#81
|
|||
|
|||
Mag gerust wat grover als 1000 of 1200, je hoeft de boel niet te polijsten.
Het gaat er puur om dat je alle troep eraf schuurt. Bij voorkeur het schuurpapier om een houten blokje doen dat je mooi vlak schuurt. Belangrijk is om de bout gaten goed schoon te blazen voor terug montage en de zuigers zou ik ook gewoon schoon blazen en voor de rest niks aan dien,
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#82
|
||||
|
||||
Oke thx! en dan daarna het slimste om ook de olie te verversen ivm evt, metaal slijpsel?
@audi1982, dat zou ik graag willen doen, en zou ook het beste zijn, alleen is mijn budget nu niet zo groot
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#83
|
||||
|
||||
Gewoon lekker schoonmaken en terug in elkaar kieperen, ff een rij erover en als ie niet krom is, gaan ermee
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#84
|
|||
|
|||
Het is altijd verstandig om meteen de olie te vervangen, je hebt tenslotte ook kans dat er koelvloeistof en troep in de olie is gekomen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#85
|
||||
|
||||
en ververs ook gelijk de koelvloeistof,is een handeling die door vele wordt overgeslagen maar wel degelijk invloed heeft op het koelproces .
|
#86
|
||||
|
||||
oke, ja dat moet zoiezo, want er zit nu niks meer in :P. nog even een vraagje over de krukas poelie, ik zie daar wel het pijltje op de distr kap, maar niet op de krukas poelie, en ook is het niet zo dat de krukas poelie er maar op een manier op kan... hoort dit zo..
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#87
|
||||
|
||||
Staat een klein kerfje in de poulie en anders pak je het merkteken op vliegwiel bakzijde /(!) even kunstof dop eruit draaien en voila ,moet je wel het nulletje pakken en nietde onstekingskerf/pijl.
|
#88
|
||||
|
||||
oke, maar dat kerfje heb ik vrij weinig aan als de krukas poelie er niet maar op 1 manier op kan...
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#89
|
||||
|
||||
Zuiger 1 in bdp zetten
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#90
|
|||
|
|||
Krukaspoelie poelie kan maar op een manier, zit een klein nokje op het tandwiel en een van de gaten is een fractie groter als de andere 3.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#91
|
||||
|
||||
aha, oke, ja ik dacht al zoiets, omdat er n nokje opzat idd. en een gat heeft een soort halve uitsparing (half maantje) van 1 mm diep ofzo, tov. de andere gaten(wat je dus bedoelt met dat een gat groter is)
maakt het verder nog uit of ik een poelie monteer die bijv ook voor een motor is met airco/stuurbekrachtiging ofzo ? aangezien de andere waterpomp poelie verrot is.. thx alvast!
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) Last edited by golf2 abuh : 04-04-2013 at 20:17. |
#92
|
||||
|
||||
Merkteken kan op een andere plek zitten.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#93
|
||||
|
||||
oke, dan zal ik even kijken of dat hetzelfde is, (die komt overigens wel van een oude motor van me af, en dat was ook een 16v kr), maar voor de poelie voor de waterpomp maakt het denk ik niet uit, aangezien dat niet uit maakt hoe ik die erop zet tog?..
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#94
|
||||
|
||||
wp poelie even kijken of de diepte en diameter gelijk is, anders kan het aanlopen of de riem te scheef lopen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#95
|
||||
|
||||
update'je:
het heeft allemaal wat tegen gezeten, waterpomp dus in zijn geheel eraf gehaald, daarna de poelie er met geweld tog afgekregen, en viel meteen uit elkaar :S. waterpomp liep ook veel te stroef en hakkelig kwam ik achter (wss ook meteen de oorzaak van de lekke koppakking). nieuwe waterpomp besteld dus, en ik wouw vast de oliefilter vervangen, maar daar was ook geen beweging in te krijgen(2 keer de stalen band van mijn oliesleutel geknapt) toen maar een beitel erdoorheen gerost en uiteindelijk ging die dan wel los, maar kwam de hele oliekoeler ook mee los. had ik dus de olie filter met het schroefdraad buisje (van de olie koeler) er nog in. uiteindelijk maar de oliekoeler van een oude motor gedemonteerd om te gebruiken. verder heb ik het onderblok al geschuurd en de kop ook, nu moet ik alleen nog even ergens wat gereedschap zien de scoren om de moer van de olie koeler weer aan te draaien. en dan nog wachten op mooi weer om te sleutelen :P verder nog een probleemje, had de carterpan eraf gehaald, om echt alle oude olie eruit te halen, nieuwe pakking besteld, alleen bij het vast zetten van de carterpan kwam ik erachter dat de schroefdraad van een bevestiging punt ( tegen de versnellingsbak aan) waar je overigens ook maar k*t bij kan, dol is... heeft iemand daar een oplossing voor...
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#96
|
||||
|
||||
die dunne moer (maat 27) kan je aandraaien met een bahco er recht op. echt gigavast zit deze niet.
de bout kan je met Loctite proberen op te vangen.. 1 boutje niet goed vast lijkt me geen probleem, als de rest maar wel goed en even strak zit.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#97
|
||||
|
||||
oke, thx. ja de moer heb ik ondertussen alweer vast, idd met een baco. vandaag de kop weer gemonteerd, met nieuwe pakking, en meteen nieuwe kleppendeksel pakkingset.
ja de rest van de carterpanboutjes zitten gewoon goed, dan zal ik die andere even wat loctite aandoen. heb verder vast alles op tijd gezet en nieuwe distr riem en spanrol gemonteerd.. moet alleen misschien de spanrol nog verstellen. moet ik de riem maar net 90 graden kunne draaien.. hoe zit dat precies...
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#98
|
|||
|
|||
De riem moet je tussen duim en wijsvinger nog makkelijk (dus zonder al te veel kracht) 90 graden kunnen draaien.
Dit doe je aan de lange kant van de riem (dus tussen nokkenas en krukas)
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#99
|
||||
|
||||
okee, thx! zal ik dat morgen nog even cheken! thx!
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#100
|
||||
|
||||
heb de spanrol nog wat strakker gezet, alvast 2 keer de motor met de hand rond gedraaid, moet er wel redelijk wat kracht opzetten als de zuigers weer omhoog gaan, maar dat lijkt me gewoon normaal. verder niks raars te horen ofzo.
distr riem staat goed op tijd, 2 keer gecheckt ( distr riemwiel, staat gelijk met het pijltje op kleppendeksel, nokkenassen staan gelijk, en krukaspoulie streepje, staat gelijk met het pijltje op distr kap, het rondsel van de rotor, staat schuin naar links boven gericht (cilinder1 lijkt me). verder nog even een vraagje over de olie en kvs: voorheen gebruikte ik Valvoline Dura blend, synthetic blend 10w-40 olie, en carex long life G12+ koelvloeistof,, is dit gewoon beide goed, of raden jullie wat anders aan?.. en moet ik voor monteren van de olie filter, al olie in de filter doen of hoeft dit niet? thx alvast
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |