kg. nen diesel is wel al over de 900kg, die zijn 54pk gaat zoveel niet doen. ge kunt u daar ook mee amuseren, met zo een 'tragere' autos, en ge zijt u rijbewijs zo snel niet kwijt
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 26-04-2013 at 04:35. |
#73
|
||||
|
||||
Quote:
Ja met die belastingvrije regel is opzich wel chill alleen als die al blijft, dan moet je ook nog n golf van 1983 of eerder volgens mij. Om daarin n goede te vinden om ook daily te rijden enzo word denk ik redelijk lastig. Is natuurlijk voor n project wel chill belastingvrij, maar dat komt nog wel n keer tijdens of na m'n studie Weet iemand trouwens hoe dat zit met belasting als je n golf in voert uit Duitsland of België. Op internet vond ik zo'n site waar je je dat kon uitrekenen en daar kwam uit dat het gratis was. Volgens mij, omdat ze al zo auto waren. Hoe zit dat dan met overschrijven naar nl-kenteken is dat gwn laten keuren bij de rdw en dan geregeld of zitten hier ook nog extra kosten aan verbonden? 300 voor n golf 2 met n harde bodem en bijna geen roest is inderdaad super chill =D |
#74
|
|||
|
|||
nou als de regeling erdoor komt zoals t er nu naar uitziet, maak er dan maar 1973 van
uhm ja heb er wel geluk mee gehad, maarja ik had een goede onderhandelaar mee(mijn broer) en er moest wel veel aan gebeuren,dus er is nog best wel wat geld ingestopt maar toch voor de helft van de vraagprijs meegenomen dus mag echt niet klagen! |
#75
|
||||
|
||||
Quote:
Oke, zou kunnen zoals ik al eerder op dit topic heb gezegt heb ik nog nooit in n 1.3 golf heb gereden. Heb er dus geen verstand van, maar uit eindelijk is het voor iedereen anders denk ik en kan het best meevallen. De 1.3 van m'n opa is wss wel n diesel. Weet niet of dit n verschil maakt. Denk dat ik binnenkort n's aan m'n opa ga vragen of ik n stukje in z'n golf mag rijden om m aan te voelen. |
#76
|
||||
|
||||
1.3 is geen diesel. Golf 2 is altijd een 1.6 diesel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volksw....281983-1992.29 |
#77
|
||||
|
||||
Quote:
bedankt voor de tips ik weet nog niet of ik voor wat voor een ik ga neem na alle jullie adviezen zeker nog even de tijd om ze allemaal na te lopen en te kijken wat het beste bij mij past. Tuurlijk zijn golfjes niet al te zwaar en hoeven er dus ook niet zoveel pk's in als in nieuwe zwaardere auto's. Tuurlijk kan je je amuseren met n tragere auto, alleen wil ik er echt daily mee rijden en ook vaak langere ritten van meer als 2 uur dus dan is n iets snellere auto wel zo plezant . Te hard rijden doe ik eigenlijk bijna niet, alleen bij het inhalen, inverband met mijn punten rijbewijs. Gaat bij mij dus meer omdat beetje extra voor bij het inhalen. |
#78
|
||||
|
||||
Quote:
oh oke ik dacht dat 1.3 juist diesel was, mijn fout . Heb ook nog niet onder de kap gekeken dus ik weet ook niet wat er in ligt, 1.3 was n gokje. |
#79
|
||||
|
||||
Quote:
Als het 1973 word is het niet meer te doen, maar ik had me er toch al bij neer gelegd om geen belastingvrije golf te kopen. Gewoon omdat deze al zolang op de weg zijn en daardoor waarschijnlijk meestal meer uit geleefd zijn dan de nieuwere. Ik hoop dat ik het onderhandelinstinct heb net als de rest van de fam. Denk dat ik er ook nog best wel wat geld in zal gaan stoppen, alleen geen mega bedragen in een keer, wss iedere keer weer n klein beetje zodat het me niet zo op valt. |
#80
|
||||
|
||||
Gewoon een GTI 8v halen. Daar staan er best wel wat van te koop.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113655 Hier. Perfect voor jouw. Zit wat werk aan maar ook weer niet teveel. Prijs is ook niet gek en ziet er gewoon al leuk uit! |