#1
|
|||
|
|||
Caddy 2 hoe de voorruit vervangen?
Is er ergens een how-to te vinden?
Heb een sterretje erin precies in mn gezichtsveld |
#2
|
||||
|
||||
voorraam is geplakt
deze kun je niet zo even vervangen. beste bij een glas boer
__________________
www.classicmk1.nl |
#3
|
|||
|
|||
Die ruitenboeren kunnen die ruiten zelfs op lokatie vervangen...
Het zal geen rocket science zijn. Is er iemand die het al eens gedaan heeft? |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
die ruitenboeren hebben wel speciaal materiaal om de ruit eruit te snijden. Je kan je ruit er zelf uit snijden met zo een snijdraadje en een 2de persoon die helpt, maar het is niet dat het vanzelf gaat. Als je zelf een nieuwe ruit koopt kan je ook een pakketje kopen waar de lijm enz inzit, alles ff proper maken , inlijmen en ruit plakken. (Best ook met 2 man) Of je moest van die zuignappen hebben voor de ruit te pakken. Heb er ooit ook over gedacht het te doen maar de plaatselijke ruitenboer hier vraagt maar 25€ meer dan de prijs van de ruit+lijm incl plaatsing dus daar kan ik het zelf niet voor doen. Hopelijk ben je hier iets mee. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#5
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reply.
Toevallig kwam ik langs een bekende ruitenboer. Even naar binnen gelopen en vriendelijk gevraagd. Het is mogelijk om een zelf meegebrachte ruit door hun te laten monteren en ze waren zelfs zo vriendelijk dat ze lieten zien hoe je zo'n ruit eruit kan halen. Ze gebruiken een dunne vierkante metalen draad. Die steken ze door het ruitrubber met behulp van plat stuk metaal waar een inkepinkje in zit. Een inkepinkje in een schoevendraaier maken met een ijzerzaagje of dremel zou moeten werken. Daarna maken ze er aan beide kanten klosjes aan als handvat. Hij zij wel dat het best lastig is en dat het hun ook niet altijd lukt om een ruit intact te verwijderen Het is erg belangrijk dat de ruit er compleet ongeschonden uit komt en dan met name bij de randen. Een kleine beschadiging bij de randen kan ervoor zorgen dat de ruit later snel zal barsten. Let daar dus op bij aanschaf van een gebruikte ruit. Ik vraag me trouwens af of een stuk gloeidraad/weerstandsdraad niet beter zou werken misschien dat je dan de kit/lijm kan doorsmelten ipv snijden. Ze waren zelfs zo vriendelijk dat ik een stuk vierkant draad mee kreeg |
#6
|
|||
|
|||
Die draad kun je er meestal een punt tangetje ook door de kit heen drukken.
Als je ruit bovenin een rubber rand heeft, krijg je deze er met zo'n draad niet heel uit. Soms is die rand los te verkrijgen maar meestal niet.. Daarnaast heb je noch vele verschillende soorten kit en moet je ook een speciale kittuit hebben voor de V vorm. Als je geen automatische kit spuit hebt en dus met de hand moet kitten zou ik zeker op de uithard tijd letten. Ook moet je sommige oppervlakken met primer of activator behandelen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |