#61
|
|||
|
|||
hoi imke
ben ook met de ombouw bezig loop tegen het zelfde probleem aan,daarbij ben ook nog aan het uitzoeken hou de koude start werkt (een draad) mocht ik er achter komen laad ik je het weten mvg nouk |
#62
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi, Staat er in de handleiding ook hoe je de brandstofpomp van de 1.9 aan moet sluiten? Kun je mij die handleiding ook toesturen? Groeten Imke |
#63
|
|||
|
|||
hoi imke
vandaag de laatste dingen aan mijn 1.9d gedaan daarna de motor gestart hij begon gelijk verhoogt stationair te draaien heb daarna gelijk de koude start(links van de pomp)los gezet. de draden tussen de verstuiver leidingen achter op de pomp zijn voor voor het uitlezen (niets mee doen) de draden onder aan de pomp zijn waarscheinlijk voor de start onderbreker ,met een beetje werk kun je oude koude start kabel weer gebruiken. de gaskabel steun heb ik iets verbogen en de gaskabel verlengt met een stukje kabel van de caddy. ik hoop dat je er iets aan hebt ps de kombinatie 1.9 met lange 4 rijd lekker ik kan weer gewoon met het verkeer mee |
#64
|
|||
|
|||
welke motor code is de 1.9 d, de 1.9 td is aaz, de 1.6td jx (denk ik), maar welke motor moet ik dan juist zoeken??? is nu een 1700 kapot, en om een 1900 td te steken heb ik eigenlijk een 16td donor nodig, dus denk dat de 1.9 d een ideale oplossing is voor me.
groeten.... |
#65
|
|||
|
|||
motorcode 1Y
|
#66
|
|||
|
|||
Ben van plan om een '81 1.6D (CS) om te bouwen naar 1.9D (1Y) en ik zou ook graag de ombouwhandleiding zien die hier rond lijkt te gaan!
Kan iemand die misschien naar mij mailen? ( mkruiver [at] gmail <punt> com ) Alvast bedankt! |
#67
|
|||
|
|||
t3 met 1900d 4bak ombouw naar 5bak
wie kan me helpen aan een 5-bak of info erover tbv een 1900d en eventueel de nodige info om deze om te bouwen , het blok ligt er al in met nu een 4-bak(deze lekt gigantisch) ,wil een 5 bak om het het lawaai te reduceren en om wat relaxter te rijden.
en heb ik jullie forum al diverse dingen gelezen ,maar word er nog niet wijzer van . ik heb begrepen dat een 5bak moet kunnen,dus bij deze de vraag welke moet ik aanschaffen en wat heb ik nog meer nodig voor de ombouw.eventueel een goed adres om het te laten doen ? alvast bedank voor de info , groetjes Eric |
#68
|
|||
|
|||
Quote:
Zou iemand mij die handleiding kunnen sturen? h.j.driesen@planet.nl Bedankt voor de moeite H. Driesen |
#69
|
|||
|
|||
is er eigenlijk uiterlijk verschil tussen een 1.6D en een 1.9D blok in een bus?
Want in belgie zijn ze op de keuring niet zo blij met zo'n ombouw... |
#70
|
||||
|
||||
Quote:
Het lijkt mij heel sterk dat een keurmeester elk blok van buiten herkent en gelijk kan zien of het een 1.9 of 1.6 is. Officieel mag het in Nederland ook niet, maarja het is zo'n grijs gebied voor de keur meester, daarbij zijn er genoeg die niet eens veel weten over T3. Ze kunnen moeilijk alle techniek van elke auto die er is helemaal uit hun hoofd dromen. Volgens mij is er bijna geen verschil te zien. |
#71
|
|||
|
|||
Ombouw T3
Hallo,
Ik weet niet of iemand dit nog leest omdat het al erg lang geleden is dat dit topic was gestart. Ik ben zelf ook van plan mijn 1.6 D om te bouwen naar of een 1.9 D of TD(i) Ik lees dat er een handleiding in omloop is, zou iemand die mij willen sturen? Zou me erg op weg helpen! Groeten Bouke |
#72
|
|||
|
|||
Al een hee tijd niet meer aanwezig geweest hier. de Duitse handleiding heb ik niet meer. Op mijn website heb ik wel een soort vertaling ervan gemaakt (in NL)
http://transporter-techniek.nl/phpB...di_ombouw:start
__________________
Groeten Ad |
#73
|
|||
|
|||
Quote:
ik ga ook een 1y motor ipv mijn 1.6d steken binnenkort. Enig idee waar ik die handleiding kan vinden want ik heb niet echt een idee wat ik allemaal moet overbouwen en waar te beginnen zou echt een enorme hulp zijn |